topNotif

با مشکلات ازدواج مجدد آشنا شوید

1382 بازدید
10 آبان 97
بهاره
,

با مشکلات ازدواج مجدد آشنا شوید

ازدواج مجدد از بسیاری جهات متفاوت از ازدواج اول است ولی کلیات مربوط به زناشویی در مورد آن صدق می کند و ما در اینجا فقط به ذکر برخی نکات خاص و مشکلات ازدواج مجدد اکتفا می کنیم.

با مشکلات ازدواج مجدد آشنا شوید

با مشکلات ازدواج مجدد آشنا شوید

باورهای غلط و حقایقی در مورد ازدواج مجدد

باور غلط اول: ازدواج های دوم معمولا موفق تر هستند

اگرچه بسیاری از ازدواج های مجدد، موفق تر از ازدواج قبلی هستند (آن هم بستگی به عامل جدایی و تغییراتی که در شخص ایجاد شده است، مثل اعتیاد، خشونت و غیره دارد). ولی در کل، احتمال شکست ازدواج مجدد 10% بیش از ازدواج قبلی خواهد بود و با هر بار ازدواج مجدد این درصد باز هم بیشتر خواهند شد.

باور غلط دوم: به دلیل تجربه و بلوغ بیشتر، رابطه زناشویی بهتر خواهد بود

تا زمانی که فرد مشکلات و عیب های خود را نیابد و آن ها را به درستی حل نکند و تصمیم درست در ازدواج دوم نگیرد، تقریبا همیشه رابطه بدتر خواهد شد، خصوصا اگر فرزندی از رابطه قبلی نیز وجود داشته باشد. پس توصیه می شود تا زمانی که اثرات و عوارض منفی ازدواج قبلی به درستی برطرف نشده اند، فرد ازدواج مجدد نکند (حداقل یک تا دو سال) تا خاطرات بد گذشته تاثیر منفی روی زندگی جدیدش نداشته باشد.

باور غلط سوم: با طلاق یا بیوه شدن، ازدواج قبلی به کل از بین می رود

حتی اگر علت مجرد شدن، فوت همسر باشد، باز هم خاطرات آن (چه خوب و چه بد) برای مدت های طولانی باقی خواهد ماند. اگر فرزندی از رابطه قبلی نیز وجود داشته باشد آنگاه موضوع ارتباط فرزند با پدر یا مادر مطرح می شود و بندرت قطع چنین رابطه ای به طور کامل اتفاق می افتد.

باور غلط چهارم: من با تو ازدواج می کنم نه با خانواده ات

اگر چه از نظر معنایی، این حرف درست است ولی همیشه فامیل در زندگی زوجین به نحوی نقش ایفا خواهند کرد. خصوصا اگر ازدواج مجدد باشد. بنابراین بهتر است رضایت خانواده ها برای ازدواج مجدد هم وجود داشته باشد اما نهایتا تصمیم نهایی با خود شما خواهد بود.

باور غلط پنجم: من تو را دوست دارم پس بچه هایت را هم دوست خواهم داشت و بالعکس

ممکن است رابطه نزدیکی بین ناپدری یا نامادری با فرزند یا فرزندان به وجود آید ولی احتمال رابطه صمیمی گرم خیلی کم است و چنین موضوعی چندین برابر پدر یا مادر واقعی زمان و انرژی می طلبد.

توجه: به جز موارد استثنایی، شما هرگز نمی توانید جایگاه پدر یا مادر واقعی فرزند خوانده تان را داشته باشید.

 

همچنین بخوانید:  زندگی بعد از مرگ یکی از والدین

 

توصیه هایی قبل از ازدواج مجدد

اگر به طور جدی تصمیم به ازدواج مجدد گرفته اید و یا قصد دارید با فردی که ازدواج قبلی داشته است ازدواج، کنید. قبل از پیمان بستن نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

فردی را انتخاب کنید که با شما سنخیت بیشتری داشته باشد

در زوج های زیر، احتمال اختلافات و مشکلات زناشویی بیشتر خواهد بود:

  • فرد ازدواج نکرده یا بدون بچه با فرد طلاق گرفته یا بیوه که صاحب فرزند باشد.
  • اختلاف سنی بیش از 8 سال.
  • ازدواج فرد طلاق گرفته با کسی که همسرش فوت کرده است (یکی با بار خاطرات منفی و دیگری با خاطرات خوب).
  • عدم توافق در داشتن یا نداشتن فرزند در زندگی مشترک.
  • وجود فرزند یا فرزندان از زندگی قبلی با سن بیش از 5 تا 7 سالگی و تمایل به داشتن فرزند از زندگی مشترک جدید.
  • تفاوت فرهنگی یا مذهبی بارز

مشکلات و صدمات زندگی قبلی تان را کاملا حل کنید

اگر هنوز از ازدواج قبلی تان خشمگین و ناراحت هستید یا همچنان عصبی مزاج، یا حساس یا افسرده و یا شکاک هستید و یا مشکل جنسی دارید، ابتدا با مطالعه و مشاوره آن ها را اصلاح کنید و بر طرف کنید و سپس بله بگویید.

آیا به دلیل درستی قصد ازدواج دارید؟

اگر برای رفع تنهایی، یا دلتنگی، یا حرف و حدیث دیگران، یا مشکل اقتصادی، یا نیاز جنسی و یا به خاطر بچه ها قصد ازدواج دارید، فراموشش کنید. راه های کم هزینه تر و بهتری برای آن ها وجود دارد.

علت دقیق و واقعی طلاق چه بوده است؟

حتی اگر لازم است با همسر سابق فرد تماس گرفته شود. هر چند به دلیل فرهنگ حاکم بر اکثر خانواده های ایرانی، چنین امری بسیار مشکل و حتی گاهی مسئله آفرین خواهد بود.

حتما مشاوره قبل از ازدواج داشته باشید

با کودک خود صحبت کنید و نگرانی ها، احساسات، نظر و توقعات او را شنیده و درک کنید

علت و نتایج تصمیم خود را به طور ساده برای او شرح دهید ولی نخواهید که تصمیم شما را تایید کند. اگر مخالفت او بسیار شدید است بهتر است ازدواج را کمی به تاخیر بیاندازید.

توجه: همانند ازدواج اول، ازدواج دوم راهی برای درمان تنهایی نیست. اگر نتوانید به تنهایی احساس خوشبختی کنید، پس مطمئن باشید هیچ کس نمی توانید شما را خوشبخت کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلبرگ گل محمدی را با خواص پاک کننده پوست، پاکسازی سموم از بدن، افزایش متابولیسم بدن، کاهش دمای بدن و ضد تب، رفع بوی بد دهان، غلبه بر استرس و افسردگی، درمان سرفه خشک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0