کمبود برخی مهارت های اجتماعی در افراد تنها

1546 بازدید
17 شهریور 97
سمانه

با کمبود برخی مهارت های اجتماعی در افراد تنها آشنا شوید

افراد تنها اغلب در مهارت های اجتماعی نقص دارند. پژوهشگران متوجه شده اند که شناخت افراد تنها دشوار است زیرا به طور متناسب چیزی را در مورد خود آشکار نمی کنند. افراد تنها در مورد فاش سازی خودشان در مقابل اعضای دیگر بسیار محتاط هستند. همچنین آن ها گاهی اوقات با افراد هم جنس خود نیز راحت نیستند زیرا نیاز به داشتن دوست آن ها را مجبور می سازد که هرچه زودتر بسیاری از جزییات خصوصی خود را با دیگران در میان بگذارند. افراد کمرو مهارت لازم برای تقاضا و دریافت کمک از دیگران را ندارند.

چند مهارت اجتماعی مفید

پژوهشگران عواملی همچون توجه کردن به گفته های فرد مقابل، ترغیب و تشویق فرد مقابل به ابراز عقاید خود، مکث کردن در پایان صحبت خود و ایجاد تعادل بین ابراز علاقه به صحبت های فرد مقابل و حرف زدن در مورد خود، به داشتن ظاهری آهسته را با تعاملات اجتماعی موفق مرتبط می دانند. سایر مهارت های اجتماعی مهم شامل برقراری تماس چشمی مناسب و خود افشاگری به اندازه کافی است، در مورد تماس چشمی افراد ترجیح می دهند دوستان جدیدشان به اندازه کافی با آن ها تماس چشمی برقرار کنند تا نسبت به هم احساس صمیمیت کنند اما نه آن قدر زیاد که به احساس خیره شدن بیانجامد. همین شرایط در مورد خود افشاگری نیز صادق است. دادن اطلاعات کافی در مورد خود به دیگران برای برقراری ارتباط در سطح فردی خوب است.

کمبود برخی مهارت های اجتماعی در افراد تنها

کمبود برخی مهارت های اجتماعی در افراد تنها

نقش بی واسطه در مهارت های اجتماعی

هنگام کسب مهارت های اجتماعی آگاهی از نقش بی واسطه بودن ارزشمند است. وقتی شما بدون واسطه با دیگران ارتباط برقرار می کنید فعالانه با دیگران درگیر می شوید. شما به طور کلامی و غیر کلامی آن ها را همراهی می کنید و این احساس را به آن ها انتقال می دهد که با آن ها هستید. تمام مهارت های اجتماعی که در اینجا مطرح می شود به شما کمک می کند تا بتوانید بی واسطه بودن خود، یادگیری و استفاده از اسامی افراد و استفاده از زبان بی واسطه است. هنگام ملاقات افراد دانستن اسامی آن ها خط مشی خوبی است.

وقتی افراد هنگام تماس با ما با تحمل زحمت، اسامی ما را به کار می برند، احساس می کنیم که به ما علاقه مندند به عنوان مثال در مطالعه ای نشان داده شد زوج های متاهلی که همدیگر را به اسم صدا می کنند در مقایسه با زوج هایی که این کار را نمی کنند بیشتر احساس نزدیکی و جور بودن با یکدیگر می کنند.

 

همچنین بخوانید: آرامش بخش های فوق العاده قوی

 

اهمیت مهارت زبان بی واسطه

استفاده از زبان بی واسطه یک شیوه ارتباط شخصی و مستقیم با دیگران است. زبان با واسطه غیر مستقیم و فاصله انداز است. استفاده از زبان با واسطه غیر مستقیم نوعی احساس دوری و جدایی را به فرد مقابل انتقال می دهد، نمونه هایی از زبان با واسطه از این قرارند : آن گزارش بد نبود، رابطه دوستی ما نسبتا نزدیک و صمیمانه است و… این عبارات را اگر اینگونه گزارش شما عالی بود، من برای شما احترام قایلم و… بیشتر به زبان بی واسطه تبدیل خواهد شد.

مهارت های تحمل طرد شدگی

افراد تنها و کمرو به سختی طرد شدگی را تحمل می کنند. یکی از علت ها این است که افراد تنها و کمرو در مقایسه با افرادی که تنها نیستند برداشت متفاوتی از تعاملات شخصی دارند. رویکرد افرادی که تنها نیستند نسبت به تعاملات اجتماعی رویکردی تسلط گراست، در صورتی که رویکرد افراد تنها عملگراست. تحقیقات نشان داده اند کسانی که می توانند با طرد شدگی کنار بیایند روابط اجتماعی را به فرصتی برای نزدیک شدن به دیگران و سهیم شدن در احساسات خوشایند آن ها تلقی می کنند افراد کمرو و تنها به احتمال زیاد تعاملات اجتماعی را تجربه ای تهدید کننده تلقی می کنند که از طریق آن مورد ارزیابی و قضاوت دیگران قرار می گیرند.

این نوع نگرش به اضطراب و دفاعی بودن منجر می شود. افراد تنها به جای این که از کنار دیگران بودن خوشنود باشند بیشتر بدبین و نگران هستند. بنابراین از پرداختن به این فکر که آیا دیگران من را تحسین یا تایید خواهند کرد اجتناب کنید و به جای آن فکرتان را روی افرادی که با آن ها ارتباط دارید متمرکز کنید و از خود بپرسید که برای کمک به احساس راحتی و آرامش آن ها چه کاری می توانید انجام دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسطوخودوس ایتالیایی را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0