topNotif

راه های غلبه بر مشکلات یائسگی مردان

1993 بازدید
18 آبان 97
بهاره
,

راه های غلبه بر مشکلات یائسگی مردان

براساس باور غلط جامعه یائسگی نه تنها در زنان بلکه در مردان نیز رخ می دهد. این فرایند به کندی شروع شده و سپس اوج می گیرد. به واسطه یائسگی در مردان مشکلات فراوان فیزیکی، روانشناختی، جنسی، اجتماعی و غیره ایجاد می شود و عوارضی چون خستگی، افسردگی، خشم و اندوه متناوب، درماندگی جنسی، استرس و اضطراب را در پی دارد. متاسفانه بخش بزرگی از مردان نمی دانند که بیشتر مشکلات زناشویی شان ریشه در یائسگی دارد.

راه های غلبه بر مشکلات یائسگی مردان

راه های غلبه بر مشکلات یائسگی مردان

بر خلاف زنان که در سنین یائسگی جهت رفع مشکلات خود به یک متخصص زنان مراجعه می کنند، متاسفانه مردان یائسه از این امتیاز برخوردار نیستند و به ناچار به ارولوژیست، پزشک داخلی و یا متخصص غدد مراجعه می کنند. اما متاسفانه مشکل مردان یک بعدی نبوده و در بروز عوارض یائسگی عوامل گوناگون از جمله مسائل هورمونی، فیزیکی، روانشناختی، اجتماعی، جنسی و مسائل معنوی نقش آفرین هستند. به همین دلیل درمان ها همیشه در مراحل حاد زندگی چه به لحاظ جنسی و چه به لحاظ روحی آغاز می شود که در این مقطع کمک چندانی نمی توان کرد. اگر از بحث مشکلات جنسی بگذریم مشکلات روحی و روانی اگر به موقع شناسایی شوند عوارض یائسگی کمتر خواهد شد. در ادامه چند راه برای غلبه بر مشکلات یائسگی مردان ارائه خواهیم کرد.

رازهای غلبه بر مشکلات یائسگی

یادتان باشد که عبور موفقیت آمیز از یائسگی شما را وارد بزرگسالی با شکوه تر، پر بارتر و طولانی تر می کند. خیلی از محققان معتقدند که فرایند طول عمر انسان شامل مراحلی چون کودکی، نوجوانی و بلوغ، بزرگسالی، یائسگی و پیری می باشد. سوال این است که آیا فرد می تواند بر خلاف نظام طبیعت عمل کند؟ بدین معنی که برای مثال با پریدن از روی دوره نوجوانی و بلوغ یک شبه وارد مرحله بزرگسالی شده و با تشکیل خانواده زندگی مستقل خود را دنبال کند؟ آیا فرد در این شرایط می تواند از پس مشکلات و مسئولیت های زندگی بر آید؟ مطمئنا پاسخ منفی است. یائسگی نیز یکی از لازمه های فرایند عمر آدمی بوده و فرد باید آگاهانه مشقات و تلاطمات این دوره را پشت سر بگذارد، در غیر این صورت از سالمندی باشکوه برخوردار نخواهد شد.

خوشبختانه مسائل و مشکلات یائسگی به مراتب کمتر از مشکلات هویت محورانه دوران بلوغ است، با این حال همان طور که گفته شد مشکلات یائسگی انکارناپذیر بوده و تا مادامی که مرد این دوره را نپذیرفته و به رسمیت نشناسد و سپس آگاهانه درصدد رفع عوارض آن برنیاید هرگز به طور شایسته و بایسته از امتیازات دلچسب بزرگسالی با شکوه برخوردار نمی شود. اما راه های غلبه بر مشکلات یائسگی در مردان به شرح زیر است.

ذهن خود را از وجود افسانه ها و باورهای غلط جنسی پاک کنید

در سنین یائسگی به علت افت و کاهش تستوسترون و نقش آفرینی برخی مسائل دیگر از میل نمایی و عملگرهای جنسی مرد آشکارا کاسته می شود. روشن است که در این شرایط جدید نه تنها تکاپو جهت کسب توانایی های پیشین فایده ای ندارد بلکه بیش از گذشته تشویش و اضطراب عمل محورانه فرد می افزاید. گذشته از این، این نوع ناتوانی سبب می شود که فرد از زاویه باورهای بی اساس مردانگی نیز تحت فشار قرار گیرد که این ذهن مشغولی از اساسی برخوردار نیست. چون همان طور که گفته شد بر خلاف الزامات خود ساخته باور مردانگی، ترجیحات جنسی زنان معاشقه بنیاد است. پس بهتر است که در این سن و سال ذهنشان را از وجود افسانه ها و باورهای غلط جنسی پاک کنند.

 

همچنین بخوانید: علایم و عوارض یائسگی در مردان

 

خوب زیستن را جایگزین جسم و جان فرسایی کنید

از کودکی به ما القا می شود که جهت خود شکوفایی و برخورداری از امتیازات کاذب زندگی باید ضمن باور کردن پیوسته توانایی های بالقوه مان، در عین حال مراقب رقبای خود نیز باشیم که مبادا ما را از گردونه رقابت حذف کنند. به هر شکل این نوع جسم و جان فرسایی از نوجوانی شروع شده و تا آخر عمرمان بدین سان تداوم دارد. لذا بدین علت است که بسیاری از ثروتمندان تا آخر عمرشان در حال انباشته کردن ثروت هستند گویی هزار سال عمر می کنند. بنابراین راز دیگر برخورداری از امتیازات بزرگسالی با شکوه این است که فرد زیستن آرامش بنیاد را جایگزین خودکشی های پیشین کند.

راه های غلبه بر مشکلات یائسگی مردان

راه های غلبه بر مشکلات یائسگی مردان

علاقه را جایگزین کارهای اجباری کنید

آز آنجایی که آرامش و رضایت حرف اول و آخر را در این مقطع سنی می زند بهتر است به دنبال حرفه های مورد علاقه خود باشید. برای مثال می توانید به نویسندگی، نقاشی، مشاوره و غیره روی آورید تا بدین وسیله ضمن احساس پویایی، برای هم نوع خودتان نیز ثمر بخش باشید و بدین وسیله جهان را هرچه بیشتر انسانی تر و اخلاقی تر کنید و در سایه این نوع دوستی به آرامش روحی و خود پذیری برسید.

حس یک رنگی و یک دلی را با مردان دیگر تقویت کنید

از آنجا که عدم اعتماد و بدبینی به علت نوع تربیت و اجتماعی شدن مردان در بین جنس مذکر ریشه دار است و این نگاه باعث ایجاد زیان های جبران ناپذیری به این جنسیت وارد کرده و مردان برخلاف زنان از حمایت پیرامونی و هم جنسان خود بی بهره هستند بنابراین، سعی کنید بر این باور غلبه کرده و رفاقت را جایگزین رقابت تحمیلی کنید تا بدین وسیله ضمن تجربه کردن هم نشینی بیشتر، تنش های روحی تان را نیز مهار کنید.

فاصله تان را با زنان کاهش دهید

اگر چه به لحاظ بیولوژیک و روان شناختی بین زن و مرد تفاوت هایی به چشم می خورد با این حال می توان ابعاد این فاصله احتمالی را کاهش داده و هر چه بیشتر زن و مرد را به یکدیگر نزدیک کرد. بنابراین تحولی بر نگرش خود ایجاد کنید برای مثال زنان در جامعه به طور افراطی احساس نما نشان داده می شود و بر عکس احساسات در مردان همیشه کشته می شود. بنابراین باورهای کنونی خود را مورد بازنگری قرار دهید چون نزدیکی و صمیمیت احساسی و عاطفی است که در زناشویی حرف اول و آخر را می زند.

و سرانجام اینکه طوری زندگی کنید که عمر بلند و غبطه برانگیزتان زبان زد خاص و عام باشد و نگذارید این مرحله و مشکلات آن شما را از پای درآورند. بدانید تنها در پذیرش یائسگی به عنوان بخشی از روند زندگی می توانید زندگی پر بارتر و با شکوه تری را تجربه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق زنیان را با خواص مقوی معده، ضد نفخ، بادشکن، ضد تهوع، ضد ترش کردن، ضد عفونی کننده قوی معده، ضد قارچ وانگل، برای رفع اعتیاد ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0