topNotif

گینکو (چهل سکه) گیاهی شفابخش

2165 بازدید
11 مهر 97
سمانه
,

با گیاه گینکو گیاهی شفابخش آشنا شویم

در این مطلب به بررسی خواص معجزه آسای گیاه گینکو پرداخته می شود.

سکته های مغزی:

به تدریج که سن انسان بالا می رود جریان خون به مغز کاهش می یابد معنی آن این است که کمتر اکسیژن و غذا به سلول های مغزی می رسد و هرگاه جریان خون در عروق مغزی بسته شود نتیجه آن سکته مغزی است که در برخی موارد منجر به مرگ می شود. تحقیقات بی شماری نشان می دهد که گیاه گینکو به طور محسوس موجب افزایش گردش خون به مغز شده و حتی در موارد زیادی باعث بهبود و شفای سکته های مغزی نیز شده است. همچنین این گیاه جریان خون به عضلات قلب را نیز افزایش می دهد و لذا برای پیشگیری از حمله های قلبی از طریق جلوگیری از انعقاد خون در داخل عروق ممکن است موثر باشد.

اثر گینکو در حافظه:

همین که جریان خون به مغز افزایش یابد حافظه و توانایی فکری بهبود می یابد. در یک تحقیق علمی که در مورد هشت زن به عمل آمد، میزان حافظه کوتاه مدت آن ها پس از خوردن گینکو به طور محسوسی افزایش یافت.

درد ماهیچه های ساق پا:

در مواردی که رسوبات کلسترول شریان های پا را تنگتر می کند، دردهای شدیدی ممکن است در عضلات ساق پا ایجاد شود و موجب گرفتگی عضلات و ضعف عضلات ساق پا شود. خوردن گینکو که موجب افزایش جریان خون در پاها می شود ممکن است موجب کاهش درد شود. در یک تحقیق که در مورد 36 نفر بیمار مبتلا به درد عضلات ساق پا به عمل آمده نشان داده شده است که گیاه گینکو اثرش برای کاهش درد از سایر داروهای مسکن استاندارد بیشتر بوده است.

گینکو گیاهی شفابخش

گینکو گیاهی شفابخش

ناتوانی جنسی:

مردانی که به علت تنگ شدن عروق و شریان ها که جریان خون را به آلت تناسلی می رساند مبتلا به ناتوانی شده اند با خوردن گینکو ناتوانی آن ها رفع شده است. مردانی که یک سال روزانه 60 میلی گرم برگ گینکو می خورند پس از این مدت 50 درصد آن ها حالت طبیعی خود را بازیافتند.

اثر گیاه در درمان آسیب های وارده به چشم:

منطقه تمرکز اعصاب دید چشم که وظیفه دیدن را بر عهده دارد، اگر این ناراحتی پیشرفت کند منجر به کوری می شود. در نتیجه تحقیقی که دانشمندان فرانسوی به عمل آورده اند نشان داده شده که مصرف گیاه گینکو به طور محسوس موجب بهبودی اشخاص مبتلا به این بیماری می شود.

طنین مزمن گوش یا زنگ گوش:

محققان فرانسوی در پاریس مدت 13 ماه در مورد 103 نفر که مبتلا به این بیماری بودند تحقیقی را به عمل آوردند، در این تحقیق مشخص شد که تمام بیمارانی که گینکو می خورند کاملا درمان شدند.

سرگیجه مزمن:

در یک تحقیق در مورد 70 نفر که مبتلا به سرگیجه مزمن بودند تحت نظر قرار گرفتند. به مدت 3 ماه به تعدادی از این افراد گینکو داده شده و به تعدادی ترکیباتی بی اثر شبیه کینگو داده شده که بیمار نمی توانست تشخیص دهد کدام گینکو است، پس از پایان سرگیجه 18 درصد از بیمارانی که ترکیباتی شبیه گینکو خورده بودند رفع شد در حالی که 47 درصد از بیمارانی که گینکو خورده بودند شفا یافتند.

 

همچنین بخوانید: ریه و درمان بیماری های آن

 

آسم:

پی آ اف، ماده موجود در گینکو، موجب نوعی انقباض برونش ها که معمولا در بیماران آسمی دیده می شود، می باشد. گیاه گینکو با پی آ اف برخورد کرده و از انقباض برونش ها جلوگیری می نماید و این امر نظر پزشکان چینی را که برای معالجه آسم از گینکو استفاده می کنند تاکید می نماید.

مقدار و روش مصرف گینکو !

گینکو معمولا به صورت خود گیاه در بازار عرضه نمی شود و اغلب کمپانی های دارویی فرآورده های تجارتی آن را به صورت قرص تهیه و عرضه می نمایند و دستور مصرف آن روی بسته های قرص نوشته شده است. اگر درخت گینکو در اختیارتان هست تنها با جمع آوری مقداری برگ و دم کردن آن ها داروی لازم را نمی توان تهیه نمود زیرا برای تهیه عصاره و قرص آن مقدار زیادی برگ لازم است که طبق روش علمی داروسازی ساخته شود. لذا معمولا فرآورده های تهیه شده تجارتی ترجیح داده می شود.

احتیاط کنید !

مصرف مقدار زیادی برگ گیاه عوارضی از قبیل تحریک پوست، اسهال، آشفتگی و قی دارد ولی مقدار مجاز آن عوارضی ندارد. به غیر از زنان باردار، مادران شیرده و کودکان زیر دو سال در بقیه افراد که اختلالات لخته شدن خون ندارند، گیاه بی ضرر است و به هر حال این گیاه و فرآورده های آن باید زیر نظر پزشک و با توصیه کارشناسان گیاه درمانی مصرف شود. اگر در جریان مصرف عوارضی خیلی کم نظیر آشفتگی و قی و اسهال پیدا شود فورا مصرف آن را کاهش دهید و یا به طور کلی قطع نمایید عوارض رفع خواهد شد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ژینکو را با خواص ضد آلزایمر، کاهش فشار خون، تسکین وزوز گوش، تقویت عملکرد مغز، ضد افسردگی، ضد آلرژی و حساسیت، ضد سرفه، تب بر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0