topNotif

آیا می دانید نوزاد را چگونه آرام کنیم ؟

1210 بازدید
07 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

نوزاد را چگونه آرام کنیم ؟

به محض آن که نوزاد گریه می کند شما به فکر دلیل آن و راهی برای آرام کردنش می گردید. اگر هیچ دلیل جسمی برای گریه هایش پیدا نمی کنید شاید به آغوش شما نیاز داشته باشد. دقت کنید و ببنید همیشه به چه شکلی بهتر آرام می شود و در چنین مواقعی همان کار را تکرار کنید. اگر یک شیوه اثر گذار نبود مجموعه ای از کارها برایش انجام دهید.

بغل کردن، تماس بدنی و مهرورزی !

تکان دادن، تحقیقات نشان داده اند که ضربان قلب مادر، تعداد تنفس و حرکات منظم او، به تنظیم ضربان قلب، تنفس و الگوی خواب نوزاد کمک می کند. شاید تا به حال متوجه شده باشید که هر وقت نوزاد را به خود نزدیک می کنید ناخودآگاه خود را تکان می دهید.

کوله، اگر کودک را در کوله مخصوص بچه که به جلو یا پشت بدن شما آویزان می شود بگذارید، می تواند موجب راحتی و احساس نزدیکی او به شما بشود و در ضمن تکانی هم که به آن احتیاج دارد برایش ایجاد می شود. علاوه بر این دست های شما هم آزاد می شود.

آیا می دانید نوزاد را چگونه آرام کنیم ؟

آیا می دانید نوزاد را چگونه آرام کنیم ؟

مالش بدن، مالش آرام پیشانی یا هر جای دیگر بدن کودک به آرام شدن او کمک می کند. این عمل راه بسیار خوبی برای آرام کردن و مهرورزی به نوزاد یا کودک است. ضربات آرام و ماساژ کار راحتی است، در چنین مواقعی شما و کودک از صمیمیتی که میان شما حاصل می شود بهره خواهید برد.

چنانچه روش آزمایش شده و قابل اطمینان آرام کردن کودک بر روی فرزند شما موثر نیست نگران نشوید. بهتر است سایر راه ها را پیدا کنید بالاخره روشی اتخاذ کنید که کودک نتواند در مقابل آن مقاومت کند. ثابت شده است که آغوش مادر برای نوزاد حس امنیت، دوست داشته شدن و اعتماد به نفس به ارمغان می آورد به این معنی که مادر در کنار کودک است تا نیازهای او را تامین کند.

بهتر شدن !

وقتی کودک را در بغل خود یا روی شانه هایتان تاب می دهید، مشاهده می کنید گریه های او کمتر شده و آماده خواب می شود.

 

همچنین بخوانید:  چطور از نوزاد نارس مراقبت کنیم؟

 

راه های دیگر آرام کردن کودک !

صداها و موسیقی : هر صدایی از لالایی گرفته تا موسیقی آرام می تواند به شما کمک کند. همچنین سعی کنید در محیط خانه صدایی شبیه درون رحم، که صدایی یکنواخت است، مثل صدای آب یا موج دریا، صدای ماشین ظرفشویی یا جارو برقی ایجاد کنید.

نوزاد را هواخوری ببرید : او را برای گردش یا ماشین سواری ببرید، وقتی کودک را داخل ننو یا کالسکه اش می گذارید و یا او را در بغل خود تکان می دهید، می بینید که گریه اس ساکت می شود، این حرکت موجب آرامش او می شود. او را درون کالسکه اش بگذارید و برای یک هواخوری بیرون ببرید و یا آن که با ماشین به گشت زنی بپردازید. خواهید دید که این کار یکی از راه های موثر برای ساکت شدن گریه اوست. با همه این ها کودک نباید برای خوابیدن به این راه ها عادت کند او باید یاد بگیرد خودش به خواب برود.

تغذیه و گریه کودک در هفته های اول بسیار طبیعی است که کودک بخواهد با فاصله های کم شیر بخورد. نوزادان نارس حتی ممکن است بیش از اینها نیاز به تغذیه داشته باشند تا کمبود وزن و رشد خود را تامین کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لبان الذکر را با خواص دفع انرژی های منفی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی را از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0