topNotif

جلوگیری از هدر روی آب با انتخاب مناسب دوش حمام

1445 بازدید
22 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

جلوگیری از هدر روی آب با انتخاب مناسب دوش حمام

برای اکثریت ما گرفتن یک دوش طولانی و داغ لذتی آمیخته با گناه است زیرا علی رغم فرح بخشی آن انسان را در فکر هدر دادن آب غوطه ور می سازد. خبر خوب این است که راهی ساده و موثر وجود دارد که با آن می توان تا 50 درصد در مصرف آب در حمام صرفه جویی کرد. تنها کار لازم تعویض سر دوش معمولی حمام با نوع کم جریان است. این روشی ساده برای صرفه جویی در منابع طبیعی و هزینه بدون انجام کار زیاد است.

دانستنی های مفید در مورد دوش ها

  • دوش ها معمولا مقدار عظیم آب مصرفی در خانه را 32 درصد به خود اختصاص می دهند.
  • یک سر دوش استاندارد در دقیقه حدود 19 تا 27 لیتر آب مصرف می کند. پس حتی طی یک دوش 5 دقیقه ای 130 لیتر آب مصرف می شود.
  • سر دوش های کم جریان مصرف آب را تا 50 درصد یا بیشتر کاهش می دهد معمولا آن ها میزان جریان آب را به 11 لیتر در دقیقه یا کمتر کاهش می دهند. بنابراین نصب آن روی دوش حمام خانه موثرترین راه صرفه جویی در آب است که می توان آن را انجام داد.
  • بنابر گفته اداره انرژی آب گرم دومین مصرف کننده بزرگ انرژی در خانه ها می باشد. با استفاده از سردوش کم جریان انرژی مصرفی برای گرم کردن آب داغ دوش ها را می توان بیش از 50 درصد کاهش داد.
جلوگیری از هدر روی آب با انتخاب مناسب دوش حمام

جلوگیری از هدر روی آب با انتخاب مناسب دوش حمام

چه کاری باید کرد!؟

اول ببینید که آیا اصلا سر دوش کم جریان نیاز دارید یا نه؟ آزمایش سطل را انجام دهید شما فقط به ساعتی که عقربه ثانیه شمار داشته باشد و سطلی که حداقل یک لیتر آب در خود جای دهد نیاز دارید. شیر آب را در فشاری معمولی که استفاده می کنید باز کنید. سطل را زیر سر دوش قرار داده و مدت زمان لازمه برای پر شدن تا خط یک لیتر را اندازه گیری کنید. اگر زمان اندازه گیری شده کمتر از 5 ثانیه باشد دوش شما نیاز به سر دوش کم جریان دارد.

دو نوع سردوش مدل کم جریان وجود دارد.

هواده : هوا را با آب مخلوط می کند تا فشاری معادل یا بالاتر از سر دوش استاندارد آب را به صورت اسپری پیوسته تامین نماید. این تنها یک عیب دارد برای آدم های بلند قد آب تا رسیدن به پاهایشان کمی سرد شده. با این حال این رایج ترین نوع سر دوش کم جریان است.

معمولی : هیچ هوایی با آب مخلوط نشده حرارت آب باقی می ماند و اسپری ای خوب و پر زور ولی با نوسان تولید می شود. اگر شما طرفدار سردوش های ماساژده هستید این نوع سردوش برای شما مطلوب می باشد.

 

همچنین بخوانید: اثرات حمام بر پوست

 

با استفاده از سردوش کم جریان یک خانواده چهار نفری که عادت به دوش های 5 دقیقه ای دارند اقلا 53000 لیتر آب در سال صرفه جویی می کنند. با این حساب یک صد هزار خانواده چهار نفری در صورت استفاده از سردوش های کم جریان می توانند در 3/5 میلیارد لیتر آب صرفه جویی کنند.

بنابر برآوردها یک سردوش کم جریان خوب، هزینه های خودش را به خاطر صرفه جویی در مصرف آب و انرژی در ظرف کمتر از یک سال (در صورتی که منبع انرژی گاز طبیعی باشد) و یا کمتر از شش ماه (در صورتی که منبع انرژی آن از برق باشد) تامین می نماید.

توجه داشته باشید.

محدود کننده های جریان آب (دیسک هایی که داخل سردوش های معمولی قرار می گیرند) و یا سردوش های پلاستیکی ارزان را خریداری نکنید. هیچ کدام از این ها به خوبی یک سردوش کم جریان درست طراحی شده، کار نمی کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

برچسب ها:
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0