topNotif

روش هایی برای استفاده از روزنامه های کهنه

1614 بازدید
20 آبان 97
سمانه

روش هایی برای استفاده از روزنامه های کهنه

صنعت کاغذسازی بر پایه بازیافت بنا شده بود. در اوایل دهه 1690 که اولین کارخانه کاغذسازی آمریکا در نزدیکی فیلادلفیا تاسیس شد کاغذ فقط از فیبرهای پنبه و الیاف پارچه و کتان ساخته می شد. در دهه 1860 که تقاضا برای محصولات کاغذی موجب کمیابی آن در بازار شد روش های جدیدی برای تولید کاغذ از فیبرهای چوبی توسعه یافت. از آن زمان بود که ترکیبت شیمیایی کاغذ به سرعت رو به تغییر گذاشت.

تا سال 1904، 60 درصد کاغذها از خمیر چوب و 40 درصد از پارچه های بازیافت شده و کاغذ باطله ساخته می شد ولی از سال های 1930 بود که کاغذ عمدتا از مواد خام دست اول تهیه می شد. حتی تحت فشار شرایط سال های جنگ جهانی دوم بالاترین میزان مواد بازیافت شده برای ساختن کاغذ 35 درصد بود. در سال 1988،  24 میلیون تن از 80 میلیون تن کاغذ مصرفی در آمریکا از نوع بازیافت شده بود که این 29 درصد کل کاغذ مصرفی است که البته رقم بدی نیست ولی هنوز هم نیاز به بهبودی دارد.

سالانه 50 میلیون تن کاغذ مصرف می شود که استفاده از 850 میلیون تنه درخت است و  مصرف سرانه کاغذ در سال 260 کیلوگرم است. ساخت کاغذ از کاغذ کهنه نسبت به تهیه آن از درختان به 30 تا 55 درصد انرژی کمتری نیاز داشته و آلودگی مربوطه را 95 درصد کاهش می دهد. کاغذ بازیافت شده به سهولت می تواند بدون افت کیفیت جانشین کاغذ تازه در اکثر مصارف مربوطه گردد. ولی از آنجایی که تقاضا برای آن کم گشته است قیمت تمام شده آن بالاتر از کاغذ تازه گشته و خرید آن را مشکل تر می کند. در نتیجه کارخانجاتی که می توانند از کاغذ بازیافت شده استفاده کنند از این کار خودداری می کنند.

روش هایی برای استفاده از روزنامه های کهنه

روش هایی برای استفاده از روزنامه های کهنه

چه کار باید کرد!؟

روزنامه ها راحت ترین مواد برای بازیافت کردن هستند زیرا آن ها به هر صورت در اطراف خانه افتاده اند. بازیافت آن ها کار ساده ایست که می تواند شما را به این کار عادت بدهد.

آن ها را نگه بدارید. از این به بعد روزنامه ها را همراه زباله ها بیرون بیندازید. انواع مختلف کاغذها را از هم جدا کنید، مجلاتی که کاغذهای براق دارند به آسانی قابل بازیافت شدن نیستند. آن ها را روی هم انبار کنید، راز موفقیت برنامه شخصی بازیافت این است که در خانه خود جایی دائمی برای روزنامه ها داشته باشید.

آن ها را بازیافت کنید. یک طرح بازیافت در حال اجرا در نزدیکی خانه خود پیدا کنید، انواع و اقسام آن ها در حال فعالیت هستند. بازیافت در کنار خیابان (به شهرداری تلفن زده و دریابید که این سرویس بازیافت در محله شما وجود دارد یا خیر؟) احتمالا باید آن ها را دسته بندی کرده و با نخ ببندید. می توانید آن ها را به محل های دریافت مخصوص در سوپرمارکت ها، مراکز خرید و غیره تحویل دهید.

 

همچنین بخوانید: تمیز کردن هوای محیط سرپوشیده

 

می توانید آن ها را به مراکز بازیافت تجاری ببرید، اگر شما عضو سازمان به خصوصی هستید می توانید از این طریق پولی برای آن سازمان دریافت کنید. با فرستادن کاغذ برای بازیافت می توانید ترتیب سفارش هر چیزی از کاغذ کادو گرفته تا کارت پستال بدهید. همچنین نشریات رایگان دست دوم برای سازماندهی بازیافت روزنامه، اصطلاحات بازیافی، دیوکسین در ساخت کاغذ و بسته بندی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

کاربردهای دوباره از روزنامه:

به جز تمیز کردن شیشه و کادو کردن با روزنامه، به جای انبار کردن و نگه داشتن انبوهی از روزنامه‌ها، می‌توانید از آن‌ها در موارد زیر در خانه و باغ استفاده کنید:

  • برای روشن کردن شومینه یا آتش به جای استفاده از یک تکه چوب از روزنامه که به صورت رول های سفت درآورده‌اید، استفاده کنید.
  • از روزنامه برای برق انداختن سینک استیل استفاده کنید. با مالیدن روزنامه کاهی مرطوب به سینک، درخشش و جلای اولیه را به آن ها برگردانید.
  • از روزنامه برای پیچیدن و بسته بندی استفاده کنید. به جای استفاده از ضربه گیر های پلاستیکی هنگام حمل و نقل کالا، برای داخل جعبه از روزنامه مچاله شده استفاده کنید.
  • هنگام ساخت باغچه یا کرت های چوبی با پوشاندن کف آن ها با روزنامه مانع ورود و رشد علف های هرز شوید.
  • از روزنامه در اریگامی (هنر تا کردن کاغذ) برای درست کردن اشکال کاغذی مختلف استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0