با برگ کاری موهای بلند و زیبا داشته باشید

5634 بازدید
03 آذر 97
بهاره
,,

با برگ کاری موهای بلند و زیبا داشته باشید

برگ کاری جز گیاهان سنتی هندوستان است که خواص بسیار زیادی از جمله درمان یبوست، تقویت سیستم گوارشی بدن، درمان دیابت، بهبود زخم ها و خواص ضد سرطان، دارد. علاوه بر این، برگ کاری برای موها سودمند است. اجازه دهید به شما نشان دهم که چگونه با برگ کاری موهای بلند و زیبا داشته باشید.

 

با برگ کاری موهای بلند و زیبا داشته باشید

با برگ کاری موهای بلند و زیبا داشته باشید

 

خواص برگ کاری برای مو

برگ کاری حاوی مقادیر بسیار زیادی از پروتئین و بتا کاروتن است که به جلوگیری از آسیب دیدن و ریزش موها کمک می کند. این برگ ها باعث تقویت فولیکول های مو، جهت رشد موهای جدید می شود. استفاده از سبزیجات در تقویت و رشد مو بسیار موثر است.

ریزش مو را کاهش دهید

برگ کاری حاوی ویتامین ب 3، ویتامین ب 9، ویتامین ب یک و ویتامین ث می باشد. علاوه بر این، سرشار از آهن، کلسیم و فسفر است. با مصرف برگ های کاری موهای شما تیره تر و ضخیم تر خواهد شد. همچنین، از شوره سر جلوگیری می کند.

جلوگیری از سفید شدن مو

با توجه به استرس، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، سن، وراثت، بسیاری از مردم خیلی سریع موهایشان سفید می شود. برگ های کاری حاوی ویتامین ب هستند که ریشه های مو را تقویت می کند و رنگ طبیعی موها را حفظ کرده و از سفید شدن مو جلوگیری می کند.

 

همچنین بخوانید: ماسک مو خانگی برای تقویت مو

 

ریشه مو را قوی کنید

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی (مانند رنگ مو) و آلودگی باعث ریزش مو می شود. تمام عناصر غذایی موجود در برگ های کاری موجب حفظ موهای سالم می شود. برگ های کاری را خرد کرده و با آب مخلوط کنید تا تبدیل به یک خمیر شود، سپس آن را به طور مستقیم بر روی ریشه های مو بگذارید. اگر می توانید طعم تلخ برگ های کاری تحمل کنید، می توانید آن را بخورید. برگ های کاری موهای شما را سیاه، بلند و پر پشت خواهند کرد و ریشه مو را نیز قوی می کند.

انواع ماسک های مو با برگ کاری

ماسک مو برگ کاری، روغن نارگیل و روغن زیتون

در پودر برگ های کاری خشک شده 200 میلی لیتر روغن نارگیل افزوده و روی حرارت بگذارید سپس حدود 4 تا 5 قاشق چای خوری روغن زیتون به آن اضافه کرده و پس از دو دقیقه، شعله را خاموش کنید تا روغن سرد شود. روغن را صاف کنید و آن را در یک بطری ریخته و هفته ای 2 بار از این روغن برای ماساژ ریشه و ساقه مو استفاده کنید.

ماسک مو برگ کاری و روغن بادام

برگ های کاری را بردارید و آن را خرد کرده و له کنید. سپس کمی روغن بادام را به آن اضافه کنید و روی موهایتان بگذارید. این مخلوط را برای 20 تا 25 دقیقه روی سر خود نگه دارید، سپس مو را با شامپو بشویید. این ماسک مو باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک مو برگ کاری و ماست

نصف فنجان برگ کاری خرد شده را با ماست مخلوط کرده و آن را روی موهای خود بمالید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید. این ماسک جهت تقویت و درخشندگی مو بسیار موثر است.

دمنوش برگ کاری

استفاده از برگ های کاری در رژیم غذایی روزانه نیز تاثیر بسزایی در تقویت و رشد مو دارد. به همین منظور می توانید از این برگ ها یک دمنوش عالی تهیه کنید.

برگ های کاری را در آب جوش بریزید تا دم بکشد. سپس کمی لیمو و عسل (یا شکر) را برای طعم بهتر اضافه کنید. نوشیدن این دمنوش برای یک هفته باعث می شود که موهایتان بلند، ضخیم و سیاه شود. علاوه بر این، برای سیستم گوارش نیز بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص درمان جوش صورت، درمان شوره سر، درمان ریزش مو، ضد چروک پوست بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0