topNotif

دیدگاه شرق در مورد پیاده روی

2585 بازدید
04 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

دیدگاه شرق در مورد پیاده روی درونی چیست؟

پیاده روی درونی سیر و سفری در وجود درونی است که در زیر وجود واقعی هر فرد وجود دارد. از راه پیاده روی درونی انسان به درک و شناخت عمیق تری نسبت به خود دست می یابد و بهترین دوست خود می شود. پیش از آن که زندگی پر مشغله برای ما برنامه ریزی کند چه کنیم یا نکنیم !؟ باید با کودک درون خود یعنی بهترین دوستمان در ارتباط باشیم و زمانی را برای برقراری ارتباط به خودمان اختصاص دهیم.

برخی مردم برای بازگشت به خود و حقیقت وجودشان از یوگا، عبادت، تفکر و ریاضت های درونی دیگر استفاده می کنند. اما اکنون روش دیگری را به شما معرفی می کنم که اگر آن را یک بار امتحان کنید حتما کارساز خواهد بود. این روش همان پیاده روی درونی است. اگرچه پیاده روی وضعیت قلب را بهبود می بخشد، به کنترل وزن بدن و سلامت عمومی کمک می کند. اما بسیاری از کسانی که به پیاده روی می پردازند از پیاده روی درونی که موجب تغییر نگرش آن ها به زندگی می شود آگاهی ندارند.

پیاده روی درونی تلفیقی از اثرات سودمند یک ورزش هوازی و سنت شرقی تفکر است. در شرق به سلامت روحی و روانی به اندازه سلامت جسمی اهمیت داده می شود. جسم و روح به عنوان یک کل و مجموعه تلقی می گردند و خودشناسی ارزشمندترین مسئله به شمار می رود.

پیاده روی همگانی جسم و پیاده روی درونی ذهن و روح را وسعت می بخشد.

رمز پیاده روی درونی آن است که بدانیم چگونه پیاده روی کنیم، نفس بکشیم و به خودمان لبخند بزنیم. تنش، دلواپسی، استرس، افسردگی، بی خوابی و هزار و یک مشکل دیگر که آسیب های حسی و ذهنی در بردارند بیانگر آن هستند که ما خارج از حالت مطلوب قرار داریم. پیاده روی درونی موجب حفظ تعادل می گردد و به ما کمک می کند تا آنچه را که از دست داده ایم یا به فراموشی سپرده ایم پیدا کنیم، به خودمان و کسانی که در طول مسیر پیاده روی می بینیم لبخند بزنیم. پیاده روی درونی نیروی خلاق درون را رها می سازد تا کودک درون و بهترین دوستمان را دریابیم.

دیدگاه شرق در مورد پیاده روی

دیدگاه شرق در مورد پیاده روی

سلامت روان، پیاده روی یک نوع اکتشاف است.

ما با پیاده روی در صدد آن هستیم که همه امور را به طور کلی بنگریم. هدف از پیاده روی درونی جست و جوی کلیات است. از طریق پیاده روی خود برتر که ما را به عمیق ترین حقیقت وجودمان باز می گرداند کشف می شود. اچ آی بروک یکی از نویسندگان طرفدار پیاده روی اظهار می دارد که پیاده روی ما را به سرزمین خودهای برترمان می رساند.

زمانی که در مورد مفهوم زندگی، وجدان و روشنگری بحث می کنیم در جست و جوی خود برتر هستیم و بدین منظور باید از همهمه و غوغای روزانه خود را دور نگه داریم و فکرمان راحت و آسوده باشد. بهترین و آسان ترین روش برای انجام این کار پیاده روی است.

زمانی که سعی می کنید تنها از طریق تفکر و اندیشه مشکلاتتان را رفع کنید و به مفهوم و درک عمیقی از زندگی دست یابید در حقیقت در فعالیت ذهنی روزمره ای که این مسایل و مشکلات برایتان فراهم می کند غرق می شوید. اگر شما تنها با استفاده از ذهن به بررسی ذهنتان بپردازید در پایان گیج و سردرگم خواهید شد و در یک تجربه ذهنی فرو می روید. در این نوع وضعیت آشفته امکان ندارد که همه امور و مسائل را به وضوح و به طور کلی بنگرید.

برای حل این مشکل باید ذهن را رها سازید و بدنتان را به حرکت در آورید تا بدن و روان هماهنگ و آماده شوند و آسان ترین روش برای انجام این کار پیاده روی است. سلامت روان به ما انرژی و نیرو می دهد. زمانی که به حرکت بدن اهمیت می دهیم، ذهنمان را از افکار درهم و برهم پاک می سازیم و ناگهان ذهن روشن و صاف می گردد و به آرامش می رسد.

 

همچنین بخوانید:  یوگا راهی مناسب برای آرامش روح و جسم

 

اگر سنگی را در یک استخر پرتاب کنید چه روی می دهد؟

سنگ به آب برخورد می کند و امواج تداخلی پدیدار می گردد همچون سر و صدا، شلوغی، ترافیک، تلفن، تلویزیون، ویدیو و هزاران آلوده کننده ذهنی دیگر نیز ذهنتان را همانند آن استخر از صبح تا شب مورد هجوم قرار می دهند، اما اگر به پیاده روی درونی و تفکر بپردازید، ذهنتان تسکین می یابد و آگاه می شوید و از تمامی افکار درهم و برهم پاک می گردد و همه امور و مسایل را به طور کلی می نگرید. تفکر و آگاهی با بدن شروع می شود. پیاده روی یک تجربه عمومی به شمار می رود. زمانی که گام برمی دارید و بدنتان موزون و آهنگین می شود متوجه  خواهید شد که مانند یک رودخانه در جریان هستید. تجربه جریان که همان جریان تنفس، جریان بدن و جریان هوای پیرامونتان است موجب آرامش ذهن و روحتان می گردد. پیاده روی درونی ما را دعوت می کند تا به حقیقت وجود و خود برترمان دست یابیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک دریاچه را با خواص درمان سردردهای مزمن و میگرن، درمان بیماری های پوست، درمان شوره سر و افزایش رشد مو، تسکین درد مفاصل، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0