topNotif

برنامه ای برای آمادگی جسمی فردی

1467 بازدید
02 مرداد 97
سمانه

با برنامه ای برای آمادگی جسمی فردی تان آشنا شوید

هیچ فردی بدون دستیابی تدریجی به آمادگی جسمانی نباید مستقیما به پیاده روی همگانی بپردازد. اگر نسبت به سلامت جسمانی خود مشکوک هستید، اگر اضافه وزن دارید و یا از بیماری قلبی، تنفسی و هر نوع بیماری شناخته شده دیگر رنج می برید و یا اینکه باردارید، پیش از آغاز پیاده روی با پزشک خود مشورت کنید. لاغر بودن و یا در طول زندگی به بیماری سخت مبتلا نشدن، دلیل سلامتی کامل نیست. باید یادآور شد برای آن که سریع تر حرکت کنید به هیچ وجه به خود فشار نیاورید زیرا پیاده روی همگانی بدان علت انجام می شود که فشار و استرس را از بین ببرد نه آنکه موجب افزایش آن گردد.

هر چه سن بالاتر می رود، اعضای بدن به گونه ای متفاوت به محرک ها پاسخ می دهند، قابلیت انعطاف آن ها کم می شود و التیام دردهای حاصل از تمرینات بدنی به زمان طولانی نیاز دارد. با افزایش سن توان ماهیچه ها و قدرت بدنی کاهش می یابد. طبق تحقیقات گفته می شود پس از 30 سالگی در هر ده سال، 3 تا 5 درصد از توان تارهای ماهیچه ای و در سن 60 سالگی 30 درصد از توان ماهیچه ها کاسته می شود. پیاده روی همگانی کمک می کند تا ماهیچه ها نیروی از دست رفته خود را باز یابند و کارآیی قلب و دستگاه تنفس بالا رود، هر چند که شما باید با تمرین های اضافی بالا تنه خود را ورزش دهید تا قابلیت انعطاف بدن حفظ شود. در اینجاست که مفهوم سلامت عمومی مطرح می شود.

برنامه ای برای آمادگی جسمی فردی

برنامه ای برای آمادگی جسمی فردی

شما می توانید از پیاده روی همگانی به عنوان یکی از اصلی ترین ورزش های هوازی استفاده و برای دستیابی به سلامتی عمومی آن با ورزش های کششی ساده تکمیل کنید. زمانی که تصمیم گرفتید تا ذهن خود را از ناکامی در ورزش های گوناگون پاک کنید و به پیاده روی همگانی روی آورید در حقیقت گام نخست را به سوی سلامتی برداشته اید.

هفت گام ضروری پیاده روی

۱- کفش پیاده روی خود را انتخاب کنید، پیاده روی یکی از ارزان ترین ورزش ها به شمار می رود. به همین علت یک ورزش همگانی و کاملا رایگان است.

۲- به آهستگی شروع کنید، اگر مدتی است که ورزش نمی کنید و یا خانه دار، پشت میز نشین و… هستید، باید به آهستگی پیاده روی را آغاز کنید و خود را با یک برنامه ورزشی منظم وفق دهید که با آمادگی جسمانی فردی شروع می شود.

۳- وزن خود را کنترل کنید، اگر وزن بدنتان مطلوب باشد بهتر ورزش می کنید و احساس شادابی خواهید کرد. از آنجایی که پیاده روی همگانی آسان ترین ورزش هوازی است که بیشتر مردم قادر به انجام آن هستند، پس آسان ترین روش هم برای کاهش وزن به شمار می رود.

۴- همراه با دیگران پیاده روی کنید، شاید ترجیح می دهید که به تنهایی پیاده روی کنید اما اگر متوجه شدید که انجام آن برایتان مشکل است، از دوست، همسر و فرزندتان بخواهید که شما را همراهی کنند و یا یک گروه پیاده روی تشکیل دهید.

 

همچنین بخوانید: خواب مناسب چه تاثیری بر تمرینات و عضلات دارد؟

 

۵- دفتر یادداشت پیاده روی تهیه کنید، یادداشت کردن زمان و مکانی که قصد پیاده روی دارید به شما کمک می کند تا با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهید. غیر از یک جفت کفش پیاده روی، دفتر یادداشت بهترین ابزاری است که می توانید با خود همراه داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که اهداف مشخصی را در نظر دارند موفق تر از کسانی هستند که هر روز زندگی خود را بدون هیچ گونه هدف و منظور خاصی به بطالت می گذرانند.

۶- همیشه پیاده روی کنید، آمادگی جسمانی و سلامتی باید در تمام طول عمر وجود داشته باشد. زمانی که پیاده روی همگانی را آغاز می کنید سرشار از هیجان هستید و دلتان می خواهد که هرچه سریع تر به نتیجه مطلوب برسید زمانی که هیجان اولیه فروکش می کند و دیگر علاقه ای به ادامه پیاده روی ندارید، به نقطه خطر نزدیک می شوید. دو هفته پیاده روی همگانی موجب می گردد که به آمادگی جسمانی دست یابید اما دو هفته بی تحرکی نیز سبب از دست رفتن آن می شود. اگر چندین ماه به طور منظم پیاده روی کنید، وقفه های کوتاه مدت تاثیر آنچنانی روی سلامت شما نمی گذارد اما سریعا به برنامه خود بازگردید.

۷- کوفتگی ماهیچه ها را تحمل کنید، زمانی که شما برای نخستین بار به پیاده روی می پردازید بدون شک خسته خواهید شد. در این صورت هرگز پیاده روی را متوقف نکنید بلکه آن را ادامه دهید تا به آمادگی کامل برسید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق سنبل الطیب را با خواص محرک قلب و اعصاب، آرامبخش، مسکن سردردهای میگرنی، رفع نگرانی و اضطراب، دلهره و ترس، ضد هیستری، کم کردن ادرار مبتلایان به مرض قند، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0