topNotif

چگونه بعد از کشیدن دندان عقل، سلامتی خود را بازیابیم

1244 بازدید
07 خرداد 97
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

چگونه بعد از کشیدن دندان عقل، سلامتی خود را بازیابیم

دندان عقل اصالتا توسط اجداد غارنشین استفاده می شد تا بافت های گیاهان را خرد کنند. اما از آن به عنوان هیچ هدف دیگری استفاده نمی شد. در بهترین حالت این دندان ها بدون اینکه زیاد اذیت کنند جوانه می‌زنند. با این حال برای بسیاری از افراد دندان عقل می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد؛ همچون عفونت، پوسیدگی، کیست و درد شدید. در این مثال ها کشیدن بعضی و یا همه دندان های عقل می‌تواند مانع از بروز مشکلات بیشتری شود.

مشکلات متداولی که ممکن است بعد از کشیدن دندان عقل برای شما پیش بیاید عبارتند از ورم، کبودی، خونریزی و احساس سنگینی در صورت. لازم به ذکر است که بعضی از افراد بعد از کشیدن دندان عقل شان با مشکلات کمتری نسبت به دیگران مواجه می شوند. در هر صورت شما باید پس از کشیدن دندان عقل خود گوش به زنگ و مراقب باشید. زمانی که صحبت از کشیدن دندان عقل می شود چند مرحله ساده وجود دارد که شما می توانید از آنها برای سرعت بخشیدن به فرایند بازیابی استفاده کنید.

چگونه بعد از کشیدن دندان عقل، سلامتی خود را بازیابیم

دندان عقل

توجه و مواظبت در مرحله نقاهت

بعد از عمل جراحی و کشیدن دندان عقل یک گاز پانسمان در محل کشیدن دندان قرار داده می شود و شما باید به یاد داشته باشید که آن را به نرمی با دندان هایتان فشار دهید تا مانع هرگونه خونریزی شوید. بعضی از خونریزی ها طبیعی اند و اگر گاز پانسمان شما کمی کثیف شد نیازی به نگرانی نیست. مهم ترین چیز این است که شما فشاری کمی را به آن منطقه به صورت پیوسته وارد کنید تا خونریزی به اصطلاح بند بیاید.

مراقب خوراکی ها و غذاهایی که مصرف می‌کنید باشید

برای حداقل ۱۲ ساعت بعد از کشیدن دندان عقل مراقب غذاها یا نوشیدنی هایی که استفاده می کنید باشید چرا که شما قطعاً دوست ندارید در محل جراحی دندان تان خون لخته شده به وجود آید. از خوردن نوشیدنی های داغ اجتناب کنید و در این مدت فقط از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید. همچنین وسوسه نشوید که دهان خودتان را بشویید چرا که این امر نیز موجب لخته شدن خون می شود.

برای ورم از یخ استفاده کنید

بعضی از افراد پس از کشیدن دندان عقل ورم کمی را تجربه کرده اند، اما اگر شما فکر می کنید که صورت تان ورم کرده و دردناک است قالب یخ کوچکی را برای بهبود روی آن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که نسبتاً بلافاصله بعد از اینکه کارتان تمام شد از یخ استفاده کنید، چرا که اگر شما چند روز بعد این کار را بکنید اثر آن نیز کم خواهد شد.

 

همچنین بخوانید:   نکات طلایی سلامت دندان ها

 

دهان خود را با آب نمک بشویید

یک روز بعد از جراحی دندان عقل و بعد از اینکه خونریزی کاملا متوقف شد می توانید دهان خود را با آب نمک ولرم بشورید. اگر شما این کار را چند بار در روز انجام دهید فرایند بازیابی سلامت و کاهش درد شما سریعتر انجام خواهد شد.

در صورت نیاز با پزشک خود تماس بگیرید

اگر هر چیزی پس از جراحی شما را نگران کرده است همانند خونریزی یا درد اضافه و یا سوالی در مورد بهبود دارید می توانید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها تمایل دارند که بدانند آیا هنوز مشکلی برای شما وجود دارد یا نه لذا می‌توانند تا حد امکان خیلی سریع به بازیابی سلامتی شما کمک کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی و خالص یک کیلویی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0