topNotif

مهارت خود معرفی چیست؟!

1099 بازدید
16 شهریور 97
سمانه

با مهارت خود معرفی آشنا شوید!

عدم تظاهر و خجالت به همان اندازه در شخص نکوهیده بوده و به ضررش تمام می شود که خود خواهی و تکبر و همانطور که تعریف بی مناسب از خود ما را در نظر دیگران کوچک و بی مقدار می سازد خجالت بی موقع نیز خوار و خفیفمان می کند. مردان بزرگ و موفق جهان هرگز متظاهر نبوده اند ولی در عین حال این هنر و قدرت را داشته اند که در موقع مقتضی بتوانند قدرت و استعداد خود را بر دیگران نشان داده و آن ها را وادار به قبول آن کنند.

مهارت کسب محبوبیت !

شهرت و محبوبیت چون درخت نیست که هر جا برود و ثمر بدهد، بلکه نتیجه کار و اعمال ما بوده و باید آن را به تدریج به وجود آوریم و محفوظ نگهداریم. برای این که شهرت و محبوبیت به دست آورید و دیگران را وادار سازید شما را محترم شمارند باید به موقع خود محجوب و در فرصت مناسب و محل شایسته بی پروا باشید، توجه داشته باشید اهمیتی که دیگران بدون درخواست و این در و آن در زدن به شما می دهند به مراتب مهمتر از توجهی است که با هزاران درخواست و خواهش توام باشد، مطمئن باشید از پررویی و بی پروایی و تظاهر به آن اندازه که از حجب و عدم تظاهر استفاده می برید هرگز فایده نخواهید برد، در هر موقع بنا به تقاضای زمان و مکان تصمیمات مقتضی بگیرید و عمل کنید.

مهارت خود معرفی چیست؟!

مهارت درست اندیشیدن

همیشه مراقب افکارتان باشید هرچه بیندیشید همان گونه خواهید شد، هر زمان که فکر پلید به ذهنتان می رسد آن را از ذهنتان بیرون کنید، یکی از بهترین راه های جلوگیری از افکار پلید آن است که با ورود آن ها خودمان را نیشگون بگیریم.

هر آنچه بکارید همان را برداشت خواهید کرد!

پس مراقب هر کار کوچکی که انجام می دهید باشید. هر روز مدتی را ترجیحا در یک مکان و زمان ثابت به سکوت بگذرانید، وقتی سکوت می کنید همه کارهایی را که در 24 ساعت گذشته انجام داده اید مرور کنید، بهتر است به طور معکوس خاطراتتان را مرور کنید مثلا به آن چه دقیقه ای قبل انجام داده اید فکر کنید و بعد به کارهایی که یک ساعت قبل انجام داده اید و بی تردید در خواهید یافت نمی بایست بعضی از اعمالی را که مرتکب شده اید انجام می دادید. اشتباهات بسیاری هست که باید آن ها را کنار بگذارید، توجه کنید و دعا کنید تا خداوند خرد و نیرویی به شما ببخشد که مانع تکرار این اشتباهات شود.

معاشران خود را با دقت انتخاب کنید.

اگر همنشین افراد خدا دوست باشید، تقدس آن ها در زندگی شما رخنه خواهد کرد و شما را سرشار از الهام، وجد و آرامش خواهد نمود. از این رو معاشرت بسیار مهم است.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با مهارت های همسرشناسی

 

سعی کنید به چیزی وابسته نباشید.

وظایفتان را انجام دهید اما از درون وابسته نباشید و بدانید که هیچ چیز به شما تعلق ندارد. در نمایش شکوفه های جهان هستی شما فقط عامل و ناظر هستید و باید دو نقش را در این نمایش ایفا کنید، هنرپیشه و تماشاچی، وظایفتان را انجام دهید بدون آن که در نظر بگیرید آیا شخص دیگری هم این کار را انجام می دهد یا نه؟

ما اغلب می گوییم فلانی با من رفتار درستی نداشته است من چرا باید به او خوبی کنم؟ شما باید وظیفه تان را انجام دهید. وقتی که اوضاع آن چنان که می خواهیم پیش نمی رود درمانده و مایوس می شویم اگر با عدم وابستگی کار کنیم، تاثیر ناپذیر خواهیم بود، برای نتیجه و نمره کار نکنید بلکه برای عشق خالص به خدا تلاش کنید.

هرچه بیشتر خودتان را به خدا تسلیم کنید، نام خدا را تکرار کنید و صمیمانه دعا کنید زیرا فقط در آن صورت است که رنج نمی تواند بر ما اثر بگذارد و ما با خود و کسانی که در اطرافمان هستند در آرامش خواهیم بود.

شجاع باشید!

همه اوقات زندگی شجاع باشید و از هیچ نترسید.

تا جایی که می توانید به افراد بیشتری خوبی کنید !

به مردم بیشتری کمک کنید تا بارشان را در راه دشوار زندگی بر دوش کشند، روزی که به انسان، پرنده یا حیوانی کمک نکرده باشید روزی از دست رفته است. پس بی دلیل و بدون چشم داشتی به همه کمک کنیم. یکی از زیباترین لذت ها کمک و یاری به دیگران است. البته فراموش نکنیم که به کسی اجازه هیچ نوع سو استفاده ایی را ندهیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شربت بهارنارنج را با خواص نشاط آور، دشمن اضطراب، اشتها آور، خواب آور، مقوی اعصاب، درمان کننده تپش قلب و تقویت معده، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0