topNotif

کمبود اعتماد به نفس در کودکان

1337 بازدید
26 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

کمبود اعتماد به نفس در کودکان

کودکانی که کمبود اعتماد به نفس دارند، شیوه های رفتاری خاص و مشترکی از خود بروز می دهند، این کودکان در بحث های گروهی کمتر شرکت می کنند. هنگامی که برای سرگرمی کاری به آن ها پیشنهاد می شود بیشتر وقت ها بلافاصله می گویند من نمی توانم حتی قبل از آن که کاری از آن ها بخواهند. در طول بازی گروهی این کودکان به ندرت خواسته شخصی خود را بیان می کنند و رغبتی به استفاده از اسباب بازی ها ندارند.

کمبود اعتماد به نفس در کودکان

کمبود اعتماد به نفس در کودکان

این کودکان در شرایطی که در تعارض قرار می گیرند بیشتر وقت ها فوری کوتاه می آیند و مظلوم واقع می شوند. به ندرت اتفاق می افتد کودکانی که کمبود اعتماد به نفس دارند خلاقیت نشان دهند. آن ها هرگز افکار خود را عملی نمی کنند. به طور کلی خیلی آرام رفتار می کنند، گوشه گیر هستند و خیلی کم از خودشان به دیگران خبری می دهند. اگر کودکی این مسائل را داشت دچار کمبود اعتماد به نفس است.

تظاهر به داشتن اعتماد به نفس

طبیعی است وقتی کودکی در گروه، دلقک بازی از خود در می آورد تا توجه دیگران را به خود جلب کند، رفتار او نشانه هایی از کمبود اعتماد به نفس در خود دارد رفتارهای غیر عادی بسیاری در این زمینه بیشتر وقت ها به این معنی است کودک اعتماد کمی به توانایی های خود دارد، البته تشخیص کمبود اعتماد به نفس در رفتارهای دلقکی سخت تر است تا در رفتار کودکان خجالتی، مربی فقط هنگامی می تواند به کودک کمک کند که معنی رفتارش را درست درک کرده باشد. در این مواقع گفت و گو و مشورت با پدر و مادر بسیار سودمند است.

 

همچنین بخوانید: اعتماد به نفس در کودکان

 

زمینه روانی

بیشتر ریشه های کمبود اعتماد به نفس در کودکان، شبیه ریشه های کمرویی و هراس در آن هاست.

چگونه یک کودک اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورد؟

عشق به کودک، حمایت روحی و روانی و پذیرش او، بهترین منبع رشد اعتماد به نفس سالم برای کودک است. به خصوص مربی باید بیشتر به کودکانی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند، جرات داده شود و برای کاری که انجام می دهند، مورد تشویق قرار گیرند. اگر کودکی شروع به نشان دادن رفتارهایی از ابتکار شخصی و استقلال می کند به او کمک کنید که تجربه های موفقیت آمیز کسب کند، او به این وسیله استعدادهایش را شکوفا می سازد. ویژگی های خوب هر کودکی را کشف کنید و اجازه دهید در آن زمینه ها تایید و پذیرش دیگران را تجربه کند. از این راه کودک از مربی و کودکان دیگر احساس خوشایندی پیدا می کند و خیلی زود در شرایطی قرار می گیرد که می تواند بیشتر اعتماد به نفس خود را رشد بدهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیروبخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0