با عوارض استفاده از مژه مصنوعی آشنا شوید

1432 بازدید
21 مهر 97
بهاره
,

با عوارض استفاده از مژه مصنوعی آشنا شوید

امروزه استفاده از مژه های مصنوعی در آرایش زنان یک امر اجتناب ناپذیر و معمولی محسوب می شود. بعضی از زنان به طور طبیعی مژه های بلند دارند، اما برخی از زنان دارای مژه های کوتاه هستند و گذاشتن مژه های مصنوعی بهترین راه برای آنها است که مژه های خود را بلند و زیبا کنند. این مژه ها واقعا دلربایی و زیبایی شما را چند برابر بیشتر می کند اما پشت این زیبایی خطرات پنهانی نیز وجود دارد. هر چیز مصنوعی دارای مزایا و معایبی است، که این به خود فرد بستگی دارد که عوارض آن را بپذیرد و از آن محصول استفاده کند یا خیر. در هر حال مژه های مصنوعی دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه با چند نمونه از معایب مژه های مصنوعی آشنا خواهید شد.

با عوارض استفاده از مژه مصنوعی آشنا شوید

با عوارض استفاده از مژه مصنوعی آشنا شوید

 

عوارض استفاده از مژه مصنوعی

مواد تشکیل دهنده غیر استاندارد

بسیار دشوار است که بدانید مواد تشکیل دهنده مژه های مصنوعی چه هستند چون بسیاری از مژه های مصنوعی موجود در بازار بدون برچسب استاندار و حتی بدون مواد تشکیل دهنده به فروش می رسند. ممکن است در آن ها چیزی باشد که شما به آن حساسیت دارید اما شما هیچ اطلاعی از وجود آن ندارید. شما حتی نمی دانید که چه چیزی به مژه و چشم هایتان آسیب می رساند. حتی امکان تحریک و خارش دائمی چشم وجود دارد. بنابراین مهم است که هر نوع مژه مصنوعی را استفاده نکنید و به هنگام خرید از استاندارد بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

قرار گرفتن در معرض خاک و باکتری ها

مژه ها به طور طبیعی از ورود هرگونه خاک و باکتری به داخل چشم جلوگیری می کنند اما زمانی که از مژه مصنوعی استفاده می کنید مژه ها به حد غیر طبیعی پر شده و به سمت بالا می روند که این امر باعث نفوذ هرگونه خاک و باکتری به چشم می شود.

حساسیت چشمی

به دلیل استفاده زیاد از چسب مژه و همچنین آرایش چشم، احتمال اینکه مشکلات چشمی برای شما پیش بیاید بسیار زیاد است. همچنین این مواد ممکن است باعث تحریک شوند، که می تواند منجر به مشکلی به نام madarosis (از دست دادن مژه ها) شوند.

 

همچنین بخوانید: نکاتی در مورد موهای قسمت های مختلف بدن

 

وزن مژه های مصنوعی زیان آور است

شما ممکن است ندانید اما مژه های مصنوعی همچنین می توانند به مژه های طبیعی شما آسیب برسانند. کسانی که مژه های طبیعی و سالم دارند ممکن است پس از استفاده مکرر از مژه های مصنوعی دیگر آن مژه های طبیعی و سالم را نداشته باشند. وزن مژه طبیعی همانند پر می باشد. وزن تقلبی مژه های مصنوعی (که نسبتا سنگین تر هستند) در واقع می توانند به مژه های طبیعی شما آسیب برسانند.

از دست دادن مژه های طبیعی

برای قرار دادن این مژه ها، شما باید از چسب استفاده کنید. هنگامی که مژه های مصنوعی را روی پلک می چسبانید، ممکن است مژه های طبیعی شما نیز به چسب آغشته شوند و در هنگام برداشتن مژه های مصنوعی مژه های طبیعی شما نیز همراه با آن کنده شوند.

توصیه هایی برای تقویت مژه ها

  • قبل از رفتن به رختخواب تمام آرایش چشم خود را پاک کنید زیرا آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند عفونت های شدید چشمی ایجاد کنند.
  • مژه های خود را با شانه های مخصوص مژه شانه کنید، زیرا این کار باعث تحریک جریان خون به فولیکول های مو در مژه ها می شود.
  • استفاده از مژه های مصنوعی را محدود کنید، زیرا آنها می توانند آسیب های جبران ناپذیری روی مژه های طبیعی ایجاد کنند.
  • برای تحریک رشد مژه ها از روغن کرچک استفاده کنید. ویتامین “ای” موجود در این روغن ضخامت و طول مژه ها را به طور طبیعی افزایش می دهد.
  • همچنین روغن زیتون می تواند به رشد مژه ها کمک کند. این روغن، مژه ها را مرطوب می کند و باعث رشد طبیعی آن ها می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست، تسکین درد آرتروز، درد زانو و تسکین دل درد، رشد مژه ها بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0