topNotif

کاهش وزن به کمک 5 ویتامین

1699 بازدید
04 آبان 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

کاهش وزن به کمک 5 ویتامین

بسیاری از افراد با روش های مختلف همچون رژیم غذایی، دارو، ماساژ با روغن، عرق کردن با کمربند و غیره سعی دارند که وزن خود را کاهش دهند. معمولا دیده می شود که پس از کاهش وزن، پوست افراد به اصطلاح می ریزد و یا شل می شود. علت آن این است که راه اشتباهی برای کاهش وزن اتخاذ کرده اند. اگر می خواهید وزن خود را با یک روش سالم کاهش دهید، بعضی از ویتامین ها می توانند به شما کمک کنند. بسیاری از این ویتامین ها چربی بیش از حد بدن و چاقی شما را کاهش می دهند. ثابت شده است که خوردن غذاهایی حاوی این ویتامین ها به حفظ تناسب اندام شما کمک می کنند.

کاهش وزن به کمک 5 ویتامین

کاهش وزن به کمک 5 ویتامین

ویتامین ث

فرآیند سوخت و ساز، از طریق چربی های غیر ضروری در بدن سوزانده می شود، بنابراین اگر سوخت و ساز بدن شما بالا است، وزن شما به سرعت در حال کاهش است. ویتامین ث سوخت و ساز بدن را تسریع می کند، بنابراین در کاهش وزن مفید است. این ویتامین همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید روزانه حداقل 500 تا 1000 میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید. ویتامین ث در آملا، گواوا، انبه رسیده، سیب، پاپایا، پرتقال، خربزه، لیمو، پرتقال و تمام مرکبات به فراوانی یافت می شود.

 

همچنین بخوانید: اضافه وزن و چاقی و ارتباط آن با بیماری‌های دیگر

 

ویتامین ب یک

ویتامین ب یک نیز تیامین (Thaimin) نامیده می شود. این ویتامین قند مصرفی غذا را به انرژی تبدیل می کند. بنابراین مصرف این ویتامین به تجمع چربی های غیر ضروری در بدن شما منجر می شود و انرژی بدن را بالا نگه می دارد. این ویتامین چربی و کربوهیدرات موجود در غذا را به انرژی تبدیل می کند. به این ترتیب، زمانی که ورزش می کنید، به دلیل این ویتامین انرژی دارید و خسته نمی شوید. گندم، جو، گوشت، ماهی، سیر، سویا، و غیره به عنوان منابع خوبی از ویتامین ب یک شناخته شده است.

ویتامین ب 2

ویتامین ب 2 سیستم عصبی شما را اصلاح می کند و چربی، پروتئین، کربوهیدرات و غیره را به انرژی تبدیل می کند. این ویتامین به عنوان کاتالیزور برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن عمل می کند، به همین دلیل چربی موجود در بدن شما نیز کاهش می یابد. این ویتامین در غلات سبوس دار، تخم مرغ، بادام، پنیر، سبزیجات برگ سبز یافت می شود. این ویتامین همچنین در برگ های ریحان نیز یافت می شود. با مصرف این غذاها، وزن شما به تدریج کاهش می یابد. این ویتامین در برگ های ریحان غنی هستند. اگر می خواهید وزن کم کنید، هر روز صبح تقریبا 10 برگ تازه ریحان بخورید.

ویتامین ب 12

ویتامین ب 12 در بین عموم مردم ویتامین ب نامیده می شود، این ویتامین چربی، کربوهیدرات، پروتئین، گلوکز و غیره را به انرژی تبدیل می کند. این ویتامین سوخت و ساز بالایی در بدن ایجاد می کند در نتیجه وزن را به سرعت کاهش می دهد. کمبود ویتامین ب 12 منجر به خستگی و تنبلی می شود. همچنین با فقدان این ویتامین، بسیاری از بیماری های روانی نیز بوجود می آیند. اگر شما گیاه خوار نیستید، می توانید ویتامین ب 12 را با خوردن ماهی، تخم مرغ، گوشت، خرچنگ و غیره دریافت کنید و اگر شما یک گیاه خوار هستید، باید برای دریافت این ویتامین پنیر، برگ ریحان، اسفناج و غیره را بخورید.

ویتامین ب 3

به نظر می رسد که متابولیسم ناشی از اختلالات غدد تیروئید باعث افزایش وزن می شود. ویتامین ب 3 باعث ترشح هورمون های تیروئید در مقدار مناسب از غده تیروئید شده، که در نتیجه فرآیند سوخت و ساز بدن تسریع می کند. این ویتامین در مرغ، تخم مرغ، جو، غلات کامل، برگ ریحان، سیر، ماهی و دیگر مواد غذایی موجود است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق زیره سیاه را با خواص ضد چاقی، رفع ضعف اعصاب، نیرودهنده و هضم کننده، درمان کم خونی، زیادکننده ترشحات شیر، معالجه تاخیر زمان وقوع قاعدگی زنان جوان، پایین آورنده چربی خون، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0