topNotif

چگونه بدن سالم داشته باشیم؟!

2225 بازدید
29 مهر 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

چگونه بدن سالم داشته باشیم؟!

نکاتی برای داشتن بدن سالم

آیا شما هم به دنبال یک راه آسان برای داشتن بدنی سالم هستید؟ برای شما راه حلی داریم. بدن سالم به معنای صرف ساعت های طولانی در باشگاه نمی باشد، بلکه به معنی یک رژیم غذایی سالم است. انتخاب سالم در شیوه زندگی روزمره شما نیز می تواند سلامت شما را تا حد بالایی ارتقا بخشد. تلاش هایی که امروز برای سلامتی خود انجام می دهید، تضمین بالایی در افزایش طول عمرتان دارد. انتخاب های سالم منجر به داشتن یک بدن سالم می شود. در اینجا، این سوال مطرح می شود که چگونه به آسانی بدن سالم داشته باشیم؟!

چگونه بدن سالم داشته باشیم؟!

چگونه بدن سالم داشته باشیم؟!

اجتناب از الکل

کاهش مصرف الکل می تواند در سلامتی بدن شما در طول زندگی تاثیر قابل توجهی را به بار آورد. به طور کلی افراط در هر چیزی اثرات منفی زیادی دارد. نوشیدن الکل بیش از حد می تواند به سلامت شما لطمه وارد کند. متاسفانه الکل می تواند تاثیرات کوتاه مدت و حتی بلند مدت طولانی بر سلامت شما داشته باشد.

اثرات کوتاه مدت الکل بر بدن

اثرات کوتاه مدت استفاده از الکل عبارتند از: از دست دادن حافظه، سرگیجه، سردرد به علت خماری، استفراغ و مسمومیت با الکل که می تواند عواقب ناگوار داشته باشد.

اثرات بلند مدت الکل بر بدن

اثرات بلند مدت استفاده از الکل عبارتند از: سکته مغزی، زوال عقل، افزایش فشار خون که می تواند به حمله قلبی منجر شود، خطر ابتلا به سرطان کبد و سیروز کبدی (التهاب شدید کبد)، سرطان معده و روده، چرخه های قاعدگی نامنظم و عدم باروری مردان.

از دخانیات دوری کنید

سیگار کشیدن می تواند بیماری های جدی مانند سرطان، بیماری های ریوی و بیماری های قلبی را ایجاد کند که می تواند منجر به مرگ شود. پسماند مواد سمی که هنگام سیگار کشیدن آزاد می شوند، برای سلامتی شما خطرناک است. نیکوتین موجود در سیگار دلیل آن است که شما به سیگار کشیدن وابسته می شوید و می تواند منجر به ایجاد بیماری های مرگبار شود.  

 

همچنین بخوانید: مضرات و عواقب سیگار

 

از لحاظ جسمی فعال باشید

بسیاری از مردم بر این باورند که داشتن بدنی سالم کار بسیار دشواری است. اما در دهه های اخیر تحقیقات نشان داده است که، فعالیت های جسمانی سبک هم تاثیر زیادی بر سلامتی بدن دارد. فعالیت بدنی منظم می تواند سلامتی و تناسب اندام را بهبود بخشد، زیرا فشار خون را کنترل می کند، کلسترول را کنترل می کند و در جلوگیری از بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی انواع سرطان، دیابت، پوکی استخوان و افسردگی کمک می کند. سعی کنید فعالیت های فیزیکی ساده را در زندگی روزمره خود جای دهید. مانند قدم زدن و انجام برخی از تمرینات هوازی در صبح.

کاهش مصرف نمک و شکر

شکر (به شکل گلوکز) انرژی بدن را تامین می کند، اما نیازی به شکر غیر طبیعی ندارد چون بدن ما به طور خودکار کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها را به گلوکز تبدیل می کند. قندهای اضافه شده در برخی از غذاها و نوشیدنی ها برای سلامتی مضر هستند و با خطرات بهداشتی متعددی همراه هستند. بیشتر غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده حاوی قند و نمک اضافه شده از جمله غلات، کوکی ها، نان، سس سالاد، سس های اسپاگتی و غیره هستند. همچنین وجود نمک بالا در غذا باعث افزایش فشار خون، افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و کاهش سطح اکسیژن بدن می شود.

خوردن سبزیجات و میوه های فراوان

در یک رژیم غذایی متعادل باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید. میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند به شما در تمام طول روز کمک کنند. همچنین خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. آنها همچنین می توانند وزن شما را متعادل نگه دارند زیرا کم کالری هستند و این به طور قابل توجهی خطر ابتلا به حمله قلبی، فشار خون بالا و برخی از سرطان ها را کاهش می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیروبخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0