topNotif

چگونه خودم را ببخشم ؟

1937 بازدید
25 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

چگونه خودم را ببخشم ؟!

اگر یاد بگیریم خود را به خاطر آنچه در گذشته انجام داده ایم ببخشیم به منبع فردی خود متصل می شویم و روح خود را آزاد می کنیم. بسیار سخت است که یاد بگیریم خود را به خاطر اعمال گذشته ببخشیم. احساس گناه بدترین احساسی است که وجود دارد. تنها موقعی می توانیم از شر این احساس رهایی یابیم که قبول کنیم انسانیم و انسان جایز الخطاست.

بخشیدن و رهایی از رنج دادن، در واقع به معنای مهربانی با خود است و باعث می شود شادی و عشق به زندگی بازگردد. ما باید به گونه ای با خود رفتار کنیم که یک مادر با فرزند رفتار می کنید، به  نوعی باید بفهمیم که نمی توانیم تا ابد خود را به خاطر آنچه در گذشته انجام داده ایم و قادر به تغییر آن نیستیم مجازات کنیم.

گذشته گذشته است و تنها راه جلو رفتن رها کردن غم و پایان دادن به تنبیه شخصی است. تنها راه التیام بخشیدن به دردهای گذشته مهربانی با خود و دوست داشتن روح زخم خورده مان است. از امروز سرزنش کردن، تنبیه و قضاوت در مورد خود را کنار بگذارید. اشتباه کردن مجاز است به شرط آنکه سعی کنید از آن پند بگیرید چون در این صورت دیگر آن را تکرار نخواهید کرد. شما انسانید و رنج کشیدن انسان عادلانه نیست. شما به قدر کافی رنج کشیده اید اکنون تصمیم بگیرید درد و رنج ها را کنار بگذارید. وقت آن رسیده است که دنیای خود را زندگی بخشید و خود را رها کنید.

چگونه خودم را ببخشم ؟

چگونه خودم را ببخشم ؟

 

احساس گناه

گناه نیرویی بارز بر زندگی انسان دارد. می تواند ما را از درون اسیر کند و درهای آینده را به سوی ما ببندد. با سرزنش خود به خاطر گناه یا اشتباهی که مرتکب شده اید میل به زندگی را از خود می گیرید. عذاب وجدان احساسی دردناک است. ما به نوعی خود را متقاعد می سازیم که با عذاب وجدان احساس بهتری خواهیم داشت و نباید اشتباه خود را فراموش کنیم. در واقع آن را تنبیهی برای خود می دانیم اما این تنبیه چه زمان پایان می یابد؟ تا کی می خواهید خود را اسیر این درد کنید؟

احساس گناه تنها وقت و انرژی را هدر می دهد، با داشتن احساس گناه نمی توانید تاریخ و آنچه را اتفاق افتاده تغییر دهید. تنها روح شما آزرده می شود و انرژی تان را از بین می برد. با ادامه دادن این روند یک روز به خود خواهید گفت بس است، دیگر بس است. آن زمان باید درد را رها کنید و با خود مهربان باشید.

روح از شما می خواهد که خود را ببخشید و غم را رها سازید و با خود مهربان باشید. روح شما شادی، آرامش و رضایت خاطرتان را آرزو می کند و اگر شما خود را نبخشید به آن صدمه زده اید. یادتان باشد نفستان به شما می گوید که باید خود را آزار دهید. بخشش خود به معنای متوقف ساختن اذیت کردن خود با درد درونی است، به این معنا که خود را از زندان درون آزاد سازید و درهای آرامش را دوباره بر روی خود بگشایید.

 

همچنین بخوانید: راه های بخشش همسر در روابط زناشویی

 

چهار قدم تا بخشش خود

عشق به خود در مقابل خود خواهی، بسیاری از مردم فکر می کنند در نظر گرفتن احساسات خود خودخواهی است، آگاه باشید که عشق به خود مهمترین غذای روح است. به شما اجازه می دهد زنده بودن و زندگی را تجربه کنید. هر کاری می توانید برای تغییر وضعیت خود انجام دهید، با نوشتن هر آنچه در ذهن تان است بسیار می توانید درد خود را تخفیف دهید. بپذیرید که گاهی از دست تان کاری بر نمی آید، از حکم دادن در مورد خود بپرهیزید و بدانید گاهی نمی توان موقعیتی را تغییر داد. پس چرا باید احساس گناه کنید و انرژی خود را هدر دهید؟

از تجربه ها درس بگیرید، تجربه های بد بزرگترین آموزگار انسان در زندگی هستند، از تجارب تلخ زندگی پند بگیریم. ما همگی قدرت التیام بخشیدن به دردهای خود را داریم، مهم آن است که آماده انجام این کار باشیم و یا بخواهیم که به خود مهر ورزیده و دردهای خود را تسکین بخشیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ صندلوس را با خواص ضد کرم کدو و دفع کننده بلغم، برطرف کننده رطوبت و تقویت کننده لثه ها، لاغر کننده و تقویت کننده چشم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0