خواص گندم و گوجه فرنگی

1758 بازدید
04 شهریور 97
سمانه

با خواص گندم و گوجه فرنگی آشنا شوید

گندم

گندم گیاهی است علفی و یکساله که در غالب نقاط منطقه معتدله کره زمین می روید. ارتفاعش به طور متوسط به یک متر تا یک متر و بیست سانتیمتر می رسد. چند گونه گندم وجود دارد. کاشت گندم به زمان های بسیار دور می رسد، چون رد آن در دوران های ما قبل عصر حجر هم پیدا شده است. گندم در اصل گیاهی سخاوتمند است که عناصر گوناگونش هر روزه مورد استفاده قرار می گیرند. نان، این غذای مقوی در بسیاری از خانه ها غذای اصلی است. آرد، سبوس نشاسته و جوانه گندم بسیار مغذی اند و هر یک موارد استفاده گوناگونی دارند.

خواص گندم

جوانه گندم به خاطر سرشار بودنش از نظر ویتامین ها و املاح معدنی، برای تعادل ارگانیسم کودکان و سالمندان و یا اشخاص بی بنیه، نظیر ندارد. گندم منبع غنی مواد مغذی است که استفاده از آن برای داشتن یک رژیم غذایی سالم مهم و ضروری است. گندم دارای ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص ویتامین ای، ویتامین های ب مانند اسید فولیک، تیامین، ویتامین ب 6 و موادی مانند منیزیم، منگنز و روی است.

گندم با اختلال ماهیچه ها مبارزه می کند. میزان کلسترول مفید خون را کاهش می دهد. انرژی ماهیچه ای را افزایش می دهد و به هنگام ورزش به بدن شما استقامت می بخشد. باعث نشاط و طول عمر می شود. عکس العمل طبیعی بدن را بهبود می بخشد. باعث اکسیژن رسانی بیشتر به بدن می شود به خصوص هنگام انجام ورزش نیاز به آن بیشتر است. به هنگام استرس بدن را با این وضعیت وفق می دهد. خاصیت غذاییت و آرام بخشی گندم در صنعت لوازم آرایش، در ساختمان کرم مخصوص پوست های حساس به تغییرات جوی به کار می رود. یکی از روش های قدیمی را می توان برای انواع پوست ها توصیه کرد:

ده گرم عسل را در 50 گرم شیر بریزید و ضمن گرم کردن به هم بزنید. سپس چهار تا پنج قاشق آرد مرغوب به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی پوست صورت بمالید و بگذارید به مدت ده دقیقه بماند.

خواص گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از پر مصرف ترین سبزیجاتی است که به روش های مختلف از جمله خام، بخارپز، سرخ شده، رنده شده یا به صورت رب مورد مصرف قرار می گیرد. این گیاه منبع ویتامین های ث، آ، پتاسیم و سدیم است.

خواص گندم و گوجه فرنگی

خواص گندم و گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از هزاران سال پیش وجود داشته البته در ابتدا به اندازه یک گیلاس بوده و کم کم بر اثر پرورش درشت تر شده است. وطن اصلی این گیاه آمریکای جنوبی است. در قرن شانزدهم در کشور پرو به مقدار زیاد کشت می شد. گوجه فرنگی در قرن هفدهم به انگلستان و هلند راه یافت و چون بسیار گران بود فقط مردم ثروتمند می توانستند از آن استفاده کنند و به نام سیب عشق معروف شد.

مصرف زیاد و مداوم این سبزی، رنگ و ظاهر پوست را بهبود می بخشد. گوجه فرنگی تصفیه کننده خون به حساب می آید. از احتقان کبد جلوگیری می کند. این سبزی برای از بین بردن سنگ صفرا موثر است. گوجه فرنگی کلسترول خون را کاهش می دهد و مانع از بروز بیماری های قلبی می شود و ماده ضد عفونی کننده طبیعی محسوب می شود.

 

همچنین بخوانید: ماسک های طبیعی رفع چین و چروک پوست

 

دیگر خواص گوجه که بد نیست بدانیم

ویتامین ک موجود در گوجه فرنگی از خونریزی جلوگیری می کند. دارای رنگ قرمز است که نوعی آنتی اکسیدان قوی است که با سلول های سرطانی مبارزه می کند.  گوجه فرنگی درجه قلیایی بودن خون را بالا می برد، به دفع مواد سمی خون کمک می کند و به طور کلی تصفیه کننده خون است. کبد را تصفیه و تمیز می کند مخصوصا هنگامی که با آب سبزیجات دیگر مانند جعفری، چغندر و هویج به کار می رود. برای درمان ورم ملتحمه چشم مفید است. گوجه فرنگی ملین است. زنگ زدن گوش را از بین می برد. سنگ کلیه را دفع می کند.

آقایان با خوردن مرتب گوجه فرنگی می توانند خود را در مقابل سرطان پروستات بیمه کنند. گوجه فرنگی از ورم آپاندیس جلوگیری می کند. مصرف زیاد گوجه فرنگی، ابتلا به سرطان ریه و معده را در حد پایین نگه می دارد. گوجه فرنگی برای مبتلایان به نقرس و رماتیسم غذای مفیدی است و ورم مفاصل را برطرف می کند.

از تصلب شرایین جلوگیری می کند و حتی مصرف آن برای این مرض مفید است. اوره خون را پایین می آورد و ورم مخاط روده را رفع می کند. برای تمیز کردن خون بدن از آب گوجه فرنگی و کرفس به نسبت مساوی و به مقدار سه فنجان در روز قبل از هر غذا و به مدت سه هفته استفاده شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن دانه گوجه فرنگی را با خواص رفع چین و چروک و پیری پوست،  محافظت از پوست در برابر آفتاب، رفع سلولیت پوست، درمان اگزما و پسوریازیس، مرطوب کننده  ترک لب، درمان آکنه، رفع خشکی پوست، تقویت مو، رفع شوره سر ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0