topNotif

18 فایده کلم برای سلامتی، لاغری، پوست و مو و تقویت عمومی بدن

2071 بازدید
30 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با خواص دارویی و درمان های خانگی کلم آشنا شوید

کلم فقط یک سبزی نیست بلکه یک سبزی با خواص بسیار زیاد برای سلامتی شماست. انواع مختلف کلم (کلم برگ، گل کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ) وجود دارد که اکثر آن ها دارای خواص مشابهی هستند. کلم قادر به غلبه بر انواع مختلف بیماری ها است. با اضافه کردن کلم به رژیم غذایی خود، می توانید از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید. در عین حال، اگر با بیماری درگیر هستید، می توانید آن را از طریق کلم درمان کنید. حال در ادامه، با 18 فایده کلم برای سلامتی آشنا شوید.

  "<yoastmark  

کلم علاوه بر نوعی سبزی که از آن در غذاها و ترشیجات استفاده می شود، دارای خواص داروی بسیاری است و به راحتی در دسترس ماست. کلم در درمان بیماری های شایع مانند سرطان کمک می کند. کلسیم برگ کلم برابر با کلسیم شیر است که، استخوان را تقویت می کند. گل کلم باعث افزایش قدرت گوارش و توانایی از بین بردن کرم های روده (انگل) را دارد.

18 فایده کلم و درمان های خانگی با کلم

مفید برای درد معده

گل کلم و انواع خانواده کلم برای درد معده بسیار مفید هستند. بدین منظور برگ کلم (یا ریشه و گل آن) را با  آب برنج پخته و دوبار در هفته میل نمایید. این دستور غذایی در درمان درد معده بسیار موثر واقع می شود.

جهت پاکسازی خون

با خوردن کلم، خون پاکسازی می شود. نوشیدن آب کلم، قند خون را از بین برده و خون را از مواد زائد پاکسازی می کند.

تسکین دردهای استخوانی

برای از بین بردن درد استخوان ها، به مقدار مساوی آب کلم را به آب هویج اضافه کرده و آن را مخلوط کنید تا درد استخوان ها تسکین یابد.

مفید برای بیماری یرقان

مخلوط آب کلم و آب هویج برای درمان بیماری یرقان (زردی) مفید است.

درمان هموروئید (بواسیر) و خونریزی ناشی از آن

مخلوط آب کلم، فلفل سیاه و کمی قند برای درمان هموروئید و توقف خونریزی ناشی از این بیماری بسیار مفید است.

درمان استفراغ

مصرف کلم برای استفراغ مفید است. با خوردن گل کلم یا کلم خام، استفراغ متوقف می شود.

کاهش تب

به منظور کاهش تب، گل کلم را با برنج طبخ کرده و آن را در صبح و عصر میل کنید.

درمان سوزش ادرار

به منظور درمان سوزش ادرار، عصاره برگ یا گل کلم را تهیه کرده و بنوشید.

تسکین التهاب گلو

اگر تورم در گلو وجود داشته باشد، مخلوط کردن دو قاشق چای خوری آب آشامیدنی با عصاره برگ کلم بسیار مفید است.

  "<yoastmark  

سایر خواص درمانی کلم

مفید برای قلب و سیستم گوارش

برای قلب بسیار مفید است. کلم به حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی کمک می کند. همچنین، کلم منبع خوبی از فیبر گیاهی است. فیبر، سلامت دستگاه گوارش ما را حفظ می کند و سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کلم سرشار از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها دارای مزایای قابل توجهی هستند. آن ها سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کنند.

موثر در کاهش وزن

کلم در کاهش وزن بسیار مفید است. ویتامین ث موجود در کلم نقش مهمی در کاهش چربی دارد. علاوه بر این، حضور فولات در آن نیز در از بین بردن چاقی کمک می کند. یک فنجان کلم حاوی حدود 30 کالری است. نشاسته در آن وجود ندارد، بنابراین شما می توانید، مقادیر زیاد از آن را بخورید.

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه سوپ کلم، مناسب برای کاهش وزن

 

مفید برای دوران بارداری

به دلیل وجود حجم بسیار بالا فولات در کلم، برای بارداری بسیار مفید است. علاوه بر این، غنی از ویتامین آ و ویتامین ب است، که به رشد سلول ها کمک می کند. در نتیجه، به رشد جنین در رحم مادر نیز کمک زیادی می کند. کلم نیز یک منبع عالی ویتامین ث است، که برای افزایش سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری بسیار موثر است. بنابراین هر خانم باردار روزانه باید حداقل یک فنجان کلم بخورد.

تقویت دندان و استخوان ها

مقدار کلسیم در کلم نیز بسیار زیاد است، که بر اساس آن به سیستم عصبی کمک می کند. همچنین، کلسیم دندان ها و استخوان های ما را تقویت می کند. به علاوه کلسیم موجود در کلم به عملکرد بهتر بسیاری از سیستم های دیگر بدن کمک می کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان ها

کلم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. خطر بیماری هایی مانند سرطان ریه، سرطان پستان، سرطان مثانه با مصرف منظم کلم کمتر می شود. سایر سبزیجات از خانواده کلم مانند کلم بروکلی، کلم پیچ و غیره نیز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

سرشار از مواد معدنی مغذی

کلم حاوی مواد معدنی مفید مانند روی، منیزیم، منگنز، فسفر و سلنیوم و سدیم است. روی به تشکیل سلول های جدید و در ترمیم بدن کمک می کند. منیزیم موجود در کلم باعث عملکرد بهتر غده پاراتیروئید می شود. در نتیجه برای پیشگیری از بیماری های تیروئید بسیار موثر است. فسفر نیز باعث تقویت استخوان می شود. سلنیوم موجود در کلم عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. کلم سرشار از سدیم است. این مقدار سدیم، سطح مایعات در بدن کنترل می کند. علاوه بر سدیم، منگنز که برای ساخت آنزیم ها ضروری است، در کلم به فراوانی یافت می شود.

بهبود عملکرد کبد

کلم به آنزیم های موجود در کبد کمک می کند که فعال شوند. این کار، باعث می شود که کبد بهتر کار کند و مقدار زیاد از مواد سمی از بدن خارج شوند. وجود سموم در کبد آسیب های زیادی را به سایر اندام ها وارد می کند. با مصرف کلم و بهبود عملکرد کبد، از این آسیب ها جلوگیری می شود.

بهبود زخم ها

اضافه کردن کلم در رژیم غذایی باعث افزایش مقدار دریافتی ویتامین ها در بدن می شود. ویتامین نقش مهمی در تشکیل سلول های استخوان دارد. علاوه بر این، مقدار قابل توجهی از ویتامین ها در بدن، به بهبود آسیب دیدگی و زخم ها کمک می کنند. زیرا، ویتامین ها به هنگام خونریزی به انعقاد هر چه سریع تر خون کمک می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کرفس را با خواص درمان روماتیسم، لاغر کننده، مدر، بازکننده عروق، مسکن اعصاب، آرامبخش، کمک در رفع سنگ های ادراری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0