topNotif

حرارت خانه را تنظیم کنیم

1406 بازدید
16 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با چند نکته ساده حرارت خانه را تنظیم کنیم

گرم کردن خانه با بازدهی بالا چقدر برای شما اهمیت دارد؟ مهمترین چیزی که مردم برای صرفه جویی در انرژی در منازل خود باید انجام دهند این است که مشعل سیستم گرمایشی خانه شان را با بازدهی بالایی مورد استفاده قرار دهند. گرم کردن منازل و آپارتمان ها بیشتر از هر چیز دیگری انرژی می برد.

حدود 12 درصد از انتشار اکسیدهای گوگرد و نیتروژن که هر دو از عوامل اصلی تولید باران های اسیدی هستند از گرمایش خانه ها ناشی می شوند. 40 درصد مصرف انرژی خانه شما، برای گرم کردن آن است. اگر سیستم گرمایش خانه شما کارایی خوبی نداشته باشد 30 تا 50 درصد انرژی مصرف شده به هدر می رود.

حرارت خانه را تنظیم کنیم

حرارت خانه را تنظیم کنیم

چه کار باید کرد؟

مشعل حرارتی را تنظیم کنید. این به معنی آزمایش آن برای کارایی احتراق و انتشار آلاینده ها، تمیز کردن آن (مثلا کثیفی روی نازل، دود در محفظه احتراق و…) میزان کردن آن (تنظیم ترموستات و غیره) می باشد. مشعل های گازی هر دو سال یک بار و مشعل های گازوئیلی هر ساله باید تنظیم شوند. ساده ترین کار برای تنظیم کمک از تکنسین مربوطه است.

یک تنظیم ساده، راندمان گرمایش مشعل را می تواند تا 5 درصد افزایش داده و به همین سبب از انتشار آلاینده ها بکاهید. در یک مشعل گازی افزایش کارایی به میزان 5 درصد به منزله صرفه جویی در مصرف 2300 متر مکعب گاز در سال است. پس اگر فقط 100 هزار خانواده یعنی فقط یک دهم درصد خانواده ها مشعلشان را تنظیم نمایند سالیانه بیش از 14 میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی خواهد شد.

برای مشعل نفتی 5 درصد افزایش کارایی به منزله صرفه جویی سالیانه 230 لیتر نفت به ازای هر مورد تنظیم مشعل است. اگر فقط 100 هزار خانواده این کار را بکنند 23 میلیون لیتر نفت صرفه جویی خواهد شد.

 

همچنین بخوانید: موارد استفاده از کمپرس های گرم و سرد

 

چند راهنمایی در مورد گرم کردن منزل

اگر سیستم هوای فشاری دارید. لوله ها را در جاهایی که از مسیرهایی با فضای سرد عبور می کنند عایق کنید. در طول فصل سرما فیلترهای هوا را ماهی یک بار عوض کنید اگر بخاری شما پر گرد و خاک باشد انرژی بیشتری مصرف خواهد شد. بعضی مردم فکر می کنند زمانی که کسی در خانه نباشد بهتر است به جای پایین آوردن زیاد درجه حرارت آن را در یک میزان ثابت نگه دارند. این کار صحیحی نیست حتی اگر برای مدت کوتاهی هم بخواهید از اتاق خارج شوید بهتر است درجه حرارت را پایین بیاورید.

اگر سیستم حرارتی برقی دارید. به فکر نصب یک پمپ حرارتی باشید که انرژی حرارتی را از بیرون گرفته هم برای گرم کردن و هم برای خنک کردن از آن استفاده می کند. ممکن است هزینه اولیه آن زیاد به نظر برسد ولی می تواند هزینه گرم کردن را تا 40 درصد در سال کاهش دهد.

اگر سیستم شوفاژ دارید. صفحه های بازتاب حرارتی در پشت رادیاتورها قرار دهید (این ها را می توان با چسباندن فویل های آلومینیومی روی تخته ای تهیه کرده و یا صرفا خریداری کرد) این صفحات با جذب و برگرداندن حرارتی که به طور مرتب از طریق دیوارها به هدر می رود موجب صرفه جویی پول و انرژی می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون سرماخوردگی را با خواص ضد التهاب گلو، درمان آبریزش بینی و سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0