topNotif

تاثیر مشکلات روزمره بر ما چیست؟

1609 بازدید
16 شهریور 97
سمانه

تاثیر مشکلات روزمره بر ما چگونه است ؟!

تا مدت های طولانی این موضوع که مسایل روزمره زندگی می تواند اثرات زیان بخشی بر روی سلامت جسمی و روانی داشته باشد مورد تردید بود. اما مطالعات اخیر نشان داده است که این امر حقیقت دارد. در واقع بین تعداد مسایل روزمره ای که افراد تجربه می کنند و علایم مشکلات سلامتی و تنش های روان شناختی و همچنین فیزیولوژیکی همبستگی وجود دارد و حتی شواهدی وجود دارد که استرس می تواند بر سیستم ایمنی تاثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش دهد.

تحقیقات نشان داده اند که اثرات زیان بخش مشکلات روزمره در افرادی که تا به حال تحت استرس نبوده اند، افراد مضطرب و نیز کسانی که در حالت آشفتگی روانی قادر به مقابله موثر نیستند شدیدتر است. فشارهای ناشی از مسایل روزمره برای افرادی که دارای عزت نفس بالا هستند و از سیستم حمایتی خوبی برخوردارند کمتر است در حقیقت این سوال مطرح است که آیا چگونه از طریق ترکیب حس کنترل درونی با حالت خود کارآمدی، عزت نفس خود را تقویت کنیم. داشتن عزت نفس بالا به ما کمک می کند تا از عهده تاثیرات منفی تنش های روزمره برآییم. توجه داشته باشید حمایت دیگران به کاهش تاثیرات منفی استرس های روزمره به سلامت روان و روحیه ما کمک می کند.

تاثیر مشکلات روزمره بر ما چیست؟

ارزیابی رویدادهای تنش زا !

رویدادهای بالقوه تنش زا زمانی در زندگی شما تاثیر منفی می گذارد که آن ها را تهدید کننده، مهم و غیر قابل کنترل ارزیابی کنید.

ارزیابی های زیر موجب می شود که شما رویدادهای زندگی را به عنوان تهدید کننده در نظر بگیرید:

  • این موقعیت در من احساس اضطراب ایجاد می کند.
  • عاقبت این وضعیت منفی است.
  • این موقعیت تهدید کننده است.

ارزیابی های زیر موجب می شود که شما یک رویداد را مهم تلقی کنید:

  • این موقعیت برای من نتایج مهمی دارد.
  • این موقعیت برای من پیامدهای دراز مدت دارد.

این ارزیابی ها موجب می شود که شما یک رویداد را غیر قابل کنترل تلقی کنید.

  • این واقعیت به طور کل مایوس کننده است.
  • غیر ممکن است که بتوانیم در این مورد کاری انجام دهم.
  • نه من و نه هیچ کس دیگر نمی تواند این وضعیت را تغییر دهد.

شما زمانی می توانید با رویدادهایی بالقوه تنش زا در زندگی بهتر مقابله کنید که آن ها را به صورت رویدادهای تحت کنترل خود ارزیابی کنید. من می توانم از عهده این موقعیت برآیم. می توانم بر این مشکل غالب شوم. من مهارت های لازم را برای موفق شدن دارم.

 

همچنین بخوانید: شناخت انواع پوست و خودآرایی

 

سه مهارت مفید !

برای بهتر شدن جرات ورزی سه مهارت که به شما کمک می کند عبارت است از : بیان احساسات خود، همدلی، کاردانی، که در ادامه به معرفی این سه مهارت می پردازم.

بیان احساسات خود !

بیان احساسات خود یعنی مطلع ساختن دیگران از احساسی که نسبت به اعمال آن ها دارید. از متهم کردن دیگران یا گفتن چیزهایی مانند شما بی ملاحظه هستید، شما پررو هستید اجتناب کنید. در عوض احساس خود را نسبت به اعمال آن ها به این صورت بیان کنید: متاسفم اما برنامه های دیگری دارم، متاسفم ولی نمی توانم کاری برایتان انجام دهم و… بیان احساسات خود بر حرمت نفس و احترامی که دیگران بر شما قائلند خواهند افزود.

همدلی !

همدلی مهارتی مهم برای تقویت روابط صمیمانه است. اگر نیازهای دیگران را درک کنید و بپذیرید آن ها بیشتر مایل به پذیرفتن خواسته ها و امیال شما خواهند بود. اما این به معنای آن نیست که هر چه دیگران می خواهند قبول کنید. می توانید با خواسته های افراد دیگر مخالفت نیز بکنید ولی با بیان اینکه احساس آن ها را درک می کنید و آن ها را محترم می شمارید.

کاردانی !

وقتی احساسات خود را بیان می کنید و نسبت به دیگران همدلی نشان می دهید به احتمال قوی اعمال شما مدبرانه خواهند بود تا نسنجیده، هیچ کس از اینکه وادار به انجام کاری شود خوشش نمی آید. اگر دیگران شما را به انجام کاری وادار کردند به جای اینکه عقب نشینی کنید، قرص و محکم بایستید و به نحوی واکنش نشان دهید که احترام آنان را جلب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0