پذیرش خود، گامی برای داشتن زندگی خوب

1579 بازدید
06 آبان 97
سمانه
,

پذیرش خود، گامی برای داشتن زندگی خوب !

بسیاری از مردم فکر می کنند دیگران باارزش تر از آن ها هستند. اما حقیقتا چه چیزی است که باعث ارزش انسان ها می شود؟ امروزه در جوامع بشری چه چیزی عامل ارزش محسوب می شود. ما اغلب فکر می کنیم ارزشمند بودن بخاطر چیزهایی است که شخص از آن بهره مند است.

به ندرت پیش می آید مردم درباره ارزشمند بودن خود صحبت کنند بدون آن که چیزهایی را که از آن بهره مند هستند و جزو دارایی آن هاست در نظر بگیرند، اما برای داشتن احساسی خوب درباره خود احتیاجی نیست که به کارهایی که انجام می دهید بپردازید. در واقع یکی از راه های احترام گذاشتن به وجود خود آن است که ارزش خود را به کاری که انجام می دهید وابسته نکنید.

پذیرش خود، گامی برای داشتن زندگی خوب

پذیرش خود، گامی برای داشتن زندگی خوب

بودن جدای از انجام دادن

ترکیب کردن آنچه که هستید با آنچه که انجام می دهید همواره نادرست است. وقتی خود را براساس کاری که انجام می دهید مورد سنجش قرار می دهید به طور ناخودآگاه از اعتماد به نفس خود کاسته اید. برای لحظه ای به ارزش فکر کنیم. ما به بسیاری از امور ارزش می دهیم. ما چیزی را ارزشمند می دانیم چون تصمیم گرفته ایم به آن ارزش دهیم. در همان حین که درصدد شناسایی خود بر می آیید در حال ارزش قائل شدن برای خود نیز هستید.

مهمترین راه ارزشمند دانستن خود براساس کیفیات خاصی است که از آن برخوردارید. هر فردی دارای جنبه های خاص خود است. ظاهر ما مطبوع بودن یا نبودن، سن، توانایی ها، احساسات، شخصیت و اعتقاداتی که از آن برخورداریم تماما منحصر به وجود ماست. اصولا هر شخصی که به دنیا می آید با ارزش است.

 

همچنین بخوانید: ذهن خود را تمرین دهید

 

برچسب زدن به خود

این بسیار مهم است که خودمان را از رفتارمان جدا کنیم زیرا اعمال ما نمی توانند همواره تعیین کننده وجود ما باشند. سی دقیقه دیر رسیدن به یک قرار به معنای آن نیست که شما نمی توانید به فردی اعتماد کنید. دقیقا به معنای آن است که شما برای یک قرار خاص سی دقیقه دیر رسیده اید. با زدن برچسب غیر قابل اعتماد به خود دیدی کاملا منفی را برای نگریستن به شخصیت خود برگزیده اید. شما ممکن است فردی دوست داشتنی باشید اما گاها کارهای اشتباهی انجام دهید این به معنای انسان بودن است. 5 جمله که با من هستم شروع و تمام می شود درباره خود بنویسید مثلا من به هنگام کار خوب هستم.

من ……………………………. هستم.

اگر برچسب های بدی به خود زده باشید نشانه آن است که فردی دارای اعتماد به نفس پایین هستید. مانند من ناامید هستم. با تعیین این برچسب ها نگرش دقیق تری نسبت به چیزهایی خواهید داشت که باعث شده خود را دارای خصیصه ای خاص بدانید.

پذیرش خویشتن

دشوار است که بدون توجه به فردیت بی همتای خود احساسی نسبت به آنچه که هستید داشته باشید. برای انجام این کار فهرستی درباره خصایص شخصی خود ترسیم کنید با توجه به نکات مثبت یا منفی خود، با توصیف خود در قالب کارهایی که انجام می دهید در خواهید یافت که بعضی از آن کارها را دوست ندارید یا احتمالا تایید نمی کنید. به نکات منفی خود توجه کنید، این ها چیزهایی است که میل به داشتن آن ندارید، چیزهایی که باعث تحقیر شما می شود. برای آن که از نکات منفی خود بگذرید نگرش به بیرون داشته باشید، به مردم دیگر نگاه کنید، شما نیز مانند دیگران مرتکب اشتباهاتی می شوید. نگرش به درون، به خود بنگرید و سعی کنید بیابید کجای کار را اشتباه رفته اید. به پیش بنگرید، اشتباهات خود را به گذشته بسپارید و به آینده بنگرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کلپوره را با خواص نیروبخش، ضد تشنج، تسکین آسم، ضد آفت، کاهش سریع قند خون، رفع دل درد و استفراغ، مقوی اختلالات عصبی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0