topNotif

شما دارای چه نوع هوشی هستید ؟

1369 بازدید
02 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

آیا می دانید شما دارای چه نوع هوشی هستید ؟

آیا شما باهوشید ؟

حتما تا به حال این سوال را علنی یا یواشکی از خودتان پرسیده اید نه؟ شاید با کمی اعتماد به نفس به جنبه های مثبت خود فکر کرده اید و فورا جواب آری داده اید شاید هم نه.  اما در این مطلب شما را با انواع هوش آشنا می کنم و در انتها متوجه خواهید شد شاید در چند زمینه قوی نباشید اما در نهایت در یک هوش قوی هستید.

هوش منطقی : آنچه شما می شناسید.

آی کیو (IQ) یا هوش منطقی یا هوش تحصیلی همان چیزی است که به طور متداول عنوان هوش و استعداد را به خود اختصاص می دهد. اما جالب است بدانید هوش منطقی تنها 20 درصد در کامیابی انسان ها موثر است. این هوش قسمتی از توانایی های ذهنی آدم هاست که باید با سایر هوش ها و استعدادها تکمیل شود تا راه سعادت و کامیابی را به روی شما بگشاید.

هوش عاطفی یا هوش هیجانی

هوش عاطفی یا هیجانی شامل انگیزه های شخصی، همدلی، مقاومت، شور و هیجان، خود سازماندهی و نیکوکاری است. دانشمندان هوش هیجانی یا ای کیو (EQ) را نوعی فرا توانایی می دانند که به شخص امکان می دهد تا از سایر مهارت های خود حتی از آی کیو به بهترین نحو بهره ببرد. در واقع هوش هیجانی طبق تعریف به توانایی شناسایی هیجان های خود و دیگران و ارتباط بین آن ها و استفاده از این اطلاعات برای هدایت تفکر و رفتار فرد است.

شما دارای چه نوع هوشی هستید ؟

شما دارای چه نوع هوشی هستید ؟

هوش زبانی

هوش زبانی یا بیانی همان چیزی است که شما با آن صحبت می کنید. در واقع همه انسان ها زبان دارند اما همه آن ها نمی توانند منظور دقیق خود را بیان کنند یا یک سخنرانی زیبا و هیجان انگیز انجام دهند و هنگام صحبت کردن دیگران را میخکوب خود کنند. هوش زبانی توانایی بیان افکار از طریق نوشتن یا گفتن است.

هوش فضایی

این هوش هیچ ربطی به فضانوردن یا موجودات فضایی ندارد. هوش فضایی یا هوش تجسمی بیشتر به کار مهندسان می خورد و البته هرکسی که برای رسیدن به اهداف خود به تجسم آنچه وجود ندارد نیاز دارد. این دسته افراد دارای قوه تخیل خوبی هستند.

هوش موسیقیایی

این هوش در واقع توانایی شنیدن و از نو نواختن آهنگ و آوا با ریتم است.

 

همچنین بخوانید:   نقش ویتامین ب ۱ در ساختار بدن

 

هوش جنشی

هوش جنشی عبارت است از توانایی کنترل فعالیت ها و حرکات مختلف بدن، باهوش ترین ها در این گروه ورزشکاران و بازیگران هستند.

هوش ارتباطی

هوش ارتباطی به هوش درونی فرد یا توانایی درک خود درون است، این هوش برای فرد امکان ایجاد ارتباط سهل با دیگران را فراهم می آورد. شخص دارای این هوش بدون آن که به خودش دروغ بگوید و بی رو دربایستی کاملا همانگونه که هست با دیگران رو به رو می شود و به همین دلیل در ارتباط خود موفق است.

هوش من از چه نوعی است ؟

حال از خود می پرسید هوش من از کدام نوع است؟ کدام هوش در من قوی تر است ؟ سوال خوبی است چون پیدا کردن جواب به شما کمک می کند تا موفق تر باشید اما امروزه لازم نیست برای موفق شدن حتما هوش منطقی خوبی داشته باشید، این مسئله را فراموش نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر خوراکی را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0