topNotif

چه میوه هایی را می توان به کودک داد؟

1429 بازدید
27 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400
چه میوه هایی را می توان به کودک داد؟

چه میوه هایی را می توان به کودک داد؟

آیا می دانید چه میوه هایی را می توان به کودک داد؟

میوه ها به علت مزه و طعم شیرین خود مورد علاقه اکثر قریب اتفاق کودکان می باشند و به همین دلیل خیلی راحت می توان با توجه به خواص ویتامینی و معدنی و نیازهای سنی کودک آن ها را وارد برنامه غذایی روزانه او کرد. در زیر مهمترین میوه های توصیه شده را به همراه خواص و زمان مناسب دادن آن ها به کودک مشاهده می کنید.

سیب:

هضم آن بسیار راحت بوده و سرشار از ویتامین ها و اسیدهای ارگانیکی مانند اسید مالیک که در تنظیم اعمال گوارشی روده موثر است، می باشد. سیب را می توان پس از رنده کردن از سن چهار ماهگی به کودک داد. البته ابتدا با دو قاشق مرباخوری شروع کرده و سپس کم کم بر مقدار آن بیفزاید. توجه داشته باشید که سیب را پس از رنده کردن بلافاصله مورد استفاده قرار ندهید.

گلابی:

این میوه ملین کننده نیز هضم آسانی داشته و در رفع تشنگی بسیار موثر است. از مهمترین مواد معدنی موجود در آن می توان پتاسیم را نام برد. گلابی رنده شده را نیز از چهار ماهگی می توان به کودک داد.

موز:

سرشار از نشاسته، ویتامین آ، ویتامین ث و مواد مغذی دیگر می باشد و به علت طعم شیرینی که دارد مورد علاقه بسیاری از کودکان است. موز را از چهار ماهگی می توان به صورت له شده وارد برنامه غذایی کودک نمود. برای این کار ابتدا با یک قاشق مرباخوری موز له شده شروع کنید.

 

همچنین بخوانید: آب میوه های درمان کننده

 

هلو:

حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین آ و آ ب می باشد و به همین دلیل برای رفع تشنگی در فصل تابستان بسیار مناسب است. هلو را از شش ماهگی می توان به کودک داد که در این صورت حتما پوست آن را درآورید.

آلو:

حاوی مواد معدنی و فیبر بسیار می باشد و در رفع یبوست کاملا موثر است. آلوی له شده را می توان با رنده شده میوه های دیگر نیز مخلوط نمود و به عنوان دسر بعد از غذا و یا  عصرانه به کودک داد. این میوه را می توانید از چهار ماهگی به کودک بدهید.

زردآلو:

سرشار از ویتامین آ بوده و به علت مزه شیرینی که دارد به شدت مورد علاقه کودکان است. زردآلو را می توان از شش ماهگی وارد رژیم غذایی کودک کرد.

مرکبات:

علی رغم اینکه سرشار از ویتامین ث می باشند دادن آن ها قبل از شش ماهگی به کودک توصیه نمی شود زیرا در برخی از موارد می توانند آلرژی زا باشند. نکاتی که باید به هنگام مصرف میوه در برنامه غذایی کودک مورد توجه قرار گیرند عبارتند از :

  • میوه ها را تازه، رسیده و در فصل خود مورد استفاده قرار دهید.
  • قبل از مصرف میوه ها را به خوبی با آب و یا محلول آب و ضدعفونی کننده های مخصوص شستشو دهید.
  • میوه ها را ابتدا با مقدار بسیار کم شروع کرده و سپس کم کم بر مقدار آن ها بیفزایید.
  • در صورت آمادگی خاص کودک برای ابتلا به آلرژی هر چند روز یک بار نوع میوه را عوض کنید تا به این ترتیب امکان تشخیص مورد حساسیت به سادگی وجود داشته باشد.
  • کودک را از همان ابتدا به خوردن میوه عادت دهید زیرا زمینه بسیاری از عادات غذایی در سنین بالاتر در دوران کودکی آماده می گردد.
  • تا قبل از 18 ماهگی بهتر است که از دادن انگور به کودک خودداری کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کشمش سبز را با خواص  کاهش وزن، کاهش فشار خون، درمان یبوست، تقویت استخوان ها، درمان ضعف جنسی، تقویت بینایی، درمان کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0