topNotif

در مورد خواص فلفل ها بیشتر بدانیم

2084 بازدید
23 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

خواص فلفل ها !

خواص فلفل سبز

طبع آن گرم و خشک است. فلفل سبز محرک اشتها می باشد، همراه غذا میل شود. باعث تقویت قوای جنسی می شود، همراه غذا و خشک آن همراه عدس مصرف شود. برای خوشبو کردن دهان مفید است. برای تقویت اعصاب همراه غذا استفاده شود. برای درمان بواسیر، گرد خشک شده آن را روی غذا بپاشید و بخورید.

برای درمان آب آوردن شکم و استفراغ های پی در پی مفید است. برای کسانی که ترش می کنند و چنگ زدن معده مفید می باشد. برای درمان سرفه های مداوم و سیاه سرفه مفید می باشد. برای درمان رماتیسم فلفل خشک را با روغن کنجد مخلوط نموده و به محل درد بمالید.

برای درمان میگرن 10 گرم فلفل سبز را با 100 گرم عسل مخلوط کرده روزی یک قاشق میل شود. برای جلوگیری از ریزش مو یک قاشق پودر فلفل را در عرق بید حل نموده موها را ماساژ دهید. فلفل سبز باعث تقویت رگ ها می گردد. فلفل افزاینده و تقویت کننده جریان خون است. تقویت کننده سیاهرگها، مویرگ ها و رگ های خونی می باشد. چون فلفل حرارت بدن را بالا می برد در نتیجه مصرف آن در مناطق گرمسیر باعث می شود که حرارت آن جا قابل تحمل گردد.

در مورد خواص فلفل ها بیشتر بدانیم

در مورد خواص فلفل ها بیشتر بدانیم

خواص فلفل سیاه

طبع آن گرم و خشک است. محرک اشتها است. برای کسانی که تریاک خورده اند و مسموم شده اند 4 گرم فلفل سیاه را با 100 گرم آب جوشانده به آن ها بدهید، فلفل سیاه برای افرادی که دچار عقرب زدگی و مار زدگی شده اند نیز نافع است. کسانی که کم خون هستند از فلفل سیاه در غذا استفاده کنند. گرد کوبیده فلفل سیاه حشرات را دور می کند اگر آن را در بین پارچه بپاشید بید نمی خورد.

مقوی حافظه، اعصاب و تسکین دهنده دردهای عصبی می باشد. مالیدن فلفل سیاه که در روغن کنجد حل شده است جهت فلج و بی حسی مفید است. برای رویاندن موهایی که بر اثر بیماری ریخته است فلفل سیاه را در کمی نمک و پیاز به صورت خمیر در آورده، روی پارچه ای پهن نموده به صورت ضماد در محل موهای ریخته شده بمالید. اگر سر درد شدید و دسترسی به هیچی نداشتید کمی فلفل سیاه را در چای ریخته بخورید. برای تقویت حافظه چند فلفل سیاه را با مویز کوبیده و میل کنید. کسی که زهر خورده فلفل سیاه را سائیده با روغن گاو مخلوط کرده بدهید بخورد زهر را بر می گرداند.

 

همچنین بخوانید: خواص و کاربرد فلفل سفید و سیاه

 

خواص فلفل قرمز

فلفل قرمز از خواص زیادی برخوردار است و باید آن را همواره در رژیم غذایی خود گنجاند. نتیجه بررسی ها نشان داده است که فلفل قرمز می تواند فرد را از درد میگرن رهایی می بخشد. ماده شیمیایی موجود در این گیاه جلوی ماده اصلی که احساس درد را به مغز منتقل می کند می گیرد. این گیاه به خارج کردن ترشح مخاط از بینی کمک می کند و مانع از گرفتگی تنفسی می شود. خاصیت ضد باکتریایی این گیاه در مبارزه با عفونت های حاد سینوسی موثر است. در حالی که فلفل باعث سوختن زبان می شود در از بین رفتن سلول های سرطانی پروستات نیز موثر است.

فلفل قرمز سرشار از ویتامین های آ، ث است که رگ های خونی را تقویت و انعطاف پذیرتر می کند تا فشار خون منظم تر شود. عرق کردن بر اثر مصرف فلفل باعث کاهش یافتن آب بدن و به طور موقت کاهش حجم کلی خون می شود. میزان ویتامین ث در فلفل قرمز بیش از پرتقال است. در صورتی که از سردی پاها در فصل زمستان رنج می برید کمی پودر فلفل قرمز در داخل کفش خود بپاشید تا پاهای شما خوب گرم بماند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پول بیبر را با خواص درمان ناراحتی معده، کمک به تنظیم گاز روده، کاهش درد معده، درمان اسهال، کمک به هضم، کاهش قند خون، درمان میگرن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0