topNotif

اسپری طبیعی تمیز کننده لیمو ریحان

1815 بازدید
30 اردیبهشت 97
سمانه
,

اسپری طبیعی تمیز کننده لیمو ریحان (عاری از بوراکس)

هفته پیش در طول ۲۴ ساعت ۵ بار به طور جداگانه در خانه خودمان کثیف کاری کردیم. یکی از این پنج بار ریختن قوطی یک لیتری شربت اقطی خانگی بود. بار دیگر سس گوجه روی دیوار پاشید. و یک بار دیگر پوره سیب زمینی شیرین در اطراف فیلتر برکی ما به وجود آمده بود.

نیازی به گفتن نیست که خانه ما خیلی کم تنها برای چند دقیقه تمیز است و این هفته نیز انتظاری از تمیزی در خانه مان نمی رفت. با تشکر از محصولات طبیعی تمیز کننده که واقعا کار سازند. من کاملا به این امر گراییده ام که محصولات تمیز کننده را خودم  بسازم،  از ارزان بودن آنها بسیار راضی می باشم چرا که از صدها ماده شیمیایی دور میمانم.

من از این اسپری تمیز کننده همه منظوره خانگی بسیار خوشم می آید، اما حول استفاده از بوراکس به خصوص در محیطی که غذا سرو می شود، مجادلاتی وجود دارد. به شخصه من فکر می‌کنم بوراکس هنوز گزینه ی امنی است به خصوص در مقایسه با موادی که در بیشتر محصولات تمیزکننده مرسوم یافت می‌شود، اما بیشتر طالب بودم تا یک تمیز کننده طبیعی دیگر را بسازم که آنقدر امن باشد که بتوان آن را نوشید.

بچه ۱۸ ماهه من در سنی است که دوست دارد کمک کند و این اسپری تمیز کننده برای استفاده ی او کاملا امن است. من اغلب این را روی یک میکروفیبر یا دستمال اسپری میکنن و به او اجازه می‌دهم که کابینت ها را تمیز کند.

اسپری طبیعی تمیز کننده لیمو ریحانتمام مواد تشکیل دهنده ی آن کاملا ایمن هستند، حتی می‌توان آنها را خورد (بسته به اینکه چه کسی قرار است این کار را بکند). من تنها از آب تصفیه شده سرکه سفید غیر تراریخته شده و لیموی خوراکی و عطر ریحان استفاده کردم (که حتی در صورت رقیق بودن نیز قورت دادن آنها امن است)

 هشدار : به هنگام استفاده از عطرها خوب است که از یک بطری شیشه ای استفاده کنید چرا که بعضی از روغن ها پلاستیک را تجزیه می کنند و باعث می شوند که مواد شیمیایی به اسپری تمیز کننده نفوذ کنند که من از بطری شیشه ای در تصویر بالا استفاده می کنم

 

همچنین بخوانید: نکاتی در مورد استفاده از موم بدانید

 

دستورالعمل تهیه اسپری طبیعی تمیز کننده لیمو ریحان

 مواد تشکیل دهنده

  • دو فنجان آب تصفیه شده
  • یک فنجان سرکه سفید ارگانیک تقطیر شده
  • ۲۰ قطره عطر لیمویی ارگانیک یا بیشتر
  • ۱۵ قطره عطر ارگانیک ریحان یا بیشتر

دستورالعمل‌

  1. تمام مواد را در یک بطری اسپری شیشه ای ترکیب کنید و به هنگام نیاز برای تمیز کردن خانه از آن استفاده کنید. این اسپری برای تمیز کردن پنجره ها و آهن های ضد زنگ و همچنین سطوح صافی همانند کاشی و پیشخوان ها مناسب می باشد.

توجه

  عطرهای سفارشی می توانند با توجه به ترجیح خودتان، کم یا زیاد و یا به طور کلی از این ترکیب حذف شوند. بوی سرکه نیز زمانی که اسپری خشک شد از بین می‌رود و تنها یک رایحه ضعیف از ریحان و لیمو باقی خواهد ماند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریحان خشک را با خواص درمان سرطان، پیشگیری از دیابت، درمان بیماری های قلبی، ضد یبوست و اسهال، درمان سردرد، افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0