هنر شمرده صحبت کردن

1467 بازدید
28 شهریور 97
سمانه
هنر شمرده صحبت کردن

هنر شمرده صحبت کردن

با هنر شمرده صحبت کردن آشنا شوید

خیلی از مردم به خاطر هیجان و یا عصبی بودن خیلی سریع و تند صحبت می کنند و خیلی کم گوش می دهند. تند صحبت کردن می تواند خسته کننده و آزار  دهنده باشد. آیا تا به حال شده در ترافیک سنگین گیر کنید فقط به این خاطر که گزارش خبرنگار رادیو را در مورد این که در کدام بزرگراه تصادف شده و مسیر جایگزین کدام است متوجه نشده باشید؟ و با خود ای کاش این گزارشگرها سریع صحبت نمی کردند. آن ها نمی دانند گرفتن این همه اطلاعات به این سرعت کار مشکلی است، اگر آرام تر صحبت می کردند فرصت پیدا می کردم موقعیت را درک کنم و در مورد انتخاب مسیر جایگزین تصمیم بگیرم.

به دیگران فرصت فکر کردن بدهید.

همه ما آدم هایی را می شناسیم که تند صحبت می کنند و گوش دادن به آن ها سخت است. شاید خود شما هم یکی از آن ها باشید. مشکل این طور صحبت کردن این است که مدام تاثیرات منفی ایجاد می کند و یا بهتر است بگوییم واقعا هیچ تاثیر مثبتی ندارد. کسی که تند صحبت می کند به شنونده فرصت فکر کردن نمی دهد، وقتی به کسی که تند صحبت می کند فکر می کنید چه نوع آدمی در ذهن تان جلوه می کند؟

تند صحبت کردن باعث می شود گوینده به عنوان کسی که کمتر فکر می کند و بیشتر خودخواه است جلوه کند و همین مسئله روی برداشت دیگران از میزان صداقت او تاثیر می گذارد. چنین آدم هایی به نظر می رسند که فقط به چیزهایی که خودشان می گویند علاقه مند هستند. تند صحبت کردن مطمئن ترین راهی است که می شود فرصت جذاب شدن را به هدر دارد.

 

همچنین بخوانید: برای خود افسوس نخوریم

 

با شمرده صحبت کردن بهتر صحبت کنید.

راه حل تند صحبت کردن چیست؟ برای این کار می توانید از دو تکنیک استفاده کنید. تکنیک اول این است که یاد بگیرید در گفتگوی تان چطوری از مکث استفاده کنید. اگر بارها به شما گفته شده که خیلی تند صحبت می کنید یک سیستم هشدار دهنده درون شما وجود دارد که می توانید از آن برای جلوگیری از تند صحبت کردن استفاده کنید. این سیستم حوزه آسایش و راحتی شما نامیده می شود.

وقتی کاری را به روشی انجام می دهید که با آن آشنا نیستید و یا برایتان غیر عادی است، اغلب احساس ناراحتی به شما دست می دهد و نیرویی که تقریبا نمی توانید در برابر آن مقاومت کنید مدام شما را ترغیب می کند که آن کار را به همان روش همیشگی تان انجام بدهید حتی اگر روش همیشگی خیلی خوب هم نتیجه نمی دهد.

و تکنیک دوم اینکه ما همگی بنده عادتیم، خیلی راحت به چیزی عادت می کنیم و بعد در مقابل هر نیرویی که می خواهد ما را از آن خلاص کند مقاومت می کنیم. همیشه برای ما انجام کارها به روشی که قبلا به آن عادت کرده ایم راحت تر است مانند ترتیب کارهای عادی روزانه مان که به صورت ناخوداگاه و از روی عادت انجام می دهیم.

سعی کنید آهسته صحبت کردن را تمرین کنید. بعد از مدتی کم کم منطقه راحتی جدیدی برای خودتان به وجود می آورید. آن وقت موقعی که خیلی سریع صحبت می کنید احساس ناراحتی می کنید چون سرعت جدید و آهسته تر دارد برای شما راحت و راحت تر می شود و نکته مهم تر این است که متوجه می شوید شنونده ها نیز خیلی بیشتر احساس راحتی می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، بدون شکر، اسانس یا ماده شیمیایی از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0