topNotif

درمان های گیاهی برای تسکین گوش درد

4758 بازدید
28 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

درمان های گیاهی برای تسکین گوش درد

عمدتا گوش درد در اثر عفونت شکل می گیرد و می تواند بسیار دردناک باشد. از آنجایی گوش، بینی و گلو همگی با هم ارتباط دارند این درد اگر درمان نشود می تواند به آن مناطق نیز گسترده شده و موجب ناراحتی بیشتر شود. به علاوه می تواند مشکلاتی در شنوایی از جمله کم شنوایی ایجاد کند. برای درمان گوش درد می توان از گیاهان دارویی استفاده کرد. البته در صورت بروز مشکلات جدی تر باید به پزشک مراجعه کنید. حال در این مقاله نسخه هایی جهت درمان های گیاهی تسکین گوش درد ارائه شده است که می تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند.

درمان های گیاهی برای تسکین گوش درد

درمان های گیاهی برای تسکین گوش درد

علل و علایم گوش درد

گوش درد معمولا توسط سرماخوردگی ایجاد می شود. گوش، بینی، گلو کاملا با هم مرتبط هستند و هر گونه عفونتی در یک قسمت روی دو قسمت دیگر با شدتی کمتر یا بیشتر اثر می گذارد. این امر به ویژه در مورد بچه ها صدق می کند. هرگونه عفونت در گوش میانی ابتدا موجب درد می شود و اگر درمان نشود منجر به ترشح کردن گوش می شود. به این حالت عفونت گوش میانی گفته می شود. این ترشح معمولا شبیه به چرک است اما حتی ممکن است رنگی متمایل به خون و همراه با بوی بد داشته باشد.

عفونت گوش علاوه بر سرماخوردگی، می تواند در اثر التهاب گلو، سینوزیت، التهاب لوزه، اوریون و سرخک ایجاد شده و موجب درد شود. همچنین درد گوش می تواند در اثر تمیز کردن آن با جسم های خطرناک مانند سوزن ته گرد، کلید یا چوب کبریت و غیره باشد. رویش دندان عقل و یا دندان درد نیز می تواند موجب گوش درد شود. حال راه درمان چیست؟

 

همچنین بخوانید: روش های شستشو و جرم گیری گوش

 

درمان های گیاهی برای تسکین گوش درد

نسخه اول

استنشاق بخار آب اغلب اوقات تمام مجاری تنفسی (گوش، بینی و حلق) را تمیز می کند. به ویژه استفاده از بخار آب همراه با برگ های اکالیپتوس تاثیر به سزایی در درمان دارد.

نسخه دوم

یک قاشق غذاخوری روغن خردل یا کنجد را با یک حبه سیر و یا مقداری زنیان مخلوط و گرم کنید سپس صاف کرده و تا دمایی قابل تحمل اجازه دهید سرد شود. حال می توانید یک تا دو قطره از آن را در گوش بچکانید. سر را طوری بچرخانید تا روغن وارد گوش شود و سر را در همان وضعیت به مدت حدود یک دقیقه نگه دارید. این کار را هر روز 2 بار به مدت 2 تا 3 روز انجام دهید.

نسخه سوم

یک یا دو قطره از عصاره برگ ریحان در گوش جهت تسکین درد بسیار مفید است.

نسخه چهارم

چکاندن یک تا دو قطره از جوشانده ای برگ زیتون تلخ به حدی که داغ نباشد (فقط گرم باشد) می تواند در درمان گوش درد موثر واقع شود.

نسخه پنجم

چند قطره از آب لیمو تازه را با مقدار مساوی از آب رقیق کنید. به میزان دو قطره از آن را دو بار در روز در گوش بچکانید.

نسخه ششم

تخم شنبلیله را آسیاب کرده و در روغن کنجد داغ بگذارید. آن را صاف کرده و تا دمای قابل تحمل سرد کنید. این روغن را هر روز به عنوان قطره گوش استفاده کنید. همچنین یک قطره از این روغن همراه با یک قطره شیر تازه می تواند در تسکین گوش درد مفید باشد.

نسخه هفتم

دو یا سه قطره آب پیاز گرم شده را 2 تا 3 بار در روز داخل گوش بریزید تا باعث تسکین گوش درد شود.

نسخه هشتم

چکاندن 2 تا 3 قطره روغن گل بنفشه در روز برای تسکین گوش درد بسیار مفید است.

نسخه نهم

می توانید عصار تازه برگ های انبه یا برگ های زیتون تلخ را تهیه کرده و آن را به عنوان قطره گوش استفاده کنید. استفاده از یک یا دو قطره از این عصاره ها به درمان گوش درد کمک می کند. لازم به ذکر است، این برگ ها را به هیچ عنوان با هم مخلوط نکنید بلکه هر کدام را به طور جداگانه استفاده کنید.

نسخه دهم

چکاندن یک تا دو قطره عصاره زنجبیل تازه در درمان گوش درد بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق زنجبیل را با خواص رفع گرفتگی صدا، تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0