سبزی های مفید زمستانی در طب آیورودا

1816 بازدید
23 آبان 97
بهاره
,

سبزی های مفید زمستانی در طب آیورودا

طب آیورودا، طب سنتی هندوستان است که قدمتی 5000 ساله دارد. اساس این طبابت بر مبنای درمان گیاهی است. همچنین تاکید زیادی بر مصرف مواد طبیعی از جمله سبزی های تازه دارد. در این مقاله بر اساس طب آیورودا برخی از سبزی های که در زمستان مفید هستند، شرح داده شده است.

سبزی های مفید زمستانی در طب آیورودا

سبزی های مفید زمستانی در طب آیورودا

سبزی هایی که باید در زمستان خورده شوند

شما باید در زمستان مراقبت های خاصی غذایی داشته باشید، زیرا بی دقتی شما خطر ابتلا به سرما خوردگی و تب را افزایش می دهد. به علت کمبود نور خورشید در این فصل و کمبود ویتامین دی، سلول های خونی فشرده می شوند که به دلیل آن گردش خون به درستی انجام نمی شود. بنابراین، توصیه می شود که در این فصل سبزیجات بخورید. گیاهانی چون ماش، گیاه سلمک (سلمه تره)، سبزی خردل و غیره نه تنها خوشمزه هستند، بلکه بدن را سالم نگه می دارد و همچنین از بیماری ها محافظت می کند.

سبزی خردل

در زمستان، مصرف سبزیجات خردل نه تنها خوشمزه است بلکه عطر و طعم خوبی نیز دارد و همچنین از مزایا مرتبط با سلامتی بدن غنی می باشد. سبزی خردل حاوی مقدار زیادی کالری، چربی، کربوهیدرات، فیبر، قند، پتاسیم، ویتامین آ، ث، دی، ب 12، منیزیم، آهن و کلسیم است. با توجه به وجود آنتی اکسیدان ها، نه تنها مواد سمی را از بدن حذف می کنند، بلکه باعث افزایش مقاومت بیماری می شوند. با توجه به غلظت بالای فیبر در سبزیجات خردل، سیستم گوارش بهبود می یابد، سطح کلسترول آن کاهش می یابد و بیماری های قلبی نیز کاهش می یابد.

 

همچنین بخوانید: خواص پنج میوه و سبزی قرمز رنگ

 

سلمک (سلمه تره)

سلمه تره غنی از خواص دارویی است. مقدار زیادی ویتامین آ، کلسیم، فسفر و پتاسیم وجود دارد. سلمه تره یک گیاه سبز است که در خاک نیتروژن پرورش می یابد. در طول قرن ها این سبزی برای بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. با مصرف منظم سبزی سلمه تره، بسیاری از بیماری ها از ریشه از بین می روند. همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه می شود. مشکل گاز معده و یبوست را نیز برطرف می کند.

سبزی گیاه تاج خروس

برگ های سبز گیاه تاج خروس به عنوان یک سبزی، برای سلامتی بدن بسیار مفید است. در برگ های تاج خروس کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم و ویتامین آ، مواد معدنی و آهن به فراوانی یافت می شود. با توجه به مصرف روزانه این سبزیجات، کمبود ویتامین دی در بدن به حداقل می رسد. این سبزی خلط و صفرا و اختلالات خونی را از بین می برد. عصاره برگ های تاج خروس برای معده و یبوست بسیار مفید است. به علاوه، به علت مصرف منظم سبزی تاج خروس اختلالات پوستی برطرف می شود.

سبزی شنبلیله

همین که فصل سرما شروع می شود سبزی شنبلیله در بازار به وفور به چشم می خورد. سبزی شنبلیله حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین ث، نیاسین، پتاسیم، آهن است. همچنین حاوی اسید فولیک، منیزیم، سدیم، روی، مس و غیره است که برای بدن بسیار مهم هستند. برای معده بسیار مفید است. اگر معده سالم باشد، بدن نیز سالم است. علاوه بر این، استفاده از شنبلیله برای فشار خون بالا، دیابت، بیماری سوء هاضمه مفید است.

اسفناج

برگ اسفناج یکی از بهترین سبزی ها در حفظ سلامت بدن است. برگ اسفناج سرشار از تاکاروتن، سلنیوم، منگنز، روی، آهن،پتاسیم، ویتامین آ، ب 3، دی، کا و ای است. همچنین دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. به هضم غذا کمک می کند. برای یبوست مفید است. به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ های قوی در اسفناج برای جلوگیری از پوکی استخوان و فشار خون بالا موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون سرماخوردگی را با خواص ضد التهاب گلو، درمان آبریزش بینی و سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0