topNotif

کاهش وزن با معجون لاغری لیمو و عسل

3477 بازدید
26 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

کاهش وزن با معجون لاغری لیمو و عسل

بسیاری از محققان معتقدند با توجه به شیوه نادرست زندگی امروزی، خطر ابتلا به بیماری های بسیاری به ویژه چاقی، دیابت و بیماری های قلبی، به سرعت در حال افزایش است. بنابراین، ورزش به ویژه پیاده روی صبحگاهی یا دویدن، علاوه بر کاهش وزن، حفظ چابکی و چالاکی بدن در طول روز، خطر ابتلا به بیماری های مختلف را نیز کاهش می دهد. حال اگر همراه با پیاده روی صبحگاهی، یک معجون لاغری لیمو و عسل را به برنامه غذایی خود اضافه کنید، کاهش وزن شما دو برابر خواهد شد.

کاهش وزن با معجون لاغری لیمو و عسل

کاهش وزن با معجون لاغری لیمو و عسل

خواص دارویی موجود در لیمو سبب کاهش وزن شما می شود. لیمو (بدون قند) کاملا بدون کالری است. مصرف آب گرم با لیمو باعث می شود سوخت و ساز بدن افزایش و در نتیجه منجر به کاهش چربی بدن می شود، به این دلیل که، متابولیسم چربی در بدن بستگی به مقدار آب موجود در بدن دارد. زمانی که آب بیشتری می نوشید، می توانید چربی بیشتری بسوزانید، و آب لیمو نیز باعث تسریع در این عمل می شود. نوشیدن مخلوط یک لیتر آب (نه خیلی سرد نه خیلی گرم) با آب لیمو تازه در صبح، برای کاهش وزن و چربی بدن بسیار مفید است.

طرز تهیه معجون لاغری لیمو و عسل

مواد لازم برای تهیه معجون لاغری لیمو و عسل

  • لیمو یک تا دو عدد متوسط
  • عسل یک تا دو قاشق چای خوری
  • نعنا 15 تا 20 برگ
  • زنجبیل تازه یک قطعه کوچک (البته از پودر و یا عرق زنجبیل هم می توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید)

طرز تهیه معجون لاغری لیمو و عسل

ابتدا آب داغ و عسل را با هم مخلوط کنید. حال برگ های نعنا را شسته و همراه با زنجبیل تازه پوست شده، خرد کنید. سپس لیمو را بشویید و لایه خیلی نازکی از سطح زرد رنگ پوست لیمو را با کارد بردارید و تا آن جا که ممکن است مواد سفید رنگ زیر آن را باقی بگذارید. سپس لیمو را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید، حال زنجبیل، نعنا و قطعات لیمو را با دستگاه خردکن کاملا خرد کنید به حدی که شبیه یک خمیر شود. سپس آن را صاف کرده و در نهایت به مخلوط آب و عسل اضافه و میل نمایید. همچنین می توانید عصاره زنجبیل، نعنا و قطعات لیمو را با آبمیوه گیری گرفته و به مخلوط آب و عسل اضافه کنید.

این نوشیدنی فوق العاده خوش طعم و مفید است. حتی استفاده از آب لیمو و عسل، به تنهایی هم می تواند مفید باشد. نوشیدن این نوشیدنی هر روز صبح با معده خالی (ناشتا) و شب نیم ساعت قبل از خواب به کاهش وزن بدن کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: تاثیر رازیانه بر کاهش وزن

 

خواص معجون لاغری لیمو و عسل

به کاهش وزن کمک می کند

مواد تشکیل دهنده موجود در این نوشیدنی به کاهش چربی بدن کمک می کند. همچنین این نوشیدنی، سرماخوردگی، مشکلات گوارشی و یبوست را تسکین می دهد.

باعث هضم بهتر غذا می شود

لیموترش غنی از پکتین است. پکتین که عمدتا در بخش سفید رنگ داخلی پوست مرکبات می باشد، به عنوان یک فیبر طبیعی باعث افزایش دفع مواد زاید از روده و در نتیجه هضم بهتر غذاها و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش می شود. همچنین به علت دفع چربی ها موجب کاهش بیماری های قلبی عروقی نیز می گردد.

باعث افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

لیمو باعث افزایش انرژی در بدن می شود. نه تنها خود لیمو بلکه عطر پوست لیمو به افزایش سطح انرژی کمک می کند. به غیر از این، سطح بالایی از ویتامین ث در لیمو یافت می شود که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را از بسیاری از انواع عفونت محافظت می کند.

شما از طعم این نوشیدنی لذت خواهید برد زیرا لیمو و عسل دو مزه کاملا متفاوت ترش و شیرین را در کنار هم دارند. اما به یاد داشته باشید که این نوشیدنی خیلی داغ نباشد، زیرا شروع به تولید گاز در معده می کند. شما می توانید این نوشیدنی را دو بار یا سه بار در یک روز بنوشید. در صورت تمایل، آن را برای یک روز کامل آماده کنید و در بطری بریزید و در خانه یا محل کار خود بنوشید. ورزش های فیزیکی همراه با این نوشیدنی، تاثیر بیشتری بر کاهش چربی دارد. علاوه بر این، وقتی کالری بیشتری مصرف می کنید، باید کالری اضافی بسوزانید، در غیر این صورت چاق می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زیره سبز را با خواص تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم، ضد پیری، درمان اختلالات تنفسی، درمان بی خوابی، جلوگیری از ابتلا به دیابت، ضد ویروس و ضد باکتری، افزایش ادرار و سم زدایی ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0