شخصیت جذابی در پشت تلفن داشته باشیم

4282 بازدید
30 شهریور 97
سمانه

چطور شخصیت جذابی در پشت تلفن داشته باشیم!

طرف مقابل را تشویق به صحبت کردن کنید، وقتی نوبت شماست که صحبت کنید، زیاد پر حرفی نکنید. در عوض سوال کنید و با دقت به جواب ها گوش کنید، هر چه بیشتر گوش کنید جذاب تر به نظر می آیید.

واضح، ساده و صریح صحبت کنید، اگر طرف مقابل از زبان معمولی بدون کلمات پیچیده استفاده می کند شما هم همانطور صحبت کنید. هیچ چیز سریع تر از استفاده از کلمات پیچیده و سخت نمی تواند مانع ارتباط بشود زیرا با این کار در موقعیتی بالاتر از طرف مقابل قرار می گیرید، از به کار بردن هر زبانی که شخص را از ادامه گفتگو منصرف می کند بپرهیزید.

با دقت گوش کنید زیرا تنها راه فهمیدن همین است، بیشتر افراد به خصوص در گفت و گوهای تلفنی ترجیح می دهند به جای گوش کردن خودشان حرف بزنند. در برابر این تمایل مقاومت کنید و هنگامی که طرف دیگر می خواهد صحبت کند روی گوش دادن تمرکز کنید.

شنونده صبوری باشید. اگر چه ممکن است پاسخ آماده ای برای اولین کلماتی که از طرف دیگر می گوید داشته باشید اما بگذارید تا زمانی که نوبت صحبت کردن شما نشده او افکار و احساساتش را کامل بیان کند.

 

شخصیت جذابی در پشت تلفن داشته باشیم

شخصیت جذابی در پشت تلفن داشته باشیم

 

از مثال ها و داستان های جذاب و کوتاه استفاده کنید. خشک و یک نواخت بودن گفتگو کسل کننده است. وقتی نوبت به شما می رسد که حرف بزنید با حرف هایتان یک تابلو یا نمایشنامه کوچک درست کنید برای مثال فقط نگویید یک روز آفتابی، بگویید یک روز آفتابی و گرم که آدم از زنده بودنش لذت ببرد، با کلمات تان در مخاطب شور و شوق ایجاد کنید و موجب شوید شنونده تصاویر زیبایی را در ذهن تجسم کند.

همیشه حد خودتان را نگه دارید. هر چقدر هم که در گفتگو با هم صمیمی هستید هرگز سطح صمیمیت تان را بالاتر از حدی که طرف مقابل تعیین کرده نبرید به خصوص موقع شوخی کردن، اگر حرفی را به پدر و مادر خودتان نمی توانید بگویید به کس دیگری هم آن حرف را نزنید.

عجول نباشید، آرام و با صدای بم حرف بزنید. با صدای بم و آهسته صحبت کردن بسیار جذاب تر از سریع و با صدای زیر صحبت کردن است.

 

همچنین بخوانید: مهارت های مرتبط با مشاغل

 

مکث کنید. وقتی شما و یا مخاطب به فرصتی برای فکر کردن احتیاج دارید مکث کنید. قبل از این کار با این جمله قصدتان را به مخاطب اطلاع دهید یک لحظه روی این مسئله فکر کنید یا اجازه بدید یک لحظه فکر کنم. بیش از اندازه مکث نکنید و گرنه طرف مقابل به شما خواهد گفت الو هنوز روی خط هستی؟

صدای تان پر از انرژی باشد. یک نواخت صحبت نکنید. کلمات را با سرعت های مختلف ادا کنید و صدای تان را بالا و پایین ببرید. مطالب مهم تر را با سرعت کمتری بیان کنید، مطالب خصوصی تر را آهسته تر بگویید، جزییات و اطلاعات بی اهمیت را به سرعت بگویید. هیچ چیز کسل کننده تر و بی انگیزه کننده تر از یک صدای یک نواخت و یک دست نیست، چنین صدایی از قرص خواب آور هم قوی تر است.

موقع حرف زدن با تلفن لبخند بزنید. لبخند را هم می شود شنید و هم احساس کرد. لبخند زدن باعث تغییر شکل دهانتان می شود و بر تن صدای تان تاثیر می گذارد. اگر موقعی که دارید صحبت می کنید لبخند بزنید از نظر شنونده صمیمی تر و مهربان تر هستید.

به افراد همان چیزی را بدهید که از آن ها می خواهید. اگر می خواهید آن ها هیجان زده باشند خودتان نیز هیجان زده به نظر برسید. اگر می خواهید در مورد مطلبی متقاعد بشوند خودتان نیز باید متقاعد شده باشید، آنچه شما به دیگران نمی دهید دیگران هم به شما نمی دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگي، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابي، برطرف کننده سرفه، تقويت حافظه، درمان کننده آرتروز، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0