topNotif

مزایای یک ساعت دوچرخه سواری

2076 بازدید
03 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

مزایای یک ساعت دوچرخه سواری

دوچرخه سواری، بهترین ورزش برای داشتن بدنی سالم است. اما آیا می دانید که دوچرخه سواری می تواند شما را از خطر ابتلا به سرطان نجات دهد؟ بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا، دوچرخه سواری منظم، خطر ابتلا به سرطان را 46٪ کاهش می دهد. همچنین در این تحقیقات مشخص شده است که، پیاده روی نیز بسیار مفید است زیرا خطر بیماری های قلبی را 27 درصد کاهش می دهد. محققان بر این باورند که اگر فرد به طور مرتب دوچرخه سواری کند، خطر سرطان از بین می رود. در این تحقیق حدود 2 میلیون 64 هزار نفر شرکت داشتند.

مزایای یک ساعت دوچرخه سواری

مزایای یک ساعت دوچرخه سواری

مزایای یک ساعت دوچرخه سواری

سوختن 300 کالری در یک ساعت

اکثر مردم زمان لازم برای توجه به تناسب اندام خود را ندارند، در حالی که برخی از مردم پول برای هزینه های گران قیمت باشگاه ها را ندارند. اما اگر شما می خواهید تناسب اندام داشته باشید، وقت و پول کمتری را صرف کنید، دوچرخه سواری کنید. با دوچرخه سواری دیگر مجبور نیستید پول و وقت خود را صرف باشگاه های ورزشی کنید. به گفته کارشناسان، هر فرد باید حدود 2000 کالری در هفته بسوزاند. به همین منظور، دوچرخه سواری برای شما مفید است زیرا شما می توانید حدود 300 کالری با تنها یک ساعت دوچرخه سواری بسوزانید.

بیماری های قلبی را کاهش می دهد

تقریبا تمام کارشناسان ورزشی معتقدند که دوچرخه سواری مزایای بسیاری دارد، به همین دلیل ما تاکید ویژه ای بر دوچرخه سواری داریم. دوچرخه سواری یک راه عالی برای تقویت عضلات قلب است. دوچرخه سواری، گردش خون را در بدن منظم می کند. علاوه بر تقویت قلب، فشار خون را کنترل می کند. امروزه افراد زیادی مشکل فشار خون دارند. شما می توانید فشار خون خود را با دوچرخه سواری نرمال کنید، به خصوص زنانی که فشار خون بالایی دارند، دوچرخه سواری روزانه برای آن ها بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید: ورزشی بدون سر و صدا

 

برای بیماران دیابتی مفید است

دوچرخه سواری همچنین برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است. اما بیماران مبتلا به دیابت باید توجه داشته باشند که قبل از دوچرخه سواری مقدار آب زیادی بنوشند. افرادی هم که مبتلا به دیابت نوع یک هستند، یک ساعت قبل از دوچرخه سواری یک رژیم غنی از کربوهیدرات مصرف کنند. خوردن غذاهایی مانند فرنی و ماکارونی، حاوی مقدار کافی کربوهیدرات است. با مصرف کربوهیدرات، بدن قدرت زیادی می گیرد.

توجه داشته باشید که پروتئین مصرف نکنید. محصولات پروتئینی مانند تخم مرغ، شیر، گوشت، برای مدت طولانی هضم نمی شوند. بنابراین زمان دوچرخه سواری معده شما پر خواهد بود. چنین مواد غذایی را حتی یک ساعت قبل از دوچرخه سواری هم مصرف نکنید.

نکته: در طول دوچرخه سواری آب زیادی مصرف نکنید. قبل از دوچرخه سواری هم، آب خیلی زیاد یا خیلی کم ننوشید، هر دو مضرر هستند. بنابراین آب را در حد متعادل بنوشید. اگر قصد دارید برای دوچرخه سواری طولی بروید، می توانید میان وعده هایی کوچک با خود ببرید. 30 دقیقه پس از دوچرخه سواری کربوهیدرات مصرف کنید. پس از آن نیز می توانید مواد غذایی پروتئین دار چون زرده تخم مرغ (در مقدار محدود) مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0