topNotif

مهارت های مقابله با تنهایی و افکار منفی

1567 بازدید
21 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

توصیه ها و مهارت های مقابله با تنهایی و افکار منفی که بد نیست بدانیم

امروزه دو نوع تنهایی مشخص شده است تنهایی اجتماعی و تنهایی عاطفی، تنهایی اجتماعی در نتیجه احساس عدم عضویت در یک گروه و نداشتن فعالیت های مشترک با دیگران ایجاد می شود. تنهایی اجتماعی زمانی ایجاد می شود که شما از روابط دوستی خود ناراضی هستید و نیازمند کسب اطمینان مجدد در مورد ارزشمندی خود از طرف دیگران هستید. تنهایی عاطفی، وقتی شما از روابط و دلبستگی های شخصی خود با دیگران ناراضی هستید و کسی را ندارید که برای مهرورزی به او تکیه کنید دچار تنهایی عاطفی می شوید.

هنگام تنهایی افراد احتمالا بسیاری از احساساتی همچون تمرکزی توام با تعارض و کشمکش بر خویشتن که با احساس اعتماد به نفس کم، اضطراب، گناه و بیگانگی مشخص می شود، تمرکزی توام با بی تفاوتی بر خویشتن که با احساس افسردگی، بی حوصلگی و تشویش مشخص می شود، تمرکزی توام با تعارض و کشمکش بر دیگران که با احساس خشم، طردشدگی و سو تفاهم مشخص می شود، تمرکزی توام با بی تفاوتی بر دیگران که با احساسات انزوا و بیگانگی اجتماعی مشخص می شود را تجربه می کنند.

عوامل دوگانه تنهایی

تنهایی بر اساس دو عامل طبقه بندی شده است. اول سوال می کنیم که آیا تنهایی ما به دلیل اعمال و رفتارهایمان است (علت شخصی) یا اینکه ناشی از شرایط زندگی است (علت بیرونی) دوم بررسی می کنیم آیا می توانیم برای تغییر علت تنهایی خویش کاری انجام دهیم یا نه؟ این نوع تجزیه و تحلیل ما را متوجه دو نکته بسیار مهم می کند، تبینی که از تنهایی خود به عمل می آوریم بر واکنش های عاطفی و پاسخ های مقابله ای ما تاثیر زیادی می گذارد، تبین و توجیه ما از تنهایی خود بیشتر ذهنی است.

مهارت های مقابله با تنهایی و افکار منفی

مهارت های مقابله با تنهایی و افکار منفی

بهتر است برای روبه رو شدن با تنهایی از شیوه مسئولیت و نه شیوه خود سرزنشی استفاده کنیم. افراد تنها غالبا ناراحت هستند زیرا معتقدند که تنهایی آن ها ناشی از نقطه ضعف هایشان است که نمی توانند کنترل کنند بنابراین بهتر است تنهایی را به عنوان حالتی تغییر پذیر تلقی کنیم.

  • چه نوع ارزیابی اولیه از تنهایی ممکن است به احساس افسردگی منجر شود؟ احتمالا این گونه خودگویی ها من کاملا تنها هستم، هیچ کس به من اهمیت نمی دهد و ..
  • چه نوع ارزیابی هایی ممکن است به احساس نارضایتی و ناخشنودی منجر شود؟ احتمالا این نوع خودگویی ها من کاملا تنها هستم، از روابط خود راضی نیستم باید ببینم برای بهبود بخشیدن این وضعیت چه کاری می توانم انجام دهم و….

 

همچنین بخوانید: علت تنهایی و منزوی شدن افراد چیست ؟

 

ارزیابی تنهایی به عنوان فرصتی برای خلوت کردن با خود

افراد از نظر مقدار زمانی که با دیگران صرف می کنند و زمانی که با خود می گذارنند با یکدیگر تفاوت دارند. در هر حال منصفانه به نظر می رسد اگر بگوییم هر فرد می تواند چگونگی استفاده از اوقات تنهایی خود را برای دنبال کردن سرگرمی ها، انجام کارهای مورد علاقه خود و سایر فعالیت ها بیاموزد و از آن جهت رشد شخصی خود استفاده کند.

فیلسوف تام ونزل اظهار می دارد که افراد خلاق یادگرفته اند که اوقات تنهایی خود را دوست بدارند زیرا از آن به عنوان زمانی که می توانند با خود خلوت کنند و به فعالیت های خود کام بخش بپردازند، استفاده می کنند. بسیاری از افراد برجسته در زمان خلوت با خود به بصیرت هایشان رسیده اند. بنابراین تنهایی در حقیقت می تواند تجربه التیام بخشی باشد. جای تاسف است که بسیاری از افراد از تنهایی می ترسند و آن را نوعی داغ ننگ و تجربه منفی تلقی می کنند. واقعیت است که بهترین دوست هرکس خود آن فرد است. بنابراین بهتر است به تنهایی به عنوان زمان خلوت با خود بنگرد و آن را فرصتی برای دوست داشتن خود بداند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل گاوزبان را با خواص صفیه کننده خون، آرام کننده اعصاب، عرق آور، ادرار آور، مقوی کلیه ها، درمان سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0