چرا ورزش کردن مهم است؟

5261 بازدید
05 مرداد 97
سمانه

چرا ورزش کردن مهم است؟ اصلا چرا ورزش کنیم؟

ورزش نکردن می تواند به اندازه کشیدن 20 نخ سیگار خطرناک باشد و موجب افزایش فشار خون و کلسترول گردد، همچنین گزارش دیگری نشان داده است، جامعه ای که کمترین فعالیت جسمانی را دارد تقریبا دو برابر جامعه ای با بیشترین فعالیت جسمانی دچار بیماری قلبی می گردد. در بریتانیا در هر 3 دقیقه یک نفر دچار سکته قلبی می شود و ورزش نکردن یک عامل موثر در بروز این عارضه به شمار می رود. وزارت بهداشت عمومی آمریکا تخمین زده با توجه به سطح بالای آگاهی در زمینه بهداشت و سلامت، تنها 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی ورزش را به طور منظم انجام می دهند. سطح سلامتی و آمادگی جسمانی گاهی آنقدر پایین است که فرد پس از یک پیاده روی کوتاه به نفس نفس می افتد.

امروزه یکی از عللی که مردم به ویژه در کشورهای غربی کمتر به ورزش می پردازند آن است که بیشتر وقت خود را به نشستن در خانه، پشت میز، اتومبیل، اتوبوس، قطار، هواپیما و … می گذارند. تحقیقات نیز نشان می دهد که با افزایش سن بیش از گذشته خانه نشین می شویم و این اخبار تکان دهنده به منزله به خطر افتادن سلامت قلب و بهداشت عمومی است.

با وجود این امروزه سطح آگاهی ما در زمینه سلامتی بالا رفته و در مقایسه با گذشته افراد بیشتری به ورزش، رفتن به باشگاه های بدنسازی و انجام ورزش های هوازی می پردازند، ولی متاسفانه آمار نشان می دهد که 25 درصد کسانی که ورزش می کنند همان هفته اول خسته می شوند و از انجام برنامه ها باز می مانند. به نظر می رسد که بر خلاف انگیزه بالای این گونه برنامه ها، بسیاری از مردم پس از مدتی احساس شکست و درماندگی می کنند.

چرا ورزش کردن مهم است؟

چرا ورزش کردن مهم است؟

ورزش! من وقت ندارم، سرم شلوغ است !

تنها 20 تا 30 دقیقه پیاده روی موجب می گردد که بدن و قلب از فواید دراز مدت سلامتی بهره مند شود و وزن شما متناسب گردد. زمانی که فواید پیاده روی را با تمام وجود حس کردید و پیاده روی به شکل یک عادت منظم در آمد، دلتان می خواهد که وقت بیشتری را صرف انجام آن کنید. سعی کنید که صبح زود از خواب بیدار شوید و به پیاده روی بپردازید، در وقت استراحت و در سر کار به جای نوشیدن قهوه یا کشیدن سیگار و در شب به جای تماشای تلویزیون پیاده روی کنید.

ورزش! من نیاز به آرامش دارم نه ورزش !

یکی از بهترین روش های دست یابی به آرامش و تمدد اعصاب، ورزش کردن علی الخصوص پیاده روی کردن است. زمانی که خود را از گفت و گوهای طولانی با تلفن و انواع سر و صدا و آشفتگی زندگی دور می کنید، فشارهای عصبی از بین می رود و مشکلات از ذهن شما خارج می شوند و بار دیگر به آرامش درونی دست می یابید. پس از یک جلسه پیاده روی فرح بخش احساس آرامش و رخوت می کنید و در پی یافتن زمانی هستید که به طور منظم به پیاده روی بپردازید. پس این احساس را در خود تقویت کنید، افزون بر این تحقیقات نشان داده است که این گونه ورزش ها می تونند افسردگی را از بین ببرند و کمک کنند تا راحت تر به خواب روید.

 

همچنین بخوانید: بی فایده ترین رژیم های غذایی

 

ورزش! برای این کار خیلی پیر هستم !

برای ورزش کردن هیچ گاه پیر نیستید. در صورتی که به مسائل پزشکی مربوط به بیماری خود توجه داشته باشید و با پزشک مشورت کنید، می توانید پیاده روی کردن، شنا کردن و… را آغاز کنید. به تدریج با یک برنامه مبتنی بر ورزش های هوازی خود را برای باقی عمر قوی و سالم نگه دارید.

ورزش! خیلی چاق هستم، رژیم غذایی را ترجیح می دهم.

شما تنها با رژیم غذایی به نتیجه مطلوب دست نمی یابید، بلکه باید از یک برنامه ورزشی منظم همچون پیاده روی همگانی همراه با یک رژیم غذایی کم چرب و سرشار از الیاف گیاهی پیروی کنید. پیاده روی همگانی موجب می گردد تا با سوخت کالری به وزن مطلوب برسید و در همان وزن نیز باقی بمانید. اگر انتظار دارید که کالری بدنتان نسبت به آنچه می خورید بسوزد، سعی کنید با ورزش انرژی اضافی و چربی های ذخیره بدن را بسوزانید. در آن صورت اضافه وزن شما از بین خواهد رفت.

ورزش خسته کننده است !

مساله این نیست که ما برای ورزش کردن کوشش نمی کنیم، این کار را انجام می دهیم، ولی خیلی زود آن را کنار می گذاریم. تحقیقات نشان می دهد از هر دو نفری که یک برنامه ورزشی را شروع می کنند یک نفر در 6 ماه اول آن را رها می کند و دیگری طی همان هفته اول از ادامه آن سرباز می زند و در اینجاست که پیاده روی بار دیگر پیروز می شود، پیاده روی همگانی سرگرم کننده است. پس از مدت کوتاهی شما احساس شادابی می کنید، پر انرژی و فعال می شوید و قدرت تمرکز حواس شما بهبود می یابد. همچنین سطح همگانی همیشه برنده است. یک کارشناس تخمین زده است که به ازای هر یک ساعت پیاده روی یک ساعت به عمر شما افزوده می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر ریشه آشواگاندا  را با خواص افزایش دهنده حجم عضلات در بدنسازی، مقوی میل جنسی، نیرو دهنده جسمی و فکری، آرام کننده ذهن، کمک به خواب راحت و عمیق و کاهش استرس، کاهش کلسترول ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0