topNotif

بهداشت و درمان پوست های جوش دار

1940 بازدید
05 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با بهداشت و درمان پوست های جوش دار آشنا شوید!

جوش ها بر روی پوست به صورت های مختلف مانند دانه های قرمز، جوش های سر سیاه و سر سفید، توده های سفت زیر پوستی در ناحیه پیشانی، بینی، گونه، پشت گردن، روی سینه و قسمت فوقانی پشت و بازوها با شدت های متفاوتی ظاهر می شوند. این جوش ها در دوران بلوغ ظاهر می شوند و ممکن است در سراسر دوران جوانی وجود داشته باشند و در سنین 25 تا 30 سالگی خود به خود از بین بروند. اگرچه آکنه و جوش غرور جوانی بعد از چند سال بهبود پیدا می کند ولی نباید آن را به حال خود رها کرد.

زیرا عدم رسیدگی به جوش ها می تواند باعث تخریب بافت های پوستی و بد شکل شدن پوست صورت و بدن گردد و در نتیجه ناراحتی های روحی ایجاد می شود. در موارد حاد و شدید نیز ممکن است سبب پیدایش جوشگاه های بسیار بد شکل و دائمی شود. حتی در موارد آکنه ملایم تر اگر رسیدگی و بهداشت آن رعایت نشود می تواند موجب پیدایش جای جوش و جوشگاه ها شوند. آکنه و بروز جوش در هر جایی از بدن که فولیکول مو همراه با غده چربی وجود داشته باشد می تواند ظاهر شود، اما چون در پوست صورت تعداد این غدد چربی فراوان تر و بزرگتر هستند بنابراین آکنه بیشتر در پوست صورت بروز می کند.

ابتلا به آکنه در خانواده ها به خصوص در آن دسته از خانواده ها که هم پدر و هم مادر دارای پوست چرب هستند دیده می شود. آکنه در اثر مصرف بعضی از غذاها، عدم مراقبت صحیح از پوست، فقدان خواب کافی و تنش های عصبی تشدید می گردد. در خانم ها آکنه قبل از دوران قاعدگی شدیدتر می شود. بنابراین کاهش بروز آکنه و کنترل آن به وسیله تصحیح عوامل متعدد ممکن می گردد.

بهداشت و درمان پوست های جوش دار

بهداشت و درمان پوست های جوش دار

در هر سن و سالی که باشید حتما مایلید پوستی زیبا و جوان داشته باشید. داشتن پوست شفاف نشانه سلامت است. پوست دائما در معرض آلوده کننده های محیطی از قبیل گرد و غبار، دوده، میکرب، چربی، عرق، مواد آرایشی و آلوده کننده ها قرار دارد. آب و صابون به تنهایی برای پاک کردن این آلودگی ها کافی نیست زیرا این مواد باقی مانده غیر محلولی ایجاد می کنند که موجب می شود تا پوست کدر، پژمرده و افتاده به نظر برسد. پوست در هر سنی نیاز به توجه و مراقبت دارد. اهدافی همچون پاک نمودن مواد آرایشی و آلودگی ها از سطح پوست، زدوده شدن عرق و چربی اضافی و حذف عوامل ایجاد کننده جوش، لایه برداری ملایم سلول های مرده سطح پوست و بازسازی پوست و از بین بردن اسکار جوش ها (جای جوش)، حذف نمودن مواد تحریک کننده و آسیب رسان از سطح پوست و آماده سازی پوست برای درمان های بعدی آن در هر پاکسازی مد نظر هستند.

مراحل پاکسازی و زیباسازی پوست !

تمیز کردن پوست با شیر پاک کن !

ابتدا موهای سر را جمع کرده با حوله یا روسری آن را ببندید. با شیر پاک کن مناسب پوست کل صورت خود را به مدت 2 – 4 دقیقه با نوک انگشتان ماساژ دورانی ملایم بدهید. این ماده به عنوان پاک کننده مواد آرایشی و ترکیبات دیگر روی پوست می باشد. در حین ماساژ دورانی گاهی با انگشتان ضرباتی ملایم بر روی پوست بزنید. سپس شیر پاک کن را با آب ولرم بشویید. شیر پاک کن ها بر طرف کننده آلاینده های صورت می باشند. با استفاده از این ترکیبات، پوست مرطوب و تقویت شده و به سرعت به حالت تازگی و شفافیت قبلی باز می گردد. علاوه بر این پوست طبیعی باید هفته ای یک بار به طور اساسی و عمیق تمیز شود. به خصوص اگر در شهرهای بزرگ که پوست در معرض آلودگی شدید قرار دارد زندگی می کنید. برای این کار بهتر است از بخور صورت با مواد گیاهی استفاده شود. بخور منافذ را باز کرده و خون رسانی به پوست را شدت می بخشد.

استفاده از محلول قابض !

پس از استفاده از شیر پاک کن و شستن صورت، لوسیون تونیک مناسب پوست را به وسیله یک تکه اسفنج نرم یا گاز استریل بر روی پوست بمالید. بهتر است مالیدن محلول قابض به صورت ضربه ای، دورانی و حرکت رفت و برگشتی باشد. این عمل باعث به وجود آمدن نشاط و شادابی خاصی در پوست می گردد.

لایه برداری پوست !

در این مرحله از یک لوسیون لایه بردار مناسب پوست خود استفاده نمایید. لوسیون را بر روی پوست مالیده و کمی صبر کنید تا کرم به پوست جذب شود. بعد با دو انگشت ماساژ را بر روی پوست انجام دهید تا لایه ها و سلول های مرده از سطح پوست جدا شوند سپس لوسیون را بشویید.

 

همچنین بخوانید: درمان آلرژی فصلی با گیاهان دارویی

 

ماساژ پوست صورت !

ماساژ پوست را با ملایمت انجام دهید. ماساژ باعث سرعت جریان گردش خون در پوست شده و حالت ارتجاعی و قدرت ترمیم پوست را بیشتر می کند. علاوه بر این ماساژ سبب تسریع جریان گردش خون در عضلات گردیده و سبب تغذیه و تقویت عضلات زیر پوستی می شود زیرا ضعف و شل شدن عضلات زیر پوستی باعث پیدایش چین و چروک بر روی پوست می شود. ماساژ غده های عرق و چربی را به فعالیت طبیعی و می دارد و لطافت و نرمی خاصی به پوست می دهد.

استفاده از کمپرس سرد !

در فاصله این اعمال می توان پارچه تمیز یا گاز استریل را با آب سرد تمیز مرطوب کرده بر روی پوست صورت قرار گیرد. در این مرحله می توان از عصاره گیاهان مفید و مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

ماسک گذاری !

معمولا ماسک گذاری جز آخرین کارهای زیبا سازی پوست است و این به خاطر تقویت و تسکین دهندگی پوست است. بر اساس نوع پوست خود ماسک مناسب را انتخاب کرده و آن را تهیه نمایید. ماسک را روی قسمت های سوراخ بینی، چشم ها، ابروها و موهای سر نمالید. ماسک را به صورت یک لایه نازک روی پوست بمالید و به آرامی دراز کشیده و نفس عمیق بکشید پس از 20 دقیقه ماسک را از روی صورت پاک کنید.

استفاده از کرم های مرطوب کننده !

بر اساس نوع پوست خود کرم مرطوب کننده مناسب را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق گل زوفا را با خواص ضد سرماخوردگی، ضد سرفه، خلط آور، دفع سموم، ضد قولنج، رفع عفونت های ریوی، پادزهر قوی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0