topNotif

پشت گوش اندازی مبتنی بر ترس از شکست

1556 بازدید
14 مهر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با پشت گوش اندازی مبتنی بر ترس از شکست چگونه مقابله کنیم؟

اگر مشکل پشت گوش اندازی مزمن مبتنی بر ترس از شکست داشته باشید زمانی که فکر می کنید ممکن است در انجام کاری موفق نشوید کار را عقب می اندازید. تفاوت میان این نوع پشت گوش اندازی با پشت گوش اندازی از نوع کمال گرایانه در این است که در نوع دوم نگرانی شما از این است که کار را ناقص و معیوب انجام دهید حال آن که در نوع اول نگرانی تان از شکست خوردن است. البته شباهت هایی نیز بین این دو وجود دارد زیرا در پشت گوش اندازی کمال گرایانه شما معمولا عملکرد پایین تر از عالی و بی نقصی را معادل شکست می دانید چگونه می توانید تشخیص دهید که دچار پشت گوش اندازی مبتنی بر ترس از شکست هستید؟

پشت گوش اندازی مبتنی بر ترس از شکست

پشت گوش اندازی مبتنی بر ترس از شکست

در صورتی که اکثر ویژگی های زیر را از خود بزور می دهید دچار این مشکل هستید!

به این خواسته مطلق و انعطاف ناپذیر پایبندید که به هیچ وجه نباید کار مورد بحث را با کیفیت بد انجام دهید یا در انجامش شکست بخورید. ارزش خود را بر حسب کیفیت عملکردتان می سنجید به این ترتیب اگر کاری را که برایتان اهمیت دارد بد انجام بدهید یا در انجامش شکست بخورید خود را نالایق و بی عرضه به حساب می آورید. وقتی درباره کار مورد بحث فکر می کنید احتمال عملکرد ضعیف یا شکستتان را بیش از حد بزرگ نمایی می کنید.

کاری را شروع نمی کنید مگر اینکه اطمینان داشته باشید در انجامش شکست نمی خورید. وقتی کاری را شروع کردید نحوه عملکردتان را با دقت زیر نظر می گیرید اگر متوجه شوید که برای انجام آن نیاز به تلاش و تقلای زیادی دارید بلافاصله نتیجه می گیرید که با این وصف موفق نخواهید شد و از آن کار دست می کشید.

 

همچنین بخوانید: مهارت های مواجهه با فشارهای اجتماعی

 

برای مبارزه با پشت گوش اندازی مبتنی بر ترس از شکست چه کنیم!؟

با این خواسته انعطاف ناپذیر مبارزه کنید که نباید در انجام کاری که به نفع شماست ضعیف عمل کنید یا شکست بخورید و جایگزین سالم این باور را در خود  ایجاد و تقویت کنید اینکه موفق شدن بهتر از شکست خوردن است اما هیچ قانونی وجود ندارد که شما از شکست خوردن مستثنی کند. به خودتان ثابت کنید که بهتر است با انجام تکلیف تنها ریسک شکست را به جان بخرید تا این که با انجام ندادن آن، شکست قطعی خود را تضمین کنید و بالاتر از همه اینکه به این اصل مهم عمل کنید.

به دفعات به خودتان تفهیم کنید که ارزش شما از روی عملکردتان تعیین نمی شود. بنابراین اگر در انجام کاری که در دست دارید ضعیف عمل کردید یا شکست خوردید به خودتان یادآوری کنید بدشانسی آوردید که اینطور شد اما معنای این بدشانسی این نیست که تکرار کنید، این نیست که شما آدم نالایق و شکست خورده ای هستید، معنایش این است که شما آدم جایز الخطایی هستید که هم می تواند موفق شود و هم شکست بخورد. در اینجا نیز عمل کردن مداوم به این قاعده اهمیت زیادی دارد.

احتمال شکست و موفقیت را به یک نسبت بزرگ کنید. آیا تضمین صد در صد وجود دارد که شما شکست خواهید خورد؟ اگر یکی از دوستان خوبتان همان قابلیتی را داشته باشد که شما برای انجام آن کار دارید به او توصیه می کنید از انجامش صرف نظر کند چون محکوم به شکست است؟ اگر پاسخ منفی است چرا نباید احتمال موفقیت و شکست خود را بر مبنای یک تحلیل معقول و معتدل برآورد کنید و سپس دست به کار انجام آن تکلیف شوید؟

با این تفکر که قبل از شروع کار باید از موفقیتان اطمینان کامل داشته باشید مبارزه کنید، چنین اطمینانی وجود ندارد و پافشاری بر آن تنها یک نتیجه خواهد داشت پشت گوش اندازی. برای ما فقط احتمال وجود دارد و بسیار مهم است که این واقعیت را بپذیرید و متناسب با آن عمل کنید.

وقتی کاری را شروع می کنید بیاموزید روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید نه روی اینکه چگونه آن کار را انجام می دهید. اولی به شما کمک می کند به انجام تکلیف مورد بحث ادامه دهید. حال آن که دومی ترس از شکست را در شما تقویت می کند و این احتمال را افزایش می دهد که بعد از شروع خیلی زود از کار دست بکشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل بهارنارنج را با خواص مقوی  قلب و اعصاب، رفع بی خوابی های عصبی، رفع افسردگی، تسکین ناراحتی های سینه، رفع سرفه، رفع تپش قلب، آرامبخش ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0