در طول امتحانات چه کنیم !؟

1236 بازدید
01 خرداد 97
سمانه

اهمیت رژیم غذایی در طول امتحانات که نباید فراموش شود!

مواردی که در طول امتحانات لازم است رعایت شود، تاثیر رژیم غذایی برای افزایش قدرت حافظه، تمرکز، کاهش اضطراب و استرس در مدت کوتاه و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد لذا توصیه می شود یک برنامه غذایی مدون را باید مدت ها قبل از شروع امتحانت طراحی نمایید، به قطع تاثیرات محسوس آن را حس خواهید نمود.

انجام فعالیت بدنی، ورزش، شنا و … سبب کاهش استرس خواهد شد و شما را به آرامش بیشتر نزدیک خواهد نمود. در عین حال باعث افزایش جریان خون، خون رسانی به مغز و کاسته شدن اختلالات یادگیری می گردد یعنی خون رسانی به مغز فرآیند یادگیری را بهبود خواهد بخشید. نوشیدن آب باعث حفظ تعادل داخلی بدن و تنظیم دما و هضم بهتر غذا می شود. البته به شرط آن که 30 دقیقه قبل  یا 1 ساعت بعد از غذا آب را بنوشید. نوشیدن آب خصوصا در زمان فراگیری دروسی مانند ریاضیات، شیمی و فیزیک باعث تمرکز بیشتر خواهد شد. لذا توصیه می شود در هنگام مطالعه همیشه آب بنوشید. مصرف 6 تا 8 لیوان آب موجب دفع مواد سمی مخرب در مغز می شود.

در طول امتحانات چه کنیم !؟

در طول امتحانات چه کنیم !؟

بهتر است تعداد وعده های مصرف غذا را از 3 وعده به 6 وعده اما با حجم کم تر ارتقا دهید. استراحت و خواب کافی به خصوص در طول امتحانات باعث تقویت قوای مغزی و تجدید حیات آن ها می شود. لذا سعی کنید حداقل 6 ساعت در شب 15 دقیقه در میان روز بخوابید. خستگی و بی خوابی از عواملی است که قدرت حافظه و یادگیری را با اختلال رو به رو نموده و باعث افزایش فشارهای عصبی می شود. تمام وعده های اصلی غذایی باید کاملا منظم رعایت شود و از گرفتن رژیم کاهش وزن در طول امتحانات جدا خودداری نمایید. خصوصا داشتن رژیم برای خانم ها می تواند در طول امتحانات آن ها را با اختلال فیزیکی و عصبی رو به رو نماید. در طول امتحانات از نگاه کردن به فیلم های پر هیجان و مهیج و بازی های رایانه ای که تولید کننده فشارهای عصبی می باشد خودداری نمایید زیرا می توانند باعث اختلالات مغزی شوند و هیجان به وجود آمده می تواند در نابودی منابع غذایی مورد نیاز اجزا بدن مانند پروتئین تاثیر گذار باشد.

 

همچنین بخوانید: عوارض مصرف قهوه و چای در طول امتحانات

 

رعایت آرامش زمان صرف غذا در جذب بهتر منابع مغذی تاثیرگذار می باشد. لذا سعی کنید در هر وعده حداقل به مدت 20 دقیقه به صرف غذا اختصاص دهید. هنگام مطالعه و مرور دروس و به عنوان میان وعده، مقداری خشکبار و انواع مغزهای مغذی را کنار دست خود قرار دهید و مصرف نمایید. در ضمن بین مصرف آجیل و نوشیدن آب حداقل 30 دقیقه فاصله در نظر بگیرید. هیچ گاه بدون مصرف صبحانه کامل سر جلسات امتحانات حاضر نشوید. حتما قبل از شروع برنامه های فکری و مطالعاتی از منابع مغذی استفاده نمایید. از مصرف نان سفید مانند باگت، لواش و … در صبحانه خودداری نمایید بهتر است از نان های سبوس دار مانند نان جو، سنگک، به همراه تخم مرغ، گردو، پنیر، گوجه فرنگی و … استفاده نمایید و با رعایت فاصله می توانید از یک لیوان شیر یا آب میوه خانگی به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون اعصاب  را با خواص تقویت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0