topNotif

روش های صرفه جویی در مصرف آب در سرویس بهداشتی

2005 بازدید
26 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

مناسب ترین روش های صرفه جویی در مصرف آب در سرویس بهداشتی

توالت شما احتمالا بیش از حد مورد نیاز آب مصرف می کند ولی با صرف ده دقیقه وقت می توانید کاری کنید که هنگام استفاده از سیفون از مصرف اضافی آب خودداری شود.

در مورد توالت

با هر بار کشیدن سیفون بین 19 تا 26 لیتر آب مصرف می شود ولی اگر مخزن آب برای توالت داشته باشید. به راحتی می توانید این مقدار را بین 15 تا 40 درصد کاهش دهید. آسان ترین راه این است که چیزی در داخل مخزن قرار دهید تا ظرفیت آن را کاهش دهد. یک چنین وسیله ای می تواند مصرف آب سالانه شما را هزاران لیتر کاهش دهد و شما حتی وجود آن را در آن جا هیچ گاه احساس نخواهید کرد. از آجر برای این کار استفاده نکنید. خرده های شکسته شده آن ممکن است به سیستم لوله کشی صدمه بزند.

روش های صرفه جویی در مصرف آب در سرویس بهداشتی

روش های صرفه جویی در مصرف آب در سرویس بهداشتی

چه کار باید کرد؟

بطری پلاستیکی در مخزن توالت قرار دهید. بطری های کوچک آبمیوه بطری های مایع ظرفشویی یا بطری های صابون مایع برای این کار مساعد هستند.

برچسب بطری ها را کنده و آن ها را با آب پر کرده درش را بسته و داخل مخزن قرار دهید. برای پایین نگه داشتن آن می توانید چند قطعه سنگ در داخل بطری قرار دهید. دقت کنید که بطری مکانیزم کار سیفون را به هم نزند. ممکن است که مجبور باشید اول با اندازه های مختلف بطری هایی را آزمایش کنید. توالت های مختلف مقادیر متفاوت آب برای کار موثر سیفون نیاز دارند.

صرفه جویی 4 تا 8 لیتر به ازای هر بار استفاده از سیفون

با یک کیسه جابه جایی آب در داخل مخزن قرار دهید. این کیسه ها انحصارا برای جا به جایی آب مخزن توالت طراحی شده اند. فقط یکی از آن ها را با آب پر کرده و داخل مخزن قرار دهید.

ممکن است مجبور باشید برای تعیین مقدار آب لازم درون کیسه دست به آزمایشی بزنید. باز هم در اینجا مقدار آبی که شما می توانید جا به جا کنید بدون این که مکانیزم کار سیفون به هم بخورد بستگی به نوع توالت دارد.

بعضی از آن ها را می شود از شرکت آب منطقه به طور رایگان دریافت کرد یا از فروشگاه های لوازم لوله کشی و یا مصالح ساختمانی به قیمت های ناچیزی خریداری کرد.

 

همچنین بخوانید: درمان هایی برای بچه هایی که دیر رشد می کنند

 

حتی با استفاده از یک بطری پلاستیکی می شود مقدار زیادی آب صرفه جویی کرد. اگر به طور متوسط از سیفون یک توالت روزانه 8 بار استفاده شود 30 تا 60 لیتر آب در روز صرفه جویی می شود. 210 تا 420 لیتر در هفته، 11000 تا 22000 لیتر در سال، اگر فقط 10000 نفر از این گونه وسایل ساده استفاده کنند صرفه جویی در آب معادل 110 تا 220 میلیون لیتر می شود. اگر 100 هزار نفر این کار را بکنند خودتان تصورش را بکنید.

اگر درصدد خریداری توالت تازه ای هستید!

جدیدترین دفع فضولات انسانی توالت های دارای سیفون های خیلی کم مصرف می باشد که 2 تا 6 لیتر آب با فشار زیاد و در بعضی موارد هوای کمپرس شده به جای حجم زیاد آب در فشار اتمسفری مورد استفاده قرار می دهد. این توالت از فشار آب موجود در لوله های خانه بهره می گیرد. برعکس توالت های معمولی که مخزن را با آب پر کرده و فشار را از دست می دهند، فشار را در بالاترین حالت نگه می دارد تا بتواند به هنگام عمل داخل کاسه توالت با جهش فوران کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده، درد چشم و حرارت آن را کم می کند.، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0