topNotif

گذشته را رها کنید و ادامه دهید

2145 بازدید
24 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

چطور می توانید گذشته را رها کنید و ادامه دهید !

این نیش مار نیست که ما را می کشد بلکه زهری است که بعد از نیش زدن در خون ما جاری می شود. “دکتر وین دیر”

گاهی اوقات رها کردن گذشته کار سختی است اما اگر آن را یاد بگیریم می توانیم به نیروی فردی خود دست یافته و سطح زندگی خود را ارتقا دهیم. بخشیدن خود و دیگران درهای بسیاری را به سوی فرصت هایی در آینده که شایسته آنیم می گشاید. اگر یاد بگیریم خود را به خاطر کاری که در گذشته انجام داده ایم و به ما آسیب رسانده یا ناامیدمان کرده ببخشیم می توانیم خود را بازیابیم و شادی را دوباره به زندگی خود برگردانیم.

بخشش و گذشت بزرگترین قدم در راه دوست داشتن خود است و تنها کسی که از این کار سود می برد شمایید. احساس عصبانیت، پشیمانی، بدخویی و خجالت انسان را خسته می کند. فکر کردن در این حالات نیز وقت و انرژی شما را می گیرد و نتیجه آن فقط بدبختی است. وقتی مورد خیانت قرار می گیریم یا آسیبی به ما می رسد یا کسی ناراحتمان می کند، فکر می کنیم با عصبانی ماندن از او انتقام می گیریم اما در واقع تنها کسی که با دوام این حالت آسیب می بیند خود ما هستیم.

کاملا طبیعی است که احساس کنیم کسی که به ما آسیب رسانده بر ذهن و زندگی مان تسلط دارد ما باید بدانیم که بعد از آن ماجرا او دیگر کنترلی بر ما ندارد. کنترل زندگی تان در دست خودتان است. نیروی منفی انرژی حاصل از خشم، بد خلقی، پشیمانی و شرم را می توان به یک جارو برقی تشبیه کرد که در زیر پوست انسان قرار دارد و تمام افکار مثبت و شادی را در خود می کشد. سپس تمام انرژی، خلاقیت و ارزش زندگی را در خود می بلعد و آنچه برای انسان باقی می گذارد افکار و باورهای منفی است.

گذشته را رها کنید و ادامه دهید

گذشته را رها کنید و ادامه دهید

وقتی افکار منفی به ذهن انسان راه می یابند بر تمام جوانب زندگی حاکم می شوند و اینگونه خوشبختی آینده خود را هم محکوم خواهیم کرد، به نوعی خود را متقاعد می سازیم که با رنجی که می کشیم در واقع طرف مقابل را ناراحت می کنیم و از او انتقام می گیریم اما باور کنید اینطور نیست. این شمایید که رنج می کشید.

به محض آن که حاضر شوید گناه دیگران را ببخشید آنگاه باید روح خسته و آزرده خود را دوباره به زندگی بازگردانید. در این راه نیاز به داروی روح دارید، برای این منظور باید خود را با افکار و ذکرهای خوشایند تقویت نمایید. می بایست روح خود را با چیزهایی تعذیه کنید که قلب و روحمان عاشق آن هستند، چیزهایی که مدتهاست انجام نداده اید مثل خوردن غذای مورد علاقه خود زیر نور شمع، خوابیدن در وان پر کف و خوشبو، پیاده روی طولانی در هوای آزاد، خندیدن با دوستان و… باید ببنید به چه نیاز دارید.

هنگامی که به ما خیانت می شود، مورد سو استفاده قرار می گیریم و یا تحقیر می شویم آنچه بیشترین درد و غم را برایمان به بار می آورد خود حادثه نیست بلکه نگه داشتن این تجربه بد در ذهنمان است که ما را از پا در می آورد و نتیجه آن تاثیر بر افکار و دیدگاه مان به سوی آینده است که ما را از پیشرفت باز می دارد. پس چطور باید افکار بد را از ذهن خود دور کنیم ؟

ابتدا باید بدانیم هر آنچه که در ذهن مان در طی روز می گذرد چه مثبت چه منفی بر احساسات ما تاثیر مستقیم می گذارد. با چسبیدن به درد و آلام گذشته درها را به سوی عشق و آرامش آینده محکم خواهیم بست. تحقیقات روانشناختی و تجارب روزمره ثابت کرده است که عدم توانایی در بخشیدن انرژی ذهن، جسم و روحمان را تضعیف می کند.

 

همچنین بخوانید:  آیا رژیم زنده خواری مشکل و طاقت فرساست؟!

 

چگونه بخشیدن را یاد بگیریم !؟

نفس شما از شما درخواست می کند خشمگین، زخم خورده و افسرده بمانید سعی کنید انتقام بگیرید با این حال شما باید شادی را که کلید خوشبختی تان در آینده است را انتخاب کنید. با قبول این مسئله راه التیام دادن روح و روان خود را باز می گذاریم. همه اشتباه می کنند چون بشرند. هر روز در مورد کارهای اشتباه دیگران چیزهایی می شنویم، وقتی به این مسائل دقیق فکر کنید می بینید این مسائل بخش گریز ناپذیری از زندگی هستند.

زندگی بسیار پیچیده و اغلب پر از رنج است، اما اگر این واقعیت را نپذیریم که هر تجربه فرصتی است برای رشد و اگر انسان ها را کمال گرا تصور کنیم بیشتر اذیت خواهیم شد. اگر خود را جای بقیه بگذارید به فردی که شما را اذیت کرده، تجربه های زندگی اش بیندیشید تا حدی او را می فهمید اگر قطعی نمی توانید او را درک کنید مشکلی ندارد اما وقتی خود را جای بقیه می گذاریم می بینیم نیازی به تسویه حساب نیست و آن فرد را راحت تر می بخشیم. و در آخر افکار خود را تغییر دهید تا راهی هم که طی می کنید تغییر یابد. همچنین میتوانید از مدیتیشن و یوگا به منظور بهبود شرایط روحی خود استفاده کنید. با تمرین های مختلف یوگا و برخی از مدیتیشن ها براحتی می توان خود و دیگران را بخشید و برای همه مردم طلب آمرزش و بخشش کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گل سرخ را با خواص نشاط آور، ضد تب، ضدعفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست، تقویت کننده لثه، پوست و روده ها و جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0