چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟

1645 بازدید
06 آبان 97
سمانه

چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟

اگر می خواهید در موقعیتی قرار بگیرید تا دوستان جدیدی بیابید لحظه ای درنگ کنید و ببینید که چه بر شما می گذرد. اگر در این لحظه احساس اطمینان نمی کنید ببینید آیا می توانید به احساس عدم امنیت خود کمی مرخصی بدهید. نفس عمیقی بکشید کسی را بیابید که بتوانید چند کلمه ی با او صحبت کنید.

در پیدا کردن دوست شتاب به خرج ندهید. دوستی هم مثل گل می ماند تا زمان و فصل مناسبش فرا نرسد گل باز نمی شود. شاید هم بتوان آن را با یک گیاه مقایسه کرد نمی توانید کاری کنید که این گیاه سریع تر رشد کند. این رشد به زمان احتیاج دارد. به پرورش و توجه نیاز دارد. به خاطر داشته باشید که زمان عامل بسیار مهمی در ایجاد دوستی است.

به دوستانی که از ویژگی های مطلوب دوستی برخوردارند توجه کنید. فهرستی از کیفیاتی در دوستان خود می پسندید تهیه کنید. اشخاص با حرفی که می زنند و از آن مهمتر با کاری که می کنند نشان می دهند که چگونه شخصی هستند.

چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟

چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟

چگونه دوست یابی کنیم؟!

راه مناسبی برای دوست یابی این است که همه اشخاص را دوستان بالقوه در نظر بگیریم اگر باز و گشوده باشید، دوستی ها می توانند از موقعیت هایی که انتظارش را ندارید شکل بگیرند. زمانی که در بسیاری از زمینه های دیگر رشد عامل مهمی محسوب می شود می تواند به ایجاد حفظ و دوستی کمک کند. سرعت گام خود را تنظیم کنید. انتظار نداشته باشید که در مدت یک هفته برای خود دوست خوبی پیدا کنید. به خود اجازه بدهید قدمی به سوی دوستی بردارید. اشکالی ندارد اگر به کسانی که از آن ها خوشتان می آید بگویید که می خواهید وقت بیشتری با آن ها صرف کنید. اشخاص می خواهند با کسانی صرف وقت کنند که به خود اطمینان دارند و با خود راحت هستند. اشخاص دوست دارند در کنار کسانی باشند که به آن ها احساس خوبی می دهند.

وقتی با کسی دوست می شوید به این توجه کنید چه چیزهایی شما را به دیگران جذب می کند. بهتر است دوستانی را انتخاب کنید که توانایی های شما را شکوفا می کنند. دوستان در حکم آینه هستند. دوست دارید دوستانتان چه تصویری از شما را به نمایش بگذارند؟ مطمئنا تحت تاثیر کسانی قرار می گیریم که آن ها را به دوستی قبول می کنیم.

حفظ دوستی

شمایید که تصمیم می گیرید می خواهید در دوستی خود تا چه اندازه سرمایه گذاری کنید. اگر سرمایه گذاری شما بازده مثبت ندارد این دوستی را رها کنید. اینگونه درها را گشوده نگه دارید. دوستان واقعی می خواهند در طی زمان با شما باشند. گاه می توانید دوستانتان را همه روزه ببینید گاه آن ها را سالی یک بار می بینید. دوستی ها آهنگ های خود را دارند. دوستی ها مانند جذر و مد بالا و پایین می روند.

 

همچنین بخوانید: دوست یابی در سال های نوجوانی

 

توجه داشته باشید!

  • اشخاص را به شکلی که هستند بپذیرید. دوستی مانند یک گیاه زنده است بگذارید اگر دوستانتان درخت بلوط هستند درخت بلوط باقی بمانند و اگر گل ارکیده هستند ارکیده باقی بمانند.
  • وقتی دوستتان باید بخشیده شود او را ببخشایید. درباره اش پیشاپیش قضاوت منفی نکنید.
  • هر دوست در حکم یک دنیای کامل است. دوستانی را که انتخاب می کنید حفظ کنید.
  • تعارضات و اختلافات را با صبر و شکیبایی از میان بردارید، به آن ها اطمینان کنید. اگر تعارض و اختلاف دائمی باشد ممکن است زمان آن رسیده باشد که درباره دوستی و زمانی که با هم می گذرانید تجدید نظر کنید.
  • به دلخوری و دلگیری نچسبید. اجازه بدهید زمان رنجش ها را التیام بخشد.
  • اگر احساس ضرورت کردید دست بکشید و رها سازید. اگر کارهایی است که می توان انجام داد و حرفهایی که می توان زد سالم نیست و نیازی نیست که شما حضور داشته باشید.
  • ظرفیت و توانمندی هر یک از دوستانتان را رعایت کنید. باید انتظارات در حد عقلانی داشته باشید. ممکن است دوست شما درگیر مسائل شخصی خود باشد. از آنجایی که هیچ کس به طور کامل نمی داند که در زندگی دیگران چه می گذرد نباید درباره آنها اظهارنظر قاطعانه کرد.

دوستان دیرینه

پذیرفتن دوست خود بهترین هدیه است که می توانید به او بدهید. وقتی رشد می کنید و علائق شما تغییر می کنند ممکن است مجبور شوید که دوستان خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید از دوستانتان انتظارات واقع بینانه داشته باشید وقتی بدانید در زندگی آنها چه می گذرد بهتر می توانید با آن ها کنار بیایید. دوست خوب کسی است که از شما انتظار کامل بودن ندارد، دوست خوب ایرادات و نواقص شما را می بینید و با این حال شما را دوست دارد. از دوستانتان حسن جویی کنید آنچه را به خاطرش ممنون و سپاسگزار هستید به سمع و نظر او برسانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ کندر را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0