topNotif

ترس واکنشی به فشارهای روانی

1382 بازدید
24 مهر 97
سمانه

ترس واکنشی به فشارهای روانی است

ترس، واکنشی به موقعیت های دشوار روزانه

ترس های معین با فاکتورهای فشار موقعیتی ارتباط دارند و بیانگر واکنش به این فشارها هستند. در این حالت است که صحبت از اختلال انطباق با نشانه بیماری هیجانی به میان می آید. شرایطی همچون تغییرات تعیین کننده در زندگی مثل ترک خانه والدین، اسباب کشی و جابه جایی، عدم دستیابی به اهداف تحصیلی یا شغلی، وقایع دردناک زندگی همچون مشاجره های شدید خانوادگی، جدایی یا طلاق والدین، مرگ یکی از اقوام یا آشنایان، بیماری سخت جسمی همچون بیماری تهدید کننده زندگی مانند سرطان، مشکلات انطباق و سازگاری با شرایط دشوار زندگی وقتی بیانگر بیماری اند که ترس های مرتبط با آن به حدی برسند که فرد از آن ها رنج ببرد و زندگی تحصیلی، شغلی یا اجتماعی او با محدودیت های مشخصی همراه شود.

ترس ها با شرایط روزمره بسیاری از نوجوانان در ارتباط می باشند و اغلب در پس رفتارهای تهاجمی یا غیر سازگار با اجتماع (جمع گریزی) پنهان هستند. میان بزرگترها و نوجوانان جو و شرایط گفت و گوی خوبی نیاز است تا در پس این پوسته خشن و زمخت بتوان ریشه آسیب دیدگی را تشخیص داد.

ترس واکنشی به فشارهای روانی

ترس واکنشی به فشارهای روانی

خاطرات پر از ترس در زندگی

ترس ها می توانند نشانه واکنش به تجربیات شوک آور زندگی باشند. پس از گذشت حدود شش ماه از یک واقعه آزار دهنده روحی یا بعد از اتمام یک دوره فشارهای روحی، علائم جسمانی متفاوتی بروز می کنند که تاکنون وجود نداشته اند. در این ارتباط خاطرات دائمی فشارهای روحی که به طور منفی درون شخص ایجاد می شوند به همراه کابوس های مکرری که در خواب می بیند و دیگر فشارهای شدید روحی و درونی که در موقعیت هایی شبیه موقعیت فشار روانی قبلی او به وجود می آیند و یا با آن در ارتباط هستند خاص و شاخص می باشند.

فرد از این گونه شرایط و موقعیت ها هم در واقعیت و هم در خیال تا حد ممکن پرهیز می کند. زوایای مهم فشار روانی گاه به صورت کامل و گاه بخشی از آن از خاطر فرد محو می شود. به همین دلیل هیجان، حساسیت و زودرنجی روز افزون و پایداری در فرد ایجاد می شود که در آن ویژگی هایی همانند اختلال خواب و اختلال خواب کامل و مستمر، تندخویی و بروز خشم و عصبانیت، اختلال در تمرکز، هوشیاری و مراقبت افراطی، ترس و عصبانیتی که رو به افزایش است. در این حالت فرد اغلب توانایی واکنش عاطفی کمتری از خود نشان می دهد تا از توقعات زیادی دیگران درامان بماند.

 

همچنین بخوانید: غلبه بر ترس کودک از دندان پزشک

 

تجربیات آزار دهنده روحی !

  • خشونت فردی: آزار و اذیت جسمانی در دوران کودکی، سوء استفاده جنسی، تجاوز، قربانی یک جنایت بودن
  • خشونت گروهی : تجربه جنگ، اقدامات مبارزه جویانه یا تروریسم، تعقیب و شکنجه، طرد شدن، بازداشت و زندان، بروز وقایع دهشتناک در یک فرقه مذهبی
  • بلایای طبیعی : آتش سوزی بسیار بزرگ، سیل، بلایای مربوط به تکنولوژی : شاهد یا عامل یک تصادف اتومبیل یا قطار بودن، انفجار، سوانح مربوط به کار، سوانح مربوط به مواد شیمیایی
  • فشارهای روحی یا جسمی بیش از حد: سوختگی شدید، شوک آلرژیک، بیماری تهدید کننده زندگی جز این تجارب هستند.

غلبه بر خاطرات بد و مزاحم خیلی سخت اما ممکن است. بسیاری از افرادی که وقایع آزار دهنده ای را تجربه کرده اند، عواقب طولانی مدت مربوط به آن را ناچیز می شمارند. معمولا پس از گذشت سال ها معلوم می شود که تجاوز ها یا تجربیات مربوط به تاثیرات خشونت های جسمی که اصلا به آن ها فکر هم نمی شده است آغاز نوعی اختلال روانی هستند. از این رو افراد مورد نظر باید مسائل خود را به موقع با یک متخصص در میان بگذارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق گل گاوزبان را با خواص آرامبخش، نرم کننده، معرق، ادرارآور،(دفع کننده کلرورها)، تصفیه کننده خون، رفع التهاب و ورم کلیه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0