topNotif

نکاتی در مورد ویتامین ها که بهتر است بدانید

1499 بازدید
14 تیر 97
سمانه

نکاتی در مورد ویتامین ها که بهتر است بدانید

مصرف امگا 3 در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و بهبود برخی از افسردگی ها موثر است.

یک متخصص تغذیه تاثیر استفاده از منابع امگا 3 را بر روی سیستم اعصاب مثبت ارزیابی کرد و افزود امگا 3 تا حدی در بهبود برخی افسردگی ها موثر است. امگا 3 در گروه اسیدهای چرب اشباع نشده قرار دارد که بدن قادر به تولید آن نیست و باید از طریق منابع غذایی تامین شود. وی با اشاره به تاثیر مصرف امگا 3 در سلامت بدن گفت امگا 3 در پیشگیری از بیماری های قلبی، عروقی، سرطان و بیماری های التهابی مفاصل نقش به سزایی دارد. همچنین امگا 3 باعث تنظیم تعادل فشار خون می شود و چربی های نامطلوب خون را پایین می آورد. تعادل بین امگا 3 و امگا 6 در بدن بسیار مهم است و این تعادل با استفاده مناسب از تمام گروه های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت، حبوبات و تخم مرغ، سبزی ها و میوه ها و نان و غلات ایجاد می شود. ماهی هایی که در دریا پرورش پیدا می کنند مانند ماهی سرخو. حاوی امگا 3 بیشتری هستند. به طور کلی استفاده از ماهی و محصولات دریایی به خصوص به صورت بخار پز دو روز در هفته به همراه دیگر گروه های غذایی توصیه می شود.

اول غذا !!

متخصصین اعتقاد دارند که این نکته را باید در ذهن داشت که مکمل ها برای بهبودی و نه جایگزینی یک رژیم صحیح است. دلیل این مسئله نیز وجود موادی بیشتر از مواد معدنی و ویتامین در غذا هست. بهتر است که مواد مغذی را از غذا به دست بیاوریم تا مکمل ها چون ترکیبات مهمی مثل فیبرها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در غذا بر روی سلامتی انسان کشف می شود. برای مثال محققین اخیرا دریافته اند که آنتی اکسیدان ها موجود در بعضی از میوه ها و سبزی های روشن در مقابل آرتریت از انسان محافظت می کنند.

نکاتی در مورد ویتامین ها

نکاتی در مورد ویتامین ها

در چه مواردی باید ویتامین مصرف شود ؟

برای زنان حامله و شیرده مصرف ویتامین در دوران حاملگی باعث وجود مواد تغذیه ای کافی برای اطمینان از رشد و تکامل جنین و یا طفل شیر خوار می شود. اسید فولیک هم قبل از حاملگی و هم در طی حاملگی برای پیشگیری از نقایص مادرزادی بسیار مهم است.

آیا تمامی افراد از مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین سود می برند؟

یک مولتی ویتامین پایه و متناسب با سن و جنس تامین کننده ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای برطرف کردن کمبودهای تغذیه ای رژیم غذایی شما است. اکثر قرص های مولتی ویتامین تا 100 درصد نیاز روزانه شما به مواد تغذیه ای را که در این قرص ها وجود دارد برطرف می کند.

آیا ویتامین ها و مواد معدنی تاریخ انقضا دارند ؟

تمام شیشه های مواد مکمل باید دارای تاریخ انقضا باشند هنگام خرید این تاریخ را بررسی کرده و مطمئن شوید که می توانید تمامی آن را قبل از تاریخ انقضا مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:  همه چیز در مورد ویتامین ب ۱۲

 

آیا می توان در هر سنی بدون مصرف مکمل ها سالم باشیم ؟

شما می توانید تمام مواد تغذیه ای خود را از یک رژیم غذایی صحیح به دست آورید ولی مسئله در این است که اکثریت افراد این کار را نمی کنند. برای اطمینان از وضعیت تغذیه ای خود حداکثر تلاش تان را برای استفاده از یک رژیم غذایی مناسب به عمل آورده و مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین را به صورت یک عادت در آورید.

در چه زمانی از روز باید مکمل مصرف شود ؟

مصرف مکمل ها با غذا توصیه می شود و بهترین حالت مصرف مکمل با حجیم ترین وعده غذایی است تا جذب را به حداکثر رسانده و مانع از ناراحتی معده شود. البته بهترین زمان مصرف مکمل برای شما زمانی است که به صورت مستمر مصرف مکمل را به یاد داشته باشید.

بعد از ورزش ویتامین مصرف نکنید !

مصرف ویتامین ها پس از ورزش برخی از تاثیرات مثبت و سودمند ورزش را خنثی می کند. پژوهشگران می گویند ورزش کردن روی تغییرات شیمیایی در بدن تاثیر می گذارد برخی از طرفداران مصرف مولتی ویتامین نیز معتقدند : مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ای، از بدن در برابر پسماندهای شیمیایی مضر موسوم به رادیکال های آزاد که به شکل تعریق تولید می کند محافظت می نمایند. اما امروزه معتقدند که این رادیکال های آزاد در واقع می توانند برای بدن ما مفید باشند و حتی با دیابت نیز مقابله کنند و در نتیجه ترکیب شدن آن ها با آنتی کسیدان ها ممکن است بیش از اینکه مفید باشد به بدن آسیب برساند.

توجه: به خاطر داشته باشید بدن شما هرگز نمی تواند از طریق قرص، کپسول، دارو یا دیگر مکمل های شیمیایی هیچ نوع ماده معدنی یا ویتامینی را از این طریق جذب کند و بدن فقط قادر است از طریق میوه، غذا و منابع طبیعی و به مقدار لازم کمبودهایش را جبران کند. مراقب تبلیغات کذب در مجلات، وب سایت ها و دیگر رسانه ها باشید و هرگز بصورت خودسرانه این موارد را مورد استفاده قرار ندهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بادام هندی را با خواص پیشگیری از سرطان ها، کاهش خطر بیماری های قلبی ـ عروقی در افراد دیابتی، کاهش فشار خون بالا، حفظ سلامتی مغز و اعصاب، حفظ سلامت پوست و مو، حفظ سلامت استخوان ها، کمک به هضم غذا، حفظ سلامتی دندان ها و لثه ها، بهبود فرآیند خواب، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0