topNotif

مواد غذایی که استخوان های شما را نابود می کنند

1799 بازدید
08 آبان 97
بهاره
,

مواد غذایی که استخوان های شما را نابود می کنند

کلسیم عنصر ضروری برای قدرت استخوان های ما می باشد. کمبود کلسیم نه تنها باعث ضعف استخوان می شود، بلکه خطر بسیاری از بیماری های مرتبط با استخوان را نیز افزایش می دهد. آیا می دانید که برخی از مواد غذایی وجود دارند که استخوان های شما را نابود می کنند؟ کلسیم عنصری است که بدن ما نمی تواند جذب کند. کلسیم که از رژیم غذایی دریافت می کنیم، تنها 20 تا 30 درصد کلسیم را بدن ما دریافت می کند. اکثر کلسیم ها از ادرار، عرق یا مدفوع خارج می شوند. در چنین مواردی، اگر شما بیش از این غذاهای نابود کننده کلسیم مصرف کنید، استخوان های شما ضعیف خواهند شد و خطر بیماری مانند پوکی استخوان، درد مفاصل و غیره افزایش می یابد.

مواد غذایی که استخوان های شما را نابود می کنند

مواد غذایی که استخوان های شما را نابود می کنند

نان، کیک و شیرینی

بسیاری از مردم غذاهای نانوایی مانند نان های شیرین، کیک، شیرینی و غیره بسیار استفاده می کنند. اما آنها حاوی مقدار زیادی قند و انواع مواد مضر هستند که مصرف بیش از حد آن ها باعث می شود که استخوان های بدن توخالی شوند و فرد ممکن است قربانی پوکی استخوان شود. علاوه بر این، در بسیاری از تحقیقات دیده شده است که محصولات فرآوری شده نانوایی ها و شیرینی پزی ها، تمام مواد مغذی موجود در غذا را نابود می کنند.

نوشیدنی های گازدار و الکلی

مصرف نوشیدنی های گازدار نه تنها کلسیم به بدن ما نمی رسانند، بلکه باعث دفع کلسیم موجود در بدن نیز می شود. بنابراین، افرادی که بیش از حد نوشیدنی های چون نوشابه های سرد، نوشابه گازدار، آبمیوه های طعم دار و غیره مصرف می کنند، استخوان هایشان ضعیف می شود. این نوشیدنی های نباید هرگز پس از غذا خورده شوند.

 

همچنین بخوانید: عوارض مصرف الکل

 

مصرف بی رویه پروتئین های حاصل از حیوانات

مصرف پروتئین های حاصل از حیوانات مانند شیر، گوشت، ماهی، تخم مرغ و غیره برای بدن شما مفید است. اما اگر این مواد را به صورت روزانه و بیش از حد مصرف کنید، پروتئین های موجود در آن ها به استخوان ها آسیب می رسانند. براساس یک تحقیق، افرادی که گوشت، ماهی، تخم مرغ و غیره زیاد مصرف می کنند، احتمال ابتلا به بیماری های استخوانی آن ها 3 تا 4 برابر بیشتر از افراد سالم است. البته مصرف شیر می تواند روزانه انجام شود، چون مواد مغذی بسیار مهم دیگری دارد.

مصرف شکلات

با خوردن شکلات به طور مداوم، استخوان ها ضعیف می شوند و این امر خطر شکستگی و پوکی استخوان را افزایش می دهد. فلاونول و کلسیم موجود در شکلات حاوی اثرات مثبت برای تراکم معدنی استخوان هستند، اما شکلات حاوی اکسلت نیز می باشد. این ماده دفع کلسیم و جذب قند می کند. بنابراین مصرف آن ها برای استخوان خطرناک است.

مصرف چای و قهوه به صورت عادت روزانه

کافئین موجب در قهوه آسیب بیشتری نسبت به مزایای آن برای بدن دارد. مصرف کافئین بالا بر روی استخوان های بدن اثر بدی دارد. با کافئین، کلسیم در بدن تخریب می شود. با کاهش سطح کلسیم، استخوان ها و عضلات شروع به تضعیف شدن می کنند. بر اساس یک تحقیق، نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در یک روز برای یک سال، تراکم توده استخوان را کاهش می دهد. با این وجود شما در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستید. زنان مبتلا به بیماری پوکی استخوان از استخوان های ضعیف بسیار رنج می برند.

مصرف بی رویه نمک

اولا، مقدار زیاد سدیم موجود در نمک ممکن است بر فشار خون تاثیر بگذارد. علاوه بر این، به تدریج استخوان های ما را تضعیف می کند. در واقع، جذب کلسیم با مقدار زیاد سدیم آغاز می شود اما از طریق ادرار خارج می شود. بنابراین، شما باید مقدار مصرف نمک و غذاهایی مانند غذاهای فرآوری شده، فست فود و غیره محدود کنید.

سیگار و دخانیات خطرناک هستند

نیکوتین در سیگار و سایر محصولات دخانیات یافت می شود. نیکوتین نه تنها برای ریه ها مضر است، بلکه باعث آسیب رساندن به استخوان ها، عضلات و مفاصل می شود. نیکوتین خطر شکستگی را افزایش می دهد. افرادی که بیش از حد نیکوتین مصرف می کنند احتمال بیشتری دارد که درد کمر داشته باشند. احتمال سرطان استخوان نیز در افراد سیگاری بسیار بالا می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق رازیانه را با خواص افزایش و تصفیه کننده شیرمادر، معالجه تاخیر زمان قاعدگی، درمان کم خونی و ضعف اعصاب، هاضم، نیرودهنده، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0