امساک و پرهیز غذایی برای پاکسازی بدن

2659 بازدید
06 آبان 97
سمانه
,

درمان های طبیعی

امساک و پرهیز غذایی برای پاکسازی بدن

اساس کلیه درمان های طبیعی همانا آزاد ساختن نیروی درمان کننده ایست که در درون بدن بیمار نهفته است. باید به این نیرو بهترین فرصت و امکان داده شود تا در داخل ارگانیسم بدن به کار افتد و اعمال و وظایف عادی دستگاه ها را ترمیم و اصلاح کند. این درمان، درمان اصلی می باشد.

بدن انسان در موقع سلامت کلیه اعمال و وظایف خود را به خوبی انجام می دهد به علاوه سعی می کند این وضعیت را در بالاترین حد ممکن کارایی حفظ کند و برای آن که این مهم را به بهترین وجه انجام دهد نیاز به غذا دارد. افراد بی خبر نمی دانند چه نوع و چه مقدار غذا باید روزانه مصرف کنند بدنشان به جای آن که حداکثر بهره را از غذا بگیرید متحمل زیان نیز می گردد.

بنابراین در درجه اول به جای موادی که عادتا به صورت پخته و تصفیه شده مصرف می شوند مواد مفید دیگری را که در طبیعت به مقدار فراوان وجود دارند و با خواص سودمندشان اعمال مختلف بدن را تنظیم می کنند مصرف کنید و در درجه دوم از مصرف فرآورده های غذایی که در حال حاضر غذای مردم متمدن امروزی را تشکیل می دهند و اغلب آن ها فاقد املاح معدنی و عناصر حیاتی لازم اند خودداری کرد.

به دنبال تغذیه روزانه با مواد عاری از املاح معدنی و…، به تدریج کارایی دستگاه های بدن از نظر حفظ سلامت و دفع مواد مضر کاهش می یابد و سدی در راه انجام وظیفه آن ها ایجاد می شود و به آن ها آسیب می رساند. حجم زیاد مواد مصرفی اضافی در داخل دستگاه های بدن باقی می ماند و باعث بیماری بعدی می شوند. با نخوردن یا امساک در غذا بدن فرصت پیدا می کند خود را پاکیزه و تمیز نگاه دارد، در صورتی که چنین فرصتی در روزهای قبل به سبب خوردن مواد غذایی مختلف برایش فراهم نبود. هنگامی که غذایی مصرف نمی کنیم عمل جذبی انجام نمی شود پس عمل دفع فقط صورت می گیرد.

امساک و پرهیز غذایی برای پاکسازی بدن

امساک و پرهیز غذایی برای پاکسازی بدن

طرز امساک در غذا

سن بیمار، نوع شکایت، طول مدت بیماری و غیره هر یک عاملی است که باید قبل از اقدام به پرهیز از غذا مورد توجه واقع شود و این همان موضوعی است که متخصصین درمان طبیعی همیشه آن را توصیه می کنند.

امساک در غذا بر حسب وضع بیمار ممکن است به مدت دو، سه، پنج، ده، پانزده، بیست و حتی سی یا چهل روز به مورد اجرا گذارده شود. امساک بیش از یک هفته حتما باید تحت نظر پزشک طبی انجام گردد. هر چه مدت امساک طولانی تر باشد نتیجه آن بهتر است در امساک به بیمار آب یا آب میوه (معمولا آب پرتقال به فواصل هر دو ساعت در روز داده می شود) به جای آب پرتقال گاها از آب سبزیجات نیز استفاده می شود. آب میوه یا آب سبزی از هیچ نظر غذا به حساب نمی آید فقط مجاری گوارشی را پاک می سازند بلکه بعضی مواد معدنی با ارزشی را که بدن بیمار فاقد آن است تامین می کند.

پس از شروع امساک بدن بیمار بلافاصله شروع به فعالیت پاکسازی می کند. زبان باردار می شود، حرارت بدن پایین می آید و ضعف عمومی دست می دهد. این ضعف یا بی حالی در بعضی افراد کمتر و در بعضی بیشتر محسوس است و با بنیه و نیروی جسمانی شخص امساک کننده ارتباط مستقیم دارد. در بعضی افراد این ضعف در ابتدای امساک آشکار تر از روزهای بعد است.

 

همچنین بخوانید: غذاهای سالم و خوب را بیشتر بشناسیم

 

معمولا چنین تصور می شود انسان بعد از امساک گرسنه می شود در حالی که امساک در غذا و گرسنگی دو چیز کاملا متفاوت هستند. ممکن است امساک آنقدر به درازا بکشد که فرد دچار گرسنگی شود. بدن در این هنگام از مواد غذایی اضافی در بدن استفاده می کند. فعالیت بدن با زمانی که فرد غذا می خورد کاملا متفاوت است در هنگام امساک بدن دارای فعالیت ثابت و معینی هست که باعث دفع مواد زاید می گردد. در امساک چهل روزه هیچگاه فرد دچار گرسنگی نمی شود، یکی دانستن امساک و گرسنگی اشتباه است. (گرسنگی به ادامه زندگی از راه مصرف مواد موجود در بافت های بدن اطلاق می گردد)

افرادی که به علت گرسنگی می میرند بیشتر به خاطر ترس از بی غذایی است که می میرند، نه از نخوردن غذا، بر اثر امساک سموم و مواد زایدی که به تدریج طی سال ها در بافت ها جمع شده بودند در نتیجه فعالیت پاکسازی بدن وارد جریان خون می شوند و به وسیله دستگاه های دفع مانند پوست، ریه، روده ها و کلیه ها به خارج می ریزند.

در این دوره کار قلب و کلیه بیشتر می شود بنابراین بیماران کلیوی و قلبی قبل از امساک باید به وضع قلب خود توجه کنند. در این دوره ادرار بیمار غلیظ تر و مدفوع نیز حاوی مواد سمی بیشتری خواهد بود در این بین بیمار باید هر روز با آب گرم تنقیه شود والا امکان مسموم کردن خودش توسط بدن وجود دارد اگر تنقیه روزانه با آب گرم انجام شود این خطر از بین می رود.

با توجه به بیماری افراد می توانند کارهایی همچون حمام رفتن، پیاده روی رفتن و… را انجام دهند مثلا پیاده روی برای افراد دیابتی مشکلی ندارد اما فردی که دچار تب است باید استراحت کرده و روزی دوبار تنقیه گردد. گاهی علایمی همچون تب خفیف، تپش قلب و…در این دوران رخ می دهد که ممکن است موجب ترس بیمار گردد که در واقع در طی علایم پاکسازی رخ دادن همچین علایمی کاملا طبیعی است و در انتها زمانی که زبان شروع به پاک کردن کرد زمانی است که باید از امساک خارج شد، زیرا زبان پاک نشانه آن است که قسمت داخلی بدن پاک شده است. اگر امساک پس از پاک شدن زبان باز هم ادامه یابد خطر گرسنگی واقعی رخ می دهد.

پرخوری بعد از امساک بزرگترین خطری است که باید از آن اجتناب ورزید. بعد از امساک می توان از شیر درمانی استفاده کرد که کمک بسیاری برای پیشرفت قسمت های نوساز بدن است. همچنین از میوه شیرینی همچون انگور نیز می شود استفاده نمود و به تدریج باید به غذا خوردن پرداخت زیرا بدن در بهترین حالت خود قرار دارد اگر انسان به تغذیه نادرست بپردازد مزایای امساک را از دست داده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیروبخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0