درمان گیاهی تاول ها

2132 بازدید
22 مهر 97
بهاره
,

بهترین درمان گیاهی تاول ها در خانه

علت و علایم ایجاد تاول

تاول به جمع شدن مایعات در حفره ای از لایه خارجی پوست گفته می شود. عفونت، مالش، آفتاب زدگی، سوختگی ها و عفونت ویروسی مثل آبله مرغان همه باعث ایجاد تاول ها می شوند. عوامل دیگر شامل مشکلات پوستی از قبیل اگزما، صدمه حاصل از اصطحکاک که توسط کفش های تنگ، راه رفتن زیاد و طی مسافت های زیاد با پای پیاده و غیره می باشد. تاول ها می توانند خیلی دردناک باشند به ویژه اگر بترکند و پوست زخم آن بالا بیاید.

درمان گیاهی تاول ها

درمان گیاهی تاول ها

 

راه های درمان تاول ها

تاول به خودی خود، خوب می شود سعی نکنید یک تاول را بترکانید مگر این که ناحیه ای باشد که به خاطر فشار روی آن موجب درد می شود، یا این که به خاطر مالیده شدن به لباس ناگزیر می ترکد. در چنین حالتی آن را سوراخ کنید. از یک سوزن که با نگه داشتن آن روی شعله آتش استریل شده است استفاده کنید. نگذارید دوده روی سوزن جمع شود و نوک آن را در قسمت آبی شعله نگه دارید. وقتی که نوک سوزن قرمز و گداخته شد آن را از روی شعله برداشته و در هوا تکان دهید تا خنک شود. این سوزن را می توان با قرار دادن در الکل نیز، استریل کرد.

وقتی که تاول سوراخ شود مایع از داخل آن بیرون می ریزد. سعی نکنید که بقیه پوست را بردارید. آن را با پوشش مناسب در طول روز بپوشانید و در هنگام شب آن را باز کنید تا هوا باعث زود تر خشک شدن آن شود.

 

همچنین بخوانید: نحوه برخورد با موارد اضطراری قسمت 1

 

نکته: البته توصیه ما به شما این است که برای این کار بهتر است به پزشک مراجعه کنید یا از یک پرستار کمک بگیرید.

  • حتما محل تاول را با آب گرم بشویید به خصوص زمانی که تاول ترکیده باشد احتمال عفونت زیاد است. پس از شستشو محل را با پارچه ای تمیز خشک کنید. رطوبت روند بهبود زخم را افزایش می دهد.
  • اگر تاول ترکید به هیچ عنوان پوست های اضافی را بر ندارید و اجازه دهید خود پوست خشک شود و بهبود یابد.
  • حتما از یک کرم ضد عفونی کننده برای جلوگیری از عفونت، در محل زخم استفاده کنید.
  • اگر محل کارتان محلی آلوده است حتما روی زخم را با یک باند استریل تمیز ببندید و هر روز ناحیه را بشویید و بانداژ را تعویض کنید. شما همچنین می توانید از پانسمان هیدروکلوئیدی استفاده کنید که ممکن است تسکین بیشتری نسبت به یک باند استریل داشته باشد. این باند را می توانید از اکثر داروخانه ها تهیه کنید.

البته جریان هوا باعث بهبود هر چه سریع تر می شود. اگر در محیطی عاری از میکروب هستید زخم خود را باز بگذارید.

درمان گیاهی تاول ها

  • یک برگ تازه صبر زرد(آلوئه ورا) را پوست کنید و مغز یا شیره آن را روی تاول قرار دهید.
  • یک مشت چای سبز را در یک لیوان آب جوش قرار دهید. بعد از ده دقیقه تفاله چای را فشار دهید تا آب آن کشیده شود سپس آن را در یک پارچه تمیز گذاشته و روی تاول قرار دهید.
  • یک حبه سیر را خرد کنید. عصاره آن را بگیرید. یک قطره روغن زیتون را به یک قطره از عصاره سیر اضافه کنید و آن را روی تاول قرار دهید.
  • عصاره پیاز بهاره تازه نیز می تواند به صورت موضعی استفاده شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تباشیر را با خواص شادی بخش، تقویت معده، تسکین التهاب، رفع عطش، ضد استفراغ صفراوی، ضد اسهال خونی، تقویت اعضای ضعیف بدن، برطرف کننده تب های تند، ضد جوش و کورک، برطرف کننده زخم های دهان به ویژه در کودکان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0