ماسک صورت با چای سبز تاتا

2013 بازدید
08 خرداد 97
سمانه
,,

دستورالعمل تهیه ماسک صورت چای سبز تاتا

دلایل بسیار زیادی وجود دارند که غذا را به صورت خود بمالید. خوراکی هایی همانند ماست می تواند باکترهای مفید پوستی را تقویت کند، در حالی که بیشتر میوه ها و سبزیجات نیز دارای ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشند.

ماسک های صورت برای قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرند و روشی برای محافظت از پوست در طولانی مدت، پیش از این که خطوط مراقبت های پوستی گران قیمت راه بیافتند، بوده اند. همانگونه که ما بیشتر در مورد میکروبیوم پوستی، و توانایی پوست در جذب مواد مغذی کشف می کنیم، این روش های قدیمی پوستی جذابیت بیشتر و جدیدتری به خود می گیرند.

زیبایی ماسک های خانگی این است که شما می توانید بسته به پوستتان و نوعش، آن ها را درست کنید. این ماسک خاص یکی از موارد مورد علاقه من برای نوع پوستم می باشد و کمی چرب است و دارای گریز هورمونی گاه به گاه می باشد.

ماسک صورت چای سبز تاتا

تاتا یک نوع خاص از چای سبز است که با سایه زنی برگ های گیاه چای سبز در انتهای رشدش تولید می شود تا محتوای کلروفیل آن افزایش یابد و یک چای معتدل و روشن سبز ایجاد شود.

سپس این برگ ها خشک می شوند و به پودر تبدیل می شوند. برخلاف بیشتر انواع چای ها و داروهای جوشانده، برگ ها صاف نمی شوند، بلکه محتاطانه با یک همزن خاص، به هنگام دم کردن تاتا برای نوشیدن، ترکیب می شوند. نتیجه نیز یک ترکیب غنی از آنتی اکسیدان و انرژی زا است که بسیار خوشمزه است. تاتا بسیار عالی است و می تواند به انواع دستورالعمل ها برای رنگ یا طعم اضافه شود (همانند ماشمالوهای تاتای خانگی)

ماسک صورت با چای سبز تاتا

ماسک صورت با چای سبز تاتا

تاتا یک عنصر بسیار خوب برای پوست نیز هست. مشخصه های مشابه و مزیت های آن در نوشیدن برای پوست نیز مفیدند، به خصوص اپی‌گالوکتشین گالات (EGCG)، که برای کاهش تورم و توناژ تیره پوست مناسب است. آنتی اکسیدان ها نیز برای کاهش اکنه و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست مناسبند.

بهرحال، درست کردن این ماسک ساده است و باعث می شود پوست ابریشمی تر شود. من منظم از ماسک های زیادی استفاده می کنم و این نیز یکی از اینهاست.

چگونه ماسک صورت چای سبز تاتا درست کنیم؟

این ماسک دو عنصره دارای به راحتی درست می شود و می تواند از قبل درست شود و برای کاربردهای اتی نیز به کار گرفته شود، چرا که مواد آن دارای دوام طولانی مدت می باشند. برای داشتن مزیت های افزوده و منسجم آن، من از عسل به عنوان پایه برای ترکیب تاتا در ماسک استفاده می کنم.

این منجر می شود یک ماسک نرم، مغذی و مرطوب کننده داشته باشید که من نیز از آن یک بار در هفته برای پوستم استفاده می کنم. جهات زیر برای استفاده های تکی می باشند، اما من چند قاشق سوپخوری از تاتا را در یک قوطی کوچک عسل مخلوط می کنم و آن را در حمام برای استفاده منظم می گذارم.

 

همچنین بخوانید: ماسک چریش و خواص آن برای پوست صورت

 

مواد لازم:

  • یک قاشق سوپخوری پودر چای سبز تاتا
  • نصف قاشق غذاخوری عسل خام
دستورالعمل تهیه:

عسل و تاتا را تا زمانی که حالت چسبی به خود بگیرند هم بزنید. بسته به درجه غلظت عسلتان، شاید به مقدار کم یا زیادی از آن نیاز داشته باشید.

عسل را روی تمام صورت و گردن خود با حرکاتی دایره ای پخش کنید. آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه نگه دارید و با پارچه داغ و گرم آن را پاک کنید.

تغییرات ماسک صورت

  • برای تغییرات غنی پروبیوتیک، می توانید تاتا را با ماست به جای عسل ترکیب کنید.
  • برای یک نسخه ی ساده تر، تاتای مخلوط با چند قطره آب نیز عملکرد خوبی دارد.
  • برای پوست های خشک، سعی کنید تاتا را با روغن مخلوط کنید، روغن های زیتون، نارگیل و کرچک انتخاب های خوبی هستند.

دیگر خوراکی هایی که می توانید روی صورت خود قرار دهید.

  • ماسک کدو حلوایی پوست صورت را ضخیم می کند
  • موزهای همزده و نرم شده بر روی پوست به پوست های خشک کمک می کنند.
  • من جوهر سرکه را با سرکه سیب رقیق شده درست می کنم، با اینکه بوی آن را دوست ندارم، هیچ چیز بهتر از این روی پوستم تاثیر نمی گذارد. من از آن به صورت روزانه استفاده می کنم و پوستم بهتر از این نمی تواند باشد.
  • آوکادوی همزده به شدت برای پوست های خشک مغذی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص  تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0