مهارت حفظ کنترل درونی

2593 بازدید
16 شهریور 97
سمانه

با مهارت حفظ کنترل درونی آشنا شوید

همه ما به عنوان انسان از توانایی خاصی برای حرف زدن با خود برخورداریم چه با صدای بلند با خودتان حرف بزنید و چه آهسته در هر حال می توانید با استفاده از این توانایی خود را برای مقابله با مشکلات آماده کنید. اگر چه احتمالا بیشتر نیز در جریان موقعیت های مشکل با خودتان حرف می زده اید، اما سه روش است که به شما کمک می کند تا این کار را به طور موثر انجام دهید، این روش ها شامل آماده شدن در مقابل مشکلات، مواجهه شدن با آن ها و تامل کردن در مورد چیزهایی است که آموخته اید.

مهارت آماده شدن در مقابل مشکلات

شما می توانید از طریق حرف زدن با خود به شیوه ای که کنترل شما را بر اوضاع افزایش دهد خودتان را برای مبارزه با مشکلات آماده کنید. شیوه ای که انتخاب می کنید باید طوری باشد که کنترل شما را بر اوضاع افزایش دهد. چگونگی مقابله با مشکل را با استفاده از مهارت های مقابله ای خودتان طرح ریزی کنید یعنی فکر کنید که چگونه باید مقابله کنید و حتی اگر تنش زا باشد چه چیزی باید از این تجربه بیاموزید. برای استفاده از سیستم های حمایتی خود روش های موثری را انتخاب کنید.

مهارت حفظ کنترل درونی

فهرست مهارتی

از بزرگ جلوه دادن مسائل و ناراحتی ها قبل از رخداد آن ها بپرهیزید. تهیه فهرستی از جملات تقویت کننده می تواند به شما کمک کند مانند نشستن و نگران شدن هیچ کمکی نخواهد کرد، خودم را ناراحت نخواهم کرد، تجربه خوبی برای من خواهد بود و…

مهارت ذهنی مقابله با مشکل

شما همچنین می توانید در ذهن خود نتیجه خوشایند مقابله با مشکل را تجسم کنید و بدین ترتیب خود را برای مقابله با مشکل آماده کنید. هنگام استفاده از مهارت های مسئله گشایی برای مقابله با موارد تنش زا تصور کنید که بر مشکل غالب آمده اید. اگر هنگام مرور ذهنی این مشکل احساس اضطراب یا خشم کردید از مهارت های خود آرام سازی برای آرام کردن خودتان استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: مهارت های خود را بشناسید

 

مهارت مواجه شدن با مشکلات

وقتی مشکلی پیش می آید آن قدر خود را از نظر روانی تقویت کنید تا احساس کنید که از عملکرد خود راضی خواهید شد، به خود بگویید که شما یک مقابله گر هستید و می دانید که چگونه از مهارت های مقابله ای خود استفاده کنید. یاد بگیرید به شیوه زیر با خود در مورد مشکلات حرف بزنید من یک مقابله گر هستم و می دانم که می توانم از عهده این موقعیت برآیم، این موقعیت دشواری است اما من مقاومت می کنم، کم کم نگران می شوم ولی الان وقت آرامش است. با استفاده از خلاقیتان فکر کنید که چه مطالبی را می توانید در هنگام مواجه شدن با مشکلات به خودتان بگویید گاهی در وضعیت های مشکل شوخی کردن مفید است. به خودتان سخت نگیرید و از مشکلات به عنوان فرصت هایی برای آزمایش کردن مهارت های مقابله ای خود استفاده کنید. اشتباهات خود را بپذیرید و کمال گرا نباشید.

تامل کردن درباره چیزهایی که آموخته اید !

هنگامی که مشکلی را از سر راه برداشتید برای مدتی درباره آنچه که از آن آموخته اید تامل کنید، بهتر است به اشتباهات خود پی ببرید و از خودتان بپرسید که چطور می توانید از اشتباهات خود کمال استفاده را ببرید، ولی زیاده خرده گیری نکنید، ما باید خود را به عنوان موجودی خطا کننده که پیوسته در حال یادگیری چیزهای جدید است بپذیریم. با این حال باید به نکات مثبت و خوب خودمان نیز توجه کنیم. برای مدتی تجسم کنید که با مشکل مقابله کرده اید و بر آن غالب شده اید. افراد اغلب به طور اشتباه بر جنبه های منفی عملکردشان توجه می کنند بدون اینکه امتیازی به موقعیت های خود بدهند، اما با ارج نهادن به کارهای درست و نیز با تصحیح خطاهای خود می توانیم تجربیاتمان را شکل دهیم. مدتی بر روی عملکردتان با گفتن این عبارات تامل کنید من جان سالم به در برده ام و این خیلی برای من مهم است، آن قدر ها هم که فکر می کردم بد نبود، زندگی پر از مشکلات است و من یک مبارز هستم و…

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 کندر را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکين اعصاب، تسکين دردهاي مفصلي، تقويت حافظه، رفع بوي بد دهان، مقوي قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0