topNotif

عوامل موثر در کیفیت رشد فرزند

1511 بازدید
29 شهریور 97
سمانه
عوامل موثر در کیفیت رشد فرزند

عوامل موثر در کیفیت رشد فرزند

عوامل موثر در کیفیت رشد فرزند چیست ؟!

محیط اطراف کودک به آسانی می تواند در او اثر بگذارد، چه زمانی که کودک جنین و داخل رحم باشد و چه زمان پس از تولد، به طور کلی در هر زمانی و دورانی به گونه ای می توان در جنین اثر گذاشت. نوع و کیفیت غذای مادر، بی احتیاطی ها، فشارهای روانی، بیماری ها و به خصوص داروهایی که مادر مصرف می کند و غیره می تواند در جسم و روح کودک نقش به سزایی داشته باشد. در ادامه به عوامل موثر در کیفیت رشد و تکمیل دوران پیش از تولد جنین در رحم و حتی قبل از رحم می پردازم.

  • سن والدین : به نظر متخصصان بهترین سن برای مادر شدن میان 21 تا 28 سالگی است زیرا رحم از رشد و نمو کامل برخوردار است. در مادران کم سن و سال غالبا هورمون های رشد کافی ندارند از این رو مرگ و میر فرزندان مادرانی که کمتر از 21 سال دارند بیشتر است. درباره تاثیر سن پدر در رشد جنین شواهد محکمی نداریم گر چه بعضی از دانشمندان سن 60 سالگی را مطرح کرده اند که بیش از آن تاثیر منفی دارد.
  • غذا و تغذیه : نوع غذا از لحاظ ترکیب و ویتامین و کیفیت تغذیه مادر به خصوص در نزدیکی های تولد در رشد و نمو جنین بسیار موثر ست.
  • بیماری : مبتلا شدن مادر آبستن به بیماری های مسری و مزمن در جنین اثر منفی می گذارد و نیز پیدایش هر گونه اختلال در هورمون ها به ویژه هورمون های غده تیروئید رشد عمومی جنین را به تعویق می اندازد.
  • اعتیاد : مادری که به انواع مخدرات معتاد باشد جنین و سالم نخواهد بود.
  • فشار و ضربه : اگر شکم مادر آبستن فشار یا ضربه ببیند در درجه اول امکان دارد که جنین خود را سقط کند و در درجه دوم باعث خونریزی هایی در نقاط مختلف مغز و دستگاه عصبی جنین شود.
  • هیجان و فشار : از جمله خصایص طبیعی مادران حامله سرعت و شدت هیجان و احساسات است. بنابراین نامساعد بودن محیط زندگی بر این سرعت و شدت می افزاید و موجب ناراحتی روانی او می شود و این حالت هیجانی شدید او مستقیما روی جنین اثر می گذارد و خطراتی را برای او به بار می آورد و گاهی بچه او از همان دوران طفولیت یک فرد هیجانی و عصبی مزاج می شود.

 

همچنین بخوانید: جلوگیری از سقط جنین در طب سنتی  

 

  • عامل آر اچ خون : ناسازگاری میان نوع خون مادر و خون پدر به جنین لطمه می زند و حتی ممکن است که به مرگ جنین منجر شود. به همین علت آزمایش خون قبل از عقد و هماهنگی آن برای ازدواج بسیار مهم و ضروری است.
  • اشعه ایکس و رادیوم : از شواهد پزشکی چنین بر می آید که اشعه ایکس و رادیوم به منظور درمان زنان آبستن به جنین آن ها آسیب می رساند و این آسیب ممکن است به شکل نقص خلقت، سقط جنین یا مرده زایی ظاهر شود.
  • گرایش مادری : مادری که از حامله شدن خوشحال است و آن را برای خودش نوعی خوشبختی تلقی می کند از آرامش خاطر مطلوبی در دوران آبستنی برخوردار خواهد شد و فرزندان سالمی به بار خواهد آورد تا نسبت به مادری که از بچه دار شدن متنفر است و آن را یک امر تحمیلی از سوی شوهرش می پندارد.

توجه ! الکل، نیکوتین و غیره ممکن است در رشد جنین تاثیر منفی بگذارد پس توسط مادر مصرف نشوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پکیج گیاهی درمان کیست و فیبروم رحم را بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0