هم مسیر زندگی باشیم

1971 بازدید
30 شهریور 97
سمانه

چگونه هم مسیر زندگی باشیم !

نه کلمه عجیب و نیرومندی است که در تمام جهان فهمیده می شود و هر چیزی را از سر راهش بر می دارد. نه گفتن همانند این است که هنگام ورود به اتاقی در را محکم ببندید و بلافاصله آن را قفل کنید تا مطمئن شوید کس دیگری نمی تواند وارد اتاق شود. در واقع با نه گفتن جلو وقوع هر اتفاقی را می گیریم. آیا تا به حال دقت کرده اید چه قدر در زندگی نه می گویید؟

نه گفتن ما را از حرکت به سمت جلو باز می دارد و مانع وقوع بسیاری از تجربه های خوشایند و زیبای زندگی می شود. در واقع ما را  به مقابله در برابر آنچه پیرامون مان در حال جریان است وا می دارد. نه گفتن مثل این است که بخواهیم بر خلاف جریان آب شنا کنیم. حال آن که با بله گفتن در جهت جریان آب حرکت می کنیم. به نظر شما گفتن کدام یک آسان تر، سریع تر و لذت بخش تر است و در عین حال استرس کمتری ایجاد می کند؟ متاسفانه بیشتر اوقات ما به اتفاق های جالب و خنده دار زندگی نه می گوییم. هرگاه اتوبوسی در حال گذر آب باران را روی شلوارمان می پاشد حیوان خانگی مان می میرد یا اگر در کاری که بسیار در آن کوشیده ایم موفق نشویم با تمام احساسات مان فریاد می زنیم نه و با مبارزه و مقاومت در برابر آنچه رخ داده است خود را رنجیده خاطر می کنیم.

 

هم مسیر زندگی باشیم

هم مسیر زندگی باشیم

 

پس بیشتر بگویید بله و در جهت جریان زندگی حرکت کنید. آیا موافقید در ارتباط هایتان بیشتر بله بگویید؟ اگر کسی شما را به جشنی دعوت کرد، دعوت او را بپذیرید. اگر دوستان تان از شما خواستند همراه آن ها ناهار بخورید به آن ها پاسخ مثبت دهید. اگر دوست دارید همراه با جریان زندگی تان حرکت کنید، هیجان بیشتری در زندگی تان پدیدار شود و از چرخش و گردش روزگار لذت ببرید فقط بگویید بله بیایید برای یک هفته امتحان کنید تا ببینید زندگی تان چه قدر تغییر می کند، پس بیشتر بله بگویید و شاد زندگی کنید.

گاهی ما با اکراه و بی میلی به انجام کارهایمان می پردازیم. کارهایی را انجام می دهیم که باب میلمان نیست، با کسانی زندگی می کنیم که دوستشان نداریم، رازهایی را نگه می دهیم که ترجیح می دهیم آن ها را فاش کنیم و… سپس با زندگی درگیر می شویم و احساسات حقیقی مان را گم می کنیم فقط به این دلیل که کاری که واقعا دوست داریم انجام نمی دهیم.

آیا تا به حال این مسئله برای شما پیش آمده؟ اگر این طور است باید به دنبال کارهایی بروید که شما را در زندگی واقعا شاد می کنند. دانشمند اسطوره شناس، جوزف کمپل، راز به دست آوردن شادی حقیقی را در این جمله خلاصه کرده است به دنبال چیزی بروید که در شما شور، وجد و هیجان به وجود می آورد. گاه پیش می آید در زندگی سردرگم می شویم و بی هدف حرکت می کنیم کاری را تا نصفه انجام می دهیم و بعد ول می کنیم زیرا از ابتدا نمی خواستیم آن کار را انجام دهیم. اگر به دنبال کار مورد علاقه خویش نرویم شادمانی ما رو به زوال می نهد و با دستان خویش خود را از شادی حقیقی محروم می سازیم.

 

همچنین بخوانید: رها کن تا رها شی

 

آیا به دنبال کار مورد علاقه خود هستید؟

برخلاف باور بسیاری از مردم چیزی که به خودی خود خوشبختی نیست پول است. در واقع خوشبختی کاری است که شما با تمام وجودتان آن را انجام می دهید تا به اوج هیجان، شور و شعف برسید، طوری که دیگر زمان برایتان اهمیتی نداشته باشد. در حقیقت شما کاملا در زمان حال زندگی می کنید. باز هم تاکید می کنم زمانی سعادتمند هستید که کاملا در این لحظه زندگی کنید و دیگر زمان برایتان اهمیتی نداشته باشد. پس به دنبال کار مورد علاقه خویش بروید و در عین حال تجربه های گران قدری را در این مسیر کسب نمایید. زمانی که به این قانون عمل می کنیم در اوج شادی و هیجان این شادی به خاطر امور مادی نیست بلکه به خاطر این است که کار مورد علاقه خود را انجام می دهیم.

کار مورد علاقه شما چیست؟

رفتن به کنار دریا، سفر کردن، کمک به دیگران یا اینکه بنگاه اقتصادی کوچکی برای خود و دست و پا کنید. در هر حال آنچه اهمیت دارد این است که به سمت هر کاری که به آن علاقه دارید حرکت کنید. آیا به یاد می آورید وقتی در کودکی بازی می کردید چگونه محو بازی می شدید؟ در واقع در کار مورد علاقه خویش غرق می شدید. اکنون که بزرگ شده اید چه چیزی سبب می شود شما دوباره همان احساس را داشته باشید. چگونه می توانید این شادی و نشاط را گسترش دهید؟ به نظر می رسد همه در زندگی می دانند چه کار کنند تا شاد شوند. مشکل فقط اینجاست که بسیاری از مردم به اندازه کافی جسور نیستند تا اقدام به عمل کنند اگر این چالش شماست، قدم بردارید به دنبال کار مورد علاقه خویش بروید و شاد زندگی کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بیدمشک را با خواص تقویت قلب و اعصاب، ملین، نشاط آور، رفع گرفتگی و خفقان قلب، تقویت عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0