طرز تهیه چند نوشیدنی خوشمزه با سیب

4820 بازدید
21 مهر 97
بهاره
,

آخرین به روزرسانی 23 آبان 1398

طرز تهیه چند نوشیدنی خوشمزه با سیب

سیب به عنوان میوه سالم و رنگارنگ محسوب می شود. بر اساس آمار، چین و آمریکا به ترتیب مقام اول و دوم در تولید سیب را دارند. سیب نه تنها خوشمزه است، بلکه دارای خواص بالایی نیز می باشد. سیب را به شکل های مختلف همچون در تهیه دسر، شیرینی، نوشیدنی گوارا و حتی به عنوان دارو استفاده می کنند. اما قبل از آموزش چند نوشیدنی خوشمزه با سیب بهتر است بدانیم چگونه سیب در حفظ سلامت شما مفید است.

 

طرز تهیه چند نوشیدنی خوشمزه با سیب

طرز تهیه چند نوشیدنی خوشمزه با سیب

 

خواص بی نظیر سیب

1- قلب را سالم نگه می دارد

سیب منبع بالای آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها و فلاونوئیدها است. همه این ها در حفظ قلب سالم بسیار مفید هستند. علاوه بر این، سیب دارای مواد معدنی ضروری مثل پتاسیم بوده، که برای قلب شما بسیار مهم است. بنابراین، هر روز یک لیوان آب سیب به قلب شما کمک می کند به درستی کار کند.

2- از آسم محافظت می کند

یکی از مزایای عمده سیب این است که حاوی فلاونوئیدها است. این مواد مغذی بی نظیر به دلیل خاصیت محافظت در برابر آسم بسیار مشهور است. همچنین فلاونوئید باعث می شود که ریه ها قوی تر و بهتر کار کنند. در تحقیقات اخیر ثابت شده است افرادی که مرتب آب سیب را می خورند، ریه هایشان بهتر از دیگران است.

3- کبد را پاک نگه می دارد

به دلیل مواد قلیایی موجود در سیب ها، سموم و مواد زائد موجود در کبد پاک شده و آن را قوی نگه می دارد. همچنین عناصر موجود در پوست سیب در حفظ دستگاه گوارش بسیار مفید است.

4- کلسترول را کاهش می دهد

آب سیب دارای مزایای فراوانی است. یکی از آن ها این است که کمک می کند تا سطح کلسترول را در بدن طبیعی نگه دارد. اگر میزان کلسترول در بدن افزایش یابد، می تواند منجر به بیماری های مرتبط با قلب شود. بنابراین، می توانید از مصرف منظم سیب یا آب آن بهره ببرید.

5- استخوان ها را قوی و سالم می سازد

سیب حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ث، آهن و بور است. این مواد مغذی به شما کمک می کند تا استخوان هایتان را قوی و سالم نگه دارید.

6- سیستم ایمنی قوی تر می شود

با توجه به ویتامین ث بیش از حد، سیب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. در نتیجه افزایش توانایی فیزیکی ما برای مبارزه با باکتری ها و میکروب ها بالا می رود.

 

همچنین بخوانید: سیستم دفاعی بدن را بهتر بشناسیم

 

7- از سرطان محافظت می کند

آب سیب در حفاظت از سرطان و تومورها بسیار مفید است. به خصوص در پیشگیری از سرطان ریه، تاثیر چشمگیری دارد. فلاونوئید و اسید فنولیک در پیشگیری از سلول های تومور بسیار موثر هستند. هر دو آنها در سیب بسیار زیاد هستند.

8- درمان یبوست

وقتی روده بزرگ، جذب آب بیش از حد می کند، یبوست به وجود می آید. سیب دارای موادی است، که کمک می کند تا این مشکل از بین برود. هنگامی که این عنصر به روده بزرگ وارد می شود، آب را به روده بزرگ (کولون) حمل می کند. این باعث می شود مواد غذایی در بدن نرم و راحت عبور کنند.

9- برای چشم مفید است

ویتامین آ در آب سیب بسیار فراوان است. این ویتامین در افزایش بینایی مفید است. در کنار این، چشم ها را از بسیاری از بیماری های بالقوه محافظت می کند.

10- آب سیب زیبایی را افزایش می دهد

آب سیب نیز برای مو و پوست مفید است. این به عنوان یک درمان خانگی برای مشکلات پوستی مانند تورم، سوزش، خارش، چروک و ترک خوردگی استفاده می شود. استفاده از آب سیب روی پوست سر و بهبود دیگر بیماری های مرتبط با سر موثر واقع می شود.

طرز تهیه چند نوشیدنی خوشمزه با سیب

حال که با خواص بی نظیر سیب و آب آن آشنا شدید، در ادامه طرز تهیه چند نوشیدنی خوشمزه با سیب را توضیح خواهم داد. اما قبل از آن لازم است که بدانید برای تهیه این نوشیدنی ها مواد اولیه تازه در الویت قرار دارند، چرا که شرط مفید بودن این نوشیدنی ها، در تازه و سالم بودن میوه ها می باشد.

آب سیب و موز

مواد لازم:
  • سیب شیرین چهار عدد
  • موز سالم و رسیده یک چهارم عدد
  • عسل یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه: آب سیب را بگیرید و آن را همراه موز و عسل در مخلوط کن خوب مخلوط کنید و سپس میل نمایید.

خواص نوشیدنی آب سیب و موز

این نوشیدنی برای بالا بردن قند خون مفید است. همچنین، در رفع ورم و زخم دستگاه گوارش بسیار موثر واقع می شود و انرژی زا و چاق کننده است. این آب میوه نیروی جنسی را افزایش داده و مقوی قلب و عروق است. علاوه بر این، از گرفتگی عروق جلوگیری می کند و به اعصاب آرامش می بخشد.

 

طرز تهیه چند نوشیدنی خوشمزه با سیب

طرز تهیه چند نوشیدنی خوشمزه با سیب

آب سیب و گلابی

مواد لازم:
  • گلابی رسیده دو عدد
  • سیب یک عدد
  • لیمو ترش تازه نصف عدد

طرز تهیه: ابتدا آب سیب و گلابی را بگیرید، سپس آب لیمو ترش را به آن بیفزایید و به آرامی هم زده و میل کنید.

خواص نوشیدنی آب سیب و گلابی

 این آبمیوه فعال کننده دستگاه گوارش و آرام بخش معده است. نوشیدن آن قبل از خواب، باعث خوابی راحت و آرام می شود. همچنین، در رفع یبوست و التهاب کلیه و مثانه موثر است. همچنین، به عنوان یک ضد ویروس برای رفع سرما خوردگی و گرفتگی صدا مفید است. به پوست شادابی می بخشد و اشتها آور است. است. همینطور در رفع اختلالات کبد و کیسه صفرا و بیماری های اعصاب و روان موثر واقع می شود.

آب سیب و انگور

مواد لازم:
  • سیب شیرین سه عدد
  • انگور حبه نصف لیوان
  • لیموترش تازه یک عدد

طرز تهیه: سیب ها را با برش طولی به چند قسمت تقسیم کنید. ابتدا انگور ها و بعد سیب ها را آب گیری کرده و در انتها لیموترش تازه را به آن اضافه کرده و میل نمایید.

خواص نوشیدنی آب سیب و انگور

اشتها آور است و برای رفع اختلالات کبدی موثر می باشد. همچنین، برای شادابی پوست و تقویت قلب و عروق بسیار مفید است. علاوه بر این، در درمان یبوست موثر واقع می شود.

آب سیب و پرتقال

مواد لازم:
  • سیب شیرین دو عدد
  • پرتقال درشت یک عدد

طرز تهیه: سیب ها و پرتقال را تمیز بشویید و هر یک از سیب ها را با برش طولی به چند قسمت تقسیم کنید. پس از آن لایه خیلی نازکی از سطح نارنجی رنگ پوست پرتقال را با کارد بردارید و تا آن جا که ممکن است مواد سفید رنگ زیر آن را باقی بگذارید. سپس پرتقال را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید. قطعات سیب و پرتقال را از آبمیوه گیری بگذرانید تا آب آن گرفته شود سپس هم زده و میل نمایید.

خواص نوشیدنی آب سیب و پرتقال

این نوشیدنی یک ضد ویروس قوی به شمار می آید و همچنین در پیشگیری از بیماری های ویروسی بسیار موثر واقع می شود. علاوه بر این ها، تقویت کننده قلب و عروق است.

 آب سیب و انار

مواد لازم:
  • سیب شیرین دو عدد
  • انار دانه شده یک لیوان

طرز تهیه: سیب ها را با برش های طولانی به چند قسمت تقسیم کنید. سپس، انارها و سیب ها در آبمیوه گیری ریخته و آب آن ها را بگیرید و جرعه جرعه میل نمایید.

خواص نوشیدنی سیب و انار

این نوشیدنی در بر طرف کردن عفونت مجاری ادراری بسیار موثر واقع می شود. همچنین، برای تصفیه خون، پاکسازی کبد، کاهش چربی خون، حفظ سلامت پروستات و تقویت قلب مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، بدون شکر، اسانس یا ماده شیمیایی از عطارک تهیه کنید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0